Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du google?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvorfor googler du ikke selv?
Jeg vet ikke hvilke søkeord som er smart å bruke. 1 1,56%
Jeg vet ikke hvordan jeg scanner artiklene som dukker opp effektivt for å finne svaret mitt. 2 3,13%
Jeg vet ikke hvor det er smart å begynne søket/hva som er troverdige kilder. 4 6,25%
Jeg gidder ikke, det er bedre å få andre til å google for meg mens jeg gjør noe annet. 6 9,38%
Det er så hyggelig å spørre her i stedet! 41 64,06%
Annet. Utdyp. 22 34,38%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 64. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 11:03   #21
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du google?

Jeg er dritgod på å google. Men som regel er man jo ute etter erfaringer og gode tips, og da kan det jo være greit å spørre her?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:03   #22
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg googler og spør her, litt ettersom hvem jeg antar kan gi det beste svaret.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:10   #23
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig er det ganske ofte FP kommer høyt opp på resultatlista i google, nesten samme hva man søker etter så lenge man søker på norsk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:15   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men som regel er man jo ute etter erfaringer og gode tips, og da kan det jo være greit å spørre her?

Jada, Jeg tenkte mer på spørsmål som "Hva inneholder bakepulver?" "Hvor lenge er nøstebarn åpent?" "Hvor mange dl. er det i en cup?" "Hva er kursen på dollar?" etc. Spørsmål som ikke har diskusjonsbre svar, eller det er fint med erfaring.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:33   #25
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Googler som regel selv. Noen ganger på vegne av folk her inne. Hvis jeg spør her er det fordi jeg er ute etter tanker, erfaringer og kunnskap som ikke lar seg finne med et kjapt googlesøk.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:37   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg helt domm som ikke ser alternativet for oss som kan google..?

Gammel 27-10-10, 11:37   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, noen ganger spør jeg fordi jeg er lat; sånn hvis Esme skryter av en oppskrift og oppgir dem i cup.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:02   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er jeg helt domm som ikke ser alternativet for oss som kan google..?

Det ble samlet under Annet.

Gammel 27-10-10, 13:10   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan google, men noen ganger er jeg lat. Spesielt nå som jeg kun surfer når jeg ammer og derfor bare har en hånd å skrive med. Men jeg gidder ikke å spørre her inne om dollarkursen, den finner jeg kjappere selv.

Gammel 27-10-10, 13:12   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg googler selv-alltid. Jeg er temmelig flink med søkeord og kan forholde meg kritisk til kilder. Stoler egentlig best på meg selv og egne informasjonssøk, men synes det kan være veldig greit å få andres erfaring.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:15   #31
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Supernala er litt kul
Standard

Jeg googler alt, er nok derfor jeg aldri spørr om noe her inne

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:24   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte at jeg ikke gidder, men det er mer fordi jeg ofte er ute etter erfaringer, på en måte.

Eksempel: Da vi skulle finne ut hvordan det funket med barn og pass og bilder og sånt, så googlet mannen, og jeg spurte her (eller fant hva noen andre hadde spurt om - husker ikke). Uansett: Googling ga "det offisielle svaret". I realiteten hadde folk fått forskjellige svar avhengig av hvilken politistasjon de hadde vært på, og en del andre variabler. Så da var infoen fra brukere mye mer relevant enn nettstedsinfo.

Gammel 27-10-10, 13:25   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig flink til å google, men syns ofte det er hyggeligere å spørre her. Det kommer selvfølgelig litt an på hva jeg lurer på da. Dollarkursen finner jeg alltid fint selv, men hvilke tollrutiner som gjelder for innførsel av vesker syns jeg det er lettere å spørre om her.

Gammel 27-10-10, 13:25   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink - jeg har faktisk skrevet semesteroppgave på mellomfag som søkemotorer i faget "digitale medier - sosial kommunikasjon" -

Likevel spør jeg av og til her. lenge leve latskapen. Men jeg svarer ofte for andre og da, det skal jeg ha.

Gammel 27-10-10, 13:26   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jada, Jeg tenkte mer på spørsmål som "Hva inneholder bakepulver?" "Hvor lenge er nøstebarn åpent?" "Hvor mange dl. er det i en cup?" "Hva er kursen på dollar?" etc. Spørsmål som ikke har diskusjonsbre svar, eller det er fint med erfaring.

a propos det: Tidligere fikk man alltid opp en super side på Currency Conversion, nå får man all verdens merkelige, ubrukelig greier om man søker på det. Tydeligvis noen som ser at det er et sted mange havner.

Gammel 27-10-10, 13:47   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

a propos det: Tidligere fikk man alltid opp en super side på Currency Conversion, nå får man all verdens merkelige, ubrukelig greier om man søker på det. Tydeligvis noen som ser at det er et sted mange havner.

Du kan skrive inn spørsmålet rett i google, og få opp riktig svar, både på mengdeomregninger, valutakurser o.l. F.eks. 10 USD in NOK, eller 4 cups in dl osv.

Gammel 27-10-10, 13:53   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en racer på googling, så hvis jeg spør om noe er det enten latskap eller fordi jeg vil vite hva folk her inne mener, alternativt at jeg vil ha en diskusjon.

Jeg er også ofte fascinert over hva folk spør om når de likevel sitter ved en datamaskin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:55   #38
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah? Hvem er det?

:googler:

Gammel 27-10-10, 13:57   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje Tallulah er venn med Maverick?

:googler mer:

Gammel 27-10-10, 14:00   #40
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en bedre spion enn googler, vet hvem Talluah er uten å google!

For å svare på spørsmålet så er jeg en googler ja.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.