Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du anti-Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 11:47   #201
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ja jeg blir faktisk det. Jeg vill vikelig ikke at barna mine skall vokse med å tro at man er glad fordi noen er døde. Gutten kom med eksempel om en gresskar bonde som endelig ble fri fordi kona hans døde. Og derfor tente han ett gresskar fordi det var det eneste han hadde! Ja jeg synes det er tragisk at barn tenker sånn i det hele tatt!! Og fordi jeg er vokst opp med å feire den dagen, og det har alltid blitt en veldig fin opplevelse og da blir jeg faktisk litt lei meg over at man lærer barn noe slikt!

Ja, det var jo en veldig smakløs misforståelse. Jeg tror ikke folk flest har den oppfatningen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 11:49   #202
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg var anti- Halloween for mange år siden... skjønner ikke hvorfor nå lenger, mulig en type alzheimer-light eller no sånt.

Her ordnet jeg i stand en diger balje med Halloweengodis, alt innpakket så klart. Det er det beste synes jeg. Dessuten så håper jeg at folk ser det og tenker på det selv, greit å kunne lese hva ting inneholder (cøliakibarn).
Vel, nok om det - satt opp et gresskar i tre utenfor, tente levende lys osv. Hadde sikkert 50 små utenfor her. Alle glade og forventningsfulle - inge frekke, sure eller "fæle".

Siden de minste begynte å komme i 17- tiden og de største (antagelig opp til 10 år) ikke kom før nærmere 19, sier det seg selv at baljen var ganske skrapen på slutten. De aller siste som ringte på hadde jeg ingenting til... ikke en av dem kastet noe på døren min for det. Opplevde ikke en sur mine en gang.

Dette er antageligvis noe som er kommet for å bli, det vil jo dermed si at det vil bli en tradisjon for mine barn. For at den tradisjonen skal bli best mulig, synes jeg at det er min jobb å bidra til det. Det er jo vi voksne som bør legge lista, er det ikke det da?

Gammel 01-11-10, 11:52   #203
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er da allerede god gammel tradisjon med å sette lys på gravene til sine kjære på allehelgenssøndag.

Jeg har ingen tradisjone for det, jeg har ikke noe forhold til allhelgenssøndag.
Og ikke alle mine døde har en grav, eller noe som helst sted det er logisk å tenne noe lys. Så jeg kan kanskje få et mer ok forhold til Halloween, om jeg selv lager meg en grunn for å feire/markere det.

Gammel 01-11-10, 11:58   #204
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ja jeg blir faktisk det. Jeg vill vikelig ikke at barna mine skall vokse med å tro at man er glad fordi noen er døde. Gutten kom med eksempel om en gresskar bonde som endelig ble fri fordi kona hans døde. Og derfor tente han ett gresskar fordi det var det eneste han hadde! Ja jeg synes det er tragisk at barn tenker sånn i det hele tatt!! Og fordi jeg er vokst opp med å feire den dagen, og det har alltid blitt en veldig fin opplevelse og da blir jeg faktisk litt lei meg over at man lærer barn noe slikt!

Jeg blr fremdeles ikke særlig bestyrtet. Hadde det vært en ungdom som sa dette, så hadde det vært betydelig verre syns jeg. Barn misforstår, trekker sine egne konklusjoner, og fantaserer. Også om døden. Det betyr ikke at folk flest går rundt og lærer barna sine at vi feirer at vi er kvitt mennesker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:00   #205
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde jo vært ustyrtelig festlig om vi skulle lært ungene å feire at noen dør. Feire at vi gjør plass til en ny borger, da, i så fall.

Gammel 01-11-10, 12:02   #206
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne må du forklare nærmere tror jeg. Er Halloween pedagogisk skadelig?

He, he...nei det har jeg ikke sagt! Ikke direkte skadelig, men synes ikke den har så veldig mye positivt over seg...!
Men for å forklare: Halloween er en ganske kommersiell tradisjon. Det skal kjøpes inn kostymer, pynt (utendørs/innendørs) og mye godteri som skal deles ut. Av erfaring vet jeg at desverre enkelt ikke har økonomi til å la barna sine ta del, selv om de ønsker det. Det opplever man også ved andre høytider/tradisjoner (f.eks karneval) som har lang norsk tradisjon også selvfølgelig.
I tillegg så er innholdet ikke noe hyggelig for barn synes jeg. I hvertfall ikke utfra hva jeg synes er bra for de yngste. Det er ikke det at man skal formidle Hakkebakkeskogen ene og alene, men Halloween har et for blodig og makabert innhold mtp barn under fem år synes jeg! Masker av deformerte og blodige ansikter, med tilbehør som hjå og avkappede fingre er ikke gunstig for de yngste. Det tror jeg de fleste er enige med meg i...men de glemmer det litt det når de ikler de små Halloweenutstyret!
Jeg synes at barnehagene skal være litt selvkritiske til hva de er med på å markere, og kan gjerne være en positiv motvekt til ulike ting som er i samfunnet men som ikke nødvendigvis er bra.
Allhelgensnatt er noe annet...det å minnes de døde er noe helt annerledes, og etter min mening en fin ting uavhengig av religionstilhørighet!

Gammel 01-11-10, 12:03   #207
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har du spurt en fireåring hvorfor man feirer påske noen gang?

