|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
I mål
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Jeg tror ikke de tilegner seg noe gjennom spillene som det er umulig å tilegne seg på annet vis nei. Det eneste er at de blir flinke til å spille, noe jeg egentlig ikke synes er viktig. Annen digital kompetanse tenker jeg at de kan lære på annen måte. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
can-jur
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?
Hvorfor er det sært?
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Bare på fræddan!
|
|
|
|
#45 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes faktisk det. Det er like sært og rart som de som valgte vekk TV på 80 og 90-tallet, det gjør at barna blir utenfor på en arena som er viktig. Og like rart som å si "Her har vi valgt vekk ballspill".
Tja, en del av dem er veldig lærerike. Ellers er det en fordel å være god på tekniske ting. Sønnen min har brukt PC alene fra han to år gammel, han logget seg inn og startet forskjellige spill alene, og jeg ser at han har blitt veldig flink egentlig. Lært seg mye engelsk synes jeg også, nå når han er fire så surfer han rundt og finner mye selv, skjønner spillinstruksjoner og lagrer og skriver ut. Han hadde sikkert lært seg det senere også, men jeg tenker jo at om skolen skal stå for all opplæring på data, så blir han ikke noe spesielt flink nei.
|
|
|
#46 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Seriøst? Jo jeg synes faktisk det er interessant å høre hvorfor dere har valgt det bort. Du spør jo oss om vår mening. Man bør jo kunne begrunne det man sier.
|
|
|
|
#47 |
|
I mål
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Mitt svar direkte på dine spørsmål forøvrig, Floksa: |
|
|
|
|
|
#48 |
|
can-jur
|
Hovedsakelig går det på tidsbruk. De er lykkelig uten pr i dag og vi ønsker ikke å innføre det. Men fanatiske er vi ikke, alle tre spiller litt på mormors ipad.
|
|
|
|
#49 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Er ikke World of Worldcraft et avansert spill med veldig mye nedplaffing av individer?
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Jeg synes man bør ha begrensninger på hva slags spill man kan spille, og hvor mye tid man får lov til å bruke på det. Ellers synes jeg at det å holde barn borte fra digitale spill er litt slik "stikke hodet i sanden"-politikk. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Leser
|
Jeg tror ikke barn får noen kompetase via digitale spill som de ikke kan få andre plasser. Man får like mye øye-hånd kordinasjon av å hekle som av å bruke joystick. Problemet er vel heller at jeg - som nesten er 40 - er jo forholdsvis ung på hekletreff. Digitale spill brukes også som sosial samspillsarena, og den biten er vanskelig å erstatte med hekling. Men det er stor forskjell på miljøene - i noen miljøer er kanskje fotballen mye viktigere enn digitale spill?
Jeg spiller WOW. Jeg bruker mer tid på FP for å si det slik.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 26-10-10 kl 21:52. Årsak: la til: på hekletreff |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Og hvis man har valgt bort TV i 2010 da? Er det problematisk? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror det er mindre problematisk nå fordi barna er ikke så ensrettet i hva de ser, sånn som det var før.
|
|
|
#54 |
|
maler
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Men floksa, dere har jo pc? Regner jeg med i og med at du til tider er på fp.
|
|
|
#55 |
|
can-jur
|
Eldstemann får egen laptop nå til 8 års dagen
|
|
|
|
#56 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Det tror jeg du har rett i. Vi har vært uten tv i 5 år, men vurderer det nok når jenta blir større hvis det viser seg å bli et problem. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Leser
|
Jeg tror ikke lengre at TV er det store samlingspunktet. Alle trenger noen arenaer hvor man kan bedrive litt chit-chat, været, nyhetene etc Spill kan være en slik arena. TV kan også være det. Men jeg tror spill har overtatt mye for TV. På samme måte som TV har overtatt for radio. Jeg vet om mange som liker å høre på radio, men radio er ikke en snakkis for å si det slik.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På en PC er jeg veldig for styrt bruk. Det er litt skumlerer i forhold til hva de kan surre seg inn på. Når det gjelder spillkonsoller mm så blir jo det også styrt av oss. Vi bestemmer hva slags spill de skal bruke, og hvor mye de spiller. Jeg synes de bruker veldig lite tid på det egentlig. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Floksa da. Ikke har du dekket alle grunner - mine grunner har du ikke dekket. At barna mine får fordi de liker det. Og ikke snakker du sant heller. Får åtteåringen laptop så har han spill. |
|
![]() |
|
|