|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvorfor googler du ikke selv? | |||
| Jeg vet ikke hvilke søkeord som er smart å bruke. |
|
1 | 1,56% |
| Jeg vet ikke hvordan jeg scanner artiklene som dukker opp effektivt for å finne svaret mitt. |
|
2 | 3,13% |
| Jeg vet ikke hvor det er smart å begynne søket/hva som er troverdige kilder. |
|
4 | 6,25% |
| Jeg gidder ikke, det er bedre å få andre til å google for meg mens jeg gjør noe annet. |
|
6 | 9,38% |
| Det er så hyggelig å spørre her i stedet! |
|
41 | 64,06% |
| Annet. Utdyp. |
|
22 | 34,38% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 64. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du google?Jeg er dritgod på å google. Men som regel er man jo ute etter erfaringer og gode tips, og da kan det jo være greit å spørre her? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har diplom
Sv: Kan du google?Forøvrig er det ganske ofte FP kommer høyt opp på resultatlista i google, nesten samme hva man søker etter så lenge man søker på norsk. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan du google?
Jada, Jeg tenkte mer på spørsmål som "Hva inneholder bakepulver?" "Hvor lenge er nøstebarn åpent?" "Hvor mange dl. er det i en cup?" "Hva er kursen på dollar?" etc. Spørsmål som ikke har diskusjonsbre svar, eller det er fint med erfaring.
|
|
|
#25 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Kan du google?Googler som regel selv. Noen ganger på vegne av folk her inne. Hvis jeg spør her er det fordi jeg er ute etter tanker, erfaringer og kunnskap som ikke lar seg finne med et kjapt googlesøk.
|
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan du google?Ok, noen ganger spør jeg fordi jeg er lat; sånn hvis Esme skryter av en oppskrift og oppgir dem i cup.
|
|
|
#29 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#30 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Kan du google?Jeg googler selv-alltid. Jeg er temmelig flink med søkeord og kan forholde meg kritisk til kilder. Stoler egentlig best på meg selv og egne informasjonssøk, men synes det kan være veldig greit å få andres erfaring. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superkul
![]() |
Sv: Kan du google?Jeg googler alt, er nok derfor jeg aldri spørr om noe her inne
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan du google?Jeg svarte at jeg ikke gidder, men det er mer fordi jeg ofte er ute etter erfaringer, på en måte.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Kan du google?Jeg er egentlig flink til å google, men syns ofte det er hyggeligere å spørre her. Det kommer selvfølgelig litt an på hva jeg lurer på da. Dollarkursen finner jeg alltid fint selv, men hvilke tollrutiner som gjelder for innførsel av vesker syns jeg det er lettere å spørre om her.
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Kan du google?Jeg er flink - jeg har faktisk skrevet semesteroppgave på mellomfag som søkemotorer i faget "digitale medier - sosial kommunikasjon" -
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
a propos det: Tidligere fikk man alltid opp en super side på Currency Conversion, nå får man all verdens merkelige, ubrukelig greier om man søker på det. Tydeligvis noen som ser at det er et sted mange havner.
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Du kan skrive inn spørsmålet rett i google, og få opp riktig svar, både på mengdeomregninger, valutakurser o.l. F.eks. 10 USD in NOK, eller 4 cups in dl osv.
|
|
|
#37 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kan du google?Jeg er en racer på googling, så hvis jeg spør om noe er det enten latskap eller fordi jeg vil vite hva folk her inne mener, alternativt at jeg vil ha en diskusjon. |
|
|
|
![]() |
|
|