|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Det tror jeg ikke stemmer. Jeg tror julebukk var på vei ut uansett (det var på vei ut allerede i min barndom, jeg og søstrene mine gikk ett år, og vi var de eneste i mils omkrets). Men vi skal slå et slag for julebukk i år, har vi bestemt oss for.
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg syns opprinnelig at Halloweenfeiring i Norge var litt unødvendig, kanskje, men har en sterk holdning om at det er mye morsommere å gå all in enn å surmule, i tillegg til at jeg generelt liker glade barn. Dermed blir vi pådrivere for halloweengreier i nabolaget, og det trives jeg med. Selv om jeg altså ikke har noen tanker om bakgrunnen for det hele. Derimot har jeg det veldig gøy.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
He, he...nei det har jeg ikke sagt! Ikke direkte skadelig, men synes ikke den har så veldig mye positivt over seg...!
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Da er vi uenige. For det første så "skal" man ikke kjøpe kostymer og pynt. Man kan bruke det man har, man kan lage selv, og man trenger ikke kjøpe noe som helst.
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Det er jeg sterkt uenig i. Halloween er egentlig en mye mindre kommersiell feiring enn mye annet. Kostymer trenger ikke være dyre og kjøpt i butikk, det kan likegjerne være noe hjemmelagd. Det er virkelig helt avhengig av om man vil bruke penger på halloween-stæsj (altså hvis man har pengene til det). Jula er den virkelig kommersielle høytiden her i landet, og hvor folk virkelig føler seg utafor.
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Min femåring og venninnene hadde forebered en skikkelig teit sang, i tilfelle noen sa "knep". Og det var det faktisk noen som sa, så da sang de i vei. Det var viktig for meg å lære henne at "knep" skal være noe som er litt morsomt-slemt, ikke noe som er slemt på ordentlig.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Hva er det du babler om egentlig?
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Halloween i Skandinavia ble innført av handelsstanden rundt år 2000. Folk vil ha tradisjoner, men de skal kunne kjøpes i butikken og kunne byttes ut etter behov.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Brutus_ minner meg om den ene tanten min, det er en vokalisert stream of consciousness som bare kommer og kommer og man tuner inn og tuner ut. "... ja, eg sa jo at eg skulle tsjøpa suRsill, men no e de ingen som likeR de lengeR, og Matja sa det hu ôg, og kvifoR ikkje? Han Augustinus, han, ja de e no lenge siden de no, men han fiskte møkje Rett utpå heR, alt de han fikk! Du sko sett! Og me fekk! ..."
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg svarer før jeg har lest tråden. Det er flere grunner til at jeg ikke liker Halloween:
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Her i Bergen vrimler det ihvertfall av nyttårsbukker på nyttårsaften. Ikveld har det bare vært et par sjeler som har ringt på døren. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Nyttårsbukk!? Det har jeg aldri noen sinne hørt om en gang. Jeg har kun hørt om julebukk, og den tradisjoen brukte vel å legges i romjula så vidt jeg husker. Iallefall i disse trakter.
|
|
|
#16 |
|
Tankefull
|
Er vel egentlig julebukk, bare at vi går på nyttårsaften. Samme opplegg med utkledning og julesang.
|
|
|
#17 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Vi kaller det julebukk, men julebukkene går ut på nyttårsaften.
|
|
|
#19 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Vi har jo ikke nyttårsbukk her borte, og jeg har aldri opplevd noen på julebukk her heller. Derfor syns jeg det er ok med Halloween så lenge folk oppførerer seg, men feiringen har jo ikke noe annet mål enn å få gotteri for barna. Jeg gjør ikke noe stort ut av det.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?For øvrig gir jeg fullstendig beng i julebukk/nyttårsbukk, det er ikke derfor jeg er semi-anti, men jeg skjønner ikke hvorfor man mener at en tradisjon liksom overtar for en annen? Ungene er vel like keen på å gå bukk av et eller annet slag som å løpe rundt i heksedrakt, er det foreldrene som ikke gidder å ordne to ganger? |
|
|
|
![]() |
|
|