Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruken av mikrobølgeovn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 23:43   #81
Left
Passiv

Standard

Sv: Bruken av mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

1)varme opp melk
2)varme opp rester
3)dampe grønnsaker
4)micropopcorn
5)smelte smør og sjokolade til baking
6)varme vann til te når jeg bare skal ha en kopp

Jeg mikroen min!

Jeg må jo rett og slett bare signere denne. Jeg bruker min hver eneste dag, og gjerne flere ganger.

Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:44   #82
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte sterilisering. Etter at jeg neste svidde av kåken med å koke ihjel smokker, kjøpte vi mikrosterilisator ja.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 00:27   #83
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Har ikke hatt micro siden jeg bodde hjemme og jeg savner det ikke. Det eneste vi lagde i den var poppcorn og sånne ostechips som dere kaller det. Perfekt snacks til Beverly Hillsrepriser etter skoletid

Min erfaring er at microovn er som en dårlig stekeovn med mindre muligheter. ostesmørbrødene blir bløte og osten pussig, frossne boller som skal tines blir seige og å varme opp rester i micro funker dårlig da maten liksom ikke blir skikkelig gjennomvarm og dermed ender opp med å bli kald før den er ferdigspist. Tining av kjøtt funker heller ikke særlig godt i micro.

Gammel 26-10-10, 12:25   #84
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Havregrøt og eggerøre tar 2 minutter på komfyr i stålkjele da. Der kan man røre inn ekstra godsaker som biffstrimler og skinke i eggerøra og diverse frøblandinger og tørket frukt i havrefgrøten, kanskje litt økologisk saft på slutten som smaksforsterker. Har også ofte friske bær på toppen. Kjelen tar det 20 sekunder å vaske.

Gammel 26-10-10, 12:39   #85
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg støtter Brutus her, jeg bruker en non-stick-kjele og det er virkelig ingen stor jobb å vaske den.

Gammel 26-10-10, 12:49   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke mikro til sånt for å slippe å vaske altså, det er vel mer sånn elle-melle (og slippe røring, jeg hater å stå over komfyren og røre, boring). Når mikroen er der, hvorfor ikke, liksom. Jeg bruker den til såpass mye at jeg ikke ville unnvært den.

Gammel 26-10-10, 13:43   #87
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tine mat, ostesmørbrød og varme vann til kaffe.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:09   #88
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Har aldri hatt mikro. Tror opphavet anskaffet seg sin etter at jeg flyttet hjemmefra.

Det eneste jeg vet jeg har savnet det til, er å varme opp babymat på glass. Mye lettere å sette glasset rett inni enn å helle innholdet over i en gryte.

Å tine boller er mye lettere i ovnen, legg dem inni i plastposen på 50-60 grader. Tar litt lengre tid, men de blir som nybakte.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.