|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
Noen må kaste den første steinen for å få igang en hygglig tradisjon, jeg sitter skjelden og venter på steiner. Så her har vi vært foregangsfigurer.
|
|
|
#143 |
|
© All rights reserved
|
Vel, jeg kjenner veldig på at jeg ikke har tenkt å gjøre noe for å få i gang en Halloweentradisjon her jeg bor. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Ekvilist
|
Huff, ja. I stedet for å himle, burde jeg ha kontaktet barnevernet da jeg fikk fjortiskledde fjortiser på døra tidligere i kveld.
|
|
|
#145 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#146 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Stygge kostymer kan veldig godt være forseggjorte. Når jeg sier stygge i denne sammenhengen er det hvor egnet de er til å skape frykt hos andre jeg tenker på. Billige kostymer fra samlebånd kan være helt ok.
|
|
|
#147 |
|
Pauset
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Veslemor får glatt Nillekostyme. Det er det eller ingenting. Jeg har ikke overskudd til å lage noe kostyme. Ikke liker jeg å sy heller..... Helst håper jeg hun ikke vil gå halloween, men hun er 10 år så det blir vel noen runder til før hun er ferdig med det. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Hvor store barn er greit på knaskellerkneprunde egentlig? Her har jeg ikke sett noen over 10-11 år, og jeg vet ikke hvor greit jeg synes det blir når de når voksen kroppsstørrelse.
|
|
|
#149 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Her er vel "reglen" tenåring. Etter det et det gjerne egne partyer for ungdommene. Vi er heller ikke "plaget" med eggkasting, barn som ikke er utkledd osv.
|
|
|
#150 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg bor i et nabolag hvor snittalderen er omtrent 108 år, ergo ringte det bare på døra 4 ganger, og vi sitter igjen med mestparten av snopet selv
|
|
|
|
#151 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg er lett å lede. Jeg likte ikke Halloween før, da jeg ikke hadde noe forhold til det. Slo også av lyset og håpte ingen ringte på. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Det er mulig det er sånn her også, det er svært få store ute i hvertfall. Og alle er høflige og greie. Jeg har egentlig ingenting å utsette på gjennomføringa, men sliter littmed å se hvorfor.
|
|
|
#153 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg var skikkelig anti-Halloween før, da vi bodde i Norge, men har lært å sette pris på det her i USA. Vi har hatt det kanonkoselig to år på rad nå - full fes for store og små. Alle kler seg ut og legger mye arbeid ned i kostymene. Og trick or great er også stas. Man går til hus med lysene på, og det respektere her. Mange som ikke er hjemme setter en skål med godteri utenfor.
|
|
|
#154 |
|
Shake it out!
|
Det var faktisk færre på døren her i år enn i fjor, og jeg har hørt ad omveier at det var en del som ikke ville la ungene gå Halloween siden det var på en søndag. Så de har tydeligvis et litt splittet forhold til det, de kristne amerikanerne.
|
|
|
#155 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skjønner ikke jeg heller, og synes det er litt latterlig. *himle*
|
|
|
#156 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg har gitt litt etter og var mer anti tidligere; nå slår jeg ikke av utelampa og har en skål med Nille-godis stående til de som kommer, men våre unger har aldri "gått Halloween" (heter det det?) og er helt innforstått med at vi ikke "feirer" Halloween. I går kokte vi kakao og koste oss med det mens dørklokka kimte, og de var veldig fornøyd med å dele ut godis til andre, faktisk. Mulig de som liker å dekorere, lage spennende mat og kle seg ut har det annerledes med denne feiringen enn meg som får helt prestasjonsangst bare jeg hører ordet "karneval"...
|
|
|
|
#157 |
|
Leser
|
Jeg tror at tradisjonen bak julebukk faktisk er det overnaturlige. Vi har jo mange juletradisjoner som går ut på at tusser, vetter er aktive i juletidene og at de skal hindres å komme inn eventuelt kastes ut. Så jeg lurer litt på om julebukkene ikke er at man kler seg ut som de underjordiske?
|
|
|
#158 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg hadde kjøpt inn snop til i går. Det kom 3 gutter på døra (forholdsvis store, men ikke tenåringer da), et par av de med maske og en med hettegenser.
|
|
|
#159 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Det er faktisk barnehagene som har skylden for Halloween, ikke handelstanden.
Samhain er også November på (irsk)gaelisk, og Oiche (kveld/natt) Samhain (også kjent som Halloween) var opprinnelig avslutningen på innhøstingen. :har ordbok:
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 01-11-10 kl 10:19. |
|
|
|
![]() |
|
|