|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Jeg skjønner ikke helt din definisjon av kommersielt? Er bollebaking kommersielt? Er det safranimportørene som nå endelig gnir seg i hendene en dag i året?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
...økseskaft?
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg så utrolig enig i.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns folk har overdreven tro på overtalelsesevnen til billigbutikkene altså. Vi har feiret Halloween lenge før det ble vanlig å se utstyr i kjedene, og jeg ser at flere har samme erfaring. Det er ikke slik at handelstanden greier å presse på oss noe vi ikke vil ha. Greia er at veldig mange syns Halloween er gøy, det kommer på en tid på året hvor det ikke skjer spesielt mye annet, og det bringer folk sammen.
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Altså, jeg tror folk misforstår hverandre her. Skal halloween, eller skal ikke halloween ha et åndelig grunnlag? Hvorfor, og hvorfor ikke? Og på hvilket grunnlag er man i så fall imot halloween?
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Det er vel ikke truende at noen feirer det som en morsom fest? Jeg synes det er flott at folk lager festligheter. Flott at man har grand-prix-fest, høsttakkefest, høstsuppe, karneval, midtsommerfest, luciafeiring, pinsebål og st.hansbål. Uansett om man legger noe større mening i det eller ikke. Jeg tror også som Esme at det for mange er fint å markere overganger mellom årstider.
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Valentine er et nokså tvers igjennom kommersielt "produkt", synes jeg også. Men det trenger ikke være noe galt i det heller (det skader jo ikke å fortelle hverandre at man er glade i hverandre, selv om det er med en Diddle-bamse -eller jo, det er kanskje litt skadelig, men det var på siden-). At man velger å samles rundt noe som er felles, som mange er med på, er heller ikke noe rart. Men til det som er uthevet: hva mener du med det innholdsmessige?
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Nå synes jeg det er på tide med denne. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er ikke uenig i at når Halloween blir en greie, så er det fler som hiver seg på. Men det er ikke hele sannheten, det er flere her som feirer halloween/høsttakkefest/day of the dead helt uavhengig av det.
|
|
|
#11 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Please perdon me! I am gulty! Jeg har tatt med meg min Halloween tradisjonene fra Colombia, som sikker mange andre utenlanske! Jeg kjøper kun det vanlig kake miks, muffins og snup i matbuttiker, kostimer er bruk flere ganger eller de er hjemme lagget og invitere mine venner norske og ikke norske til en fest. Ingen gå rund og tyger her. For meg er en fest som norske karnaval, ungene klær seg om det de hvil, her er kaptan salbeltan og spiderman popular, og de danser og singer og fåt litt sukker i kropen! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke noe imot at du og andre som kommer fra andre land tar med deg og innvier oss i deres tradisjoner og skikker. Det bidrar jo både til perspektivutvidelse for den enkelte og toleranse generellt.
|
![]() |
|
|