|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Misforstår dere meg med vilje fordi det er gøy, eller er ordet "generelt" usynlig?
|
|
|
#162 |
|
I endring
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor jeg ikke er fan av Halloween.
|
|
|
#163 |
|
er her
|
|
|
|
|
#164 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg syns egentlig jeg møter og hører om svært få som er veldig anti halloween. Veldig mange voksne liker det ikke noe særlig, men fra å ikke skjønne poenget og å ikke like noe, til å være anti er det jo et stykke.
|
|
|
#165 |
|
Glamorøs
|
Jeg møter dem ikke i RL, men jeg syns denne tråden her fremviser ganske mange?
|
|
|
#166 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Ha ha, det hørte jeg på radioen i går også. Nå har jeg jobba i et utall barnehager siden 1993, og aldri har vi markert Halloween i en eneste en av dem.
|
|
|
#167 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aldri vært noe Halloween opplegg i barnehagen her heller.
|
|
|
|
#168 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg var ned i Jakob kirke i fjor høst, eneste det var snakk om da var hvordan man kunne få kontakt med englene og de døde. Jeg tror absolutt det kommer seg...
|
|
|
#169 |
|
Glamorøs
|
Kulturkirken Jacob? Den er ikke en fungerende kirke, den er av-vigslet.
|
|
|
#170 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg svosjer inn i slutten av tråden jeg.
|
|
|
#171 |
|
Peppy!
|
Ja, ektest er viktig. Og med ekte snakker vi om tradisjoner fra før vi ble født, ja? Tradisjoner som har kommet til etter 1978 er falske.
Her hvor jeg bor synger barna. De har en heksesang eller noe slik, som de fremfører. Jeg synes alle heksene og skjelettene er fantastisk søte jeg. Og synes Halloween er skikkelig morsomt, og har noe for både små og store. Jeg anbefaler for øvrig alle Halloween-fans til å se episode 6 av Modern Family, sesong 2. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Sviiisj!!
|
Det tror jeg ikke stemmer. Jeg tror julebukk var på vei ut uansett (det var på vei ut allerede i min barndom, jeg og søstrene mine gikk ett år, og vi var de eneste i mils omkrets). Men vi skal slå et slag for julebukk i år, har vi bestemt oss for.
|
|
|
#173 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg må innrømme at jeg har mer sansen for skumle hekser og Jack Skellingtons enn nisser, fra -nille eller andre steder.
|
|
|
#174 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har aldri formidlet Halloween tradisjonen på jobb i barnehagen. Men i veslas barnehage har de styrt med Halloween tema i et par uker og avrundet det med fest på fredag. Og de sparte ikke på effektene heller, vesla ble mørkredd og redd for å legge seg...
|
|
|
#175 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg syns opprinnelig at Halloweenfeiring i Norge var litt unødvendig, kanskje, men har en sterk holdning om at det er mye morsommere å gå all in enn å surmule, i tillegg til at jeg generelt liker glade barn. Dermed blir vi pådrivere for halloweengreier i nabolaget, og det trives jeg med. Selv om jeg altså ikke har noen tanker om bakgrunnen for det hele. Derimot har jeg det veldig gøy.
|
|
|
#177 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, var vel det som var litt av poenget. Den tradisjonelle kultkalenderen her på berget, som ble spritet opp av katolisismen og forsøkt gasset ihjel etter reformasjonen, er vel nå på mange måter mer eller mindre avlidd ved døden etter et siste halvt hundreår med steinhard sekularisering. Og i et av de gamle gudshusa frekventerer kjendiser og kongelige stadig vekk i sitt trendy sug etter "tapt" mystikk og nyreligiøsitet, engler og heksekunst. I en, ja, helt rett, avvigslet kirke. Men skallet vil de ha. Som et tomt gresskar med t-lys inni.
|
|
|
#178 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Min femåring og venninnene hadde forebered en skikkelig teit sang, i tilfelle noen sa "knep". Og det var det faktisk noen som sa, så da sang de i vei. Det var viktig for meg å lære henne at "knep" skal være noe som er litt morsomt-slemt, ikke noe som er slemt på ordentlig.
|
|
|
#179 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg sitter og undres på hvilke høytider som pedagoger liker jeg. Langfredag?
|
|
|
#180 |
|
Glamorøs
|
Hva er det du babler om egentlig?
|
![]() |
|