Om barna dine er redde så er fordi du oppfører deg som om det er farlig at noen ringer på.

Må bare kommentere, selv om den ikke var direkte rettet mot meg.
.
Den der var drøy, min pode er livredd disse skumle maskene ,men det skal jeg jamen ikke ha skylden for.
Det har ingenting med om vi liker eller ikke liker Halloween å gjøre hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:04   #208
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

He, he...nei det har jeg ikke sagt!
Men for å forklare: Halloween er en ganske kommersiell tradisjon. Det skal kjøpes inn kostymer, pynt (utendørs/innendørs) og mye godteri som skal deles ut. Av erfaring vet jeg at desverre enkelt ikke har økonomi til å la barna sine ta del, selv om de ønsker det. Det opplever man også ved andre høytider/tradisjoner (f.eks karneval) som har lang norsk tradisjon også selvfølgelig.
I tillegg så er innholdet ikke noe hyggelig for barn synes jeg. I hvertfall ikke utfra hva jeg synes er bra for de yngste. Det er ikke det at man skal formidle Hakkebakkeskogen ene og alene, men Halloween har et for blodig og makabert innhold mtp barn under fem år synes jeg! Masker av deformerte og blodige ansikter, med tilbehør som hjå og avkappede fingre er ikke gunstig for de yngste.
Jeg synes at barnehagene skal være litt selvkritiske til hva de er med på å markere, og kan gjerne være en positiv motvekt til ulike ting som er i samfunnet men som ikke nødvendigvis er bra.
Allhelgensnatt er noe annet...det å minnes de døde er noe helt annerledes, og etter min mening en fin ting uavhengig av religionstilhørighet!

Da er vi uenige. For det første så "skal" man ikke kjøpe kostymer og pynt. Man kan bruke det man har, man kan lage selv, og man trenger ikke kjøpe noe som helst.

For det andre så tror jeg veldig mange barn syns det er spennende og gøy med makabre ting. Man må heller ikke ta den helt ut, alle står faktisk fritt til å tone det ned, om man vil.

Greit nok at barnehagene kan være en motvekt, men jeg vil ikke si at det er opplest og vedtatt at halloween "ikke er bra", slik du sier.

Gammel 01-11-10, 12:05   #209
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Halloween er en ganske kommersiell tradisjon.

Det er jeg sterkt uenig i. Halloween er egentlig en mye mindre kommersiell feiring enn mye annet. Kostymer trenger ikke være dyre og kjøpt i butikk, det kan likegjerne være noe hjemmelagd. Det er virkelig helt avhengig av om man vil bruke penger på halloween-stæsj (altså hvis man har pengene til det). Jula er den virkelig kommersielle høytiden her i landet, og hvor folk virkelig føler seg utafor.

Angående det skumle, så er jeg helt enig i at man ikke skal ta helt av med skumle ting for de aller minste. I vår barnehage feiret ikke småbarnsavdelingene. Og storebarnsavdelingene hadde en svært så uskyldig feiring med prinsesser og spidermenn stort sett. Men ellers handler halloween også om å gjøre narr av det som er skummelt og farlig, og det kan jeg virkelig ikke se noe upedagogisk ved.

Gammel 01-11-10, 12:11   #210
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Må bare kommentere, selv om den ikke var direkte rettet mot meg.
.
Den der var drøy, min pode er livredd disse skumle maskene ,men det skal jeg jamen ikke ha skylden for.
Det har ingenting med om vi liker eller ikke liker Halloween å gjøre hvertfall.

Har jeg anklaget deg for noe? Sitte på sidelinjen, ikke skjønne hva jeg skriver og så mene seg fornærmet? Herlighet.

Gammel 01-11-10, 12:14   #211
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er vi uenige. For det første så "skal" man ikke kjøpe kostymer og pynt. Man kan bruke det man har, man kan lage selv, og man trenger ikke kjøpe noe som helst.

For det andre så tror jeg veldig mange barn syns det er spennende og gøy med makabre ting. Man må heller ikke ta den helt ut, alle står faktisk fritt til å tone det ned, om man vil.

Greit nok at barnehagene kan være en motvekt, men jeg vil ikke si at det er opplest og vedtatt at halloween "ikke er bra", slik du sier.

Uenig er det lov til å være!
I forhold til det med å lage utsyr selv, så er det desverre slik at de som ikke har økonomi til å handle utstyr, desverre ikke alltid har resurser til å kunne lage kostymer selv. Og da mener jeg resurser på ulike måter...
Julen skaper også skiller. Men julefeiring er nå en gammel tradisjon, ikke en nyinnført.
Når man feirer Halloween, forteller man da barna bakgrunnen for skikken? Eller velger man seg bare ut noen elementer som utkledning og godteri? Skal det være en god helhet, bør man formidle HELE tradisjonen og ikke bare bruddstykker av den.

Toner man ned effektene, er det noe helt annet. Men gjør mange det da? Synes det kjøres heftig på med effektene. Jo mere makabert dess bedre!?

Jeg har ikke vedtatt at Halloween er bare negativt, men markeringen bør komme til utrykk tilpasset alder. Mine barn er selv med på Halloween, og vi gir ut godteri. Men jeg kan avpasse det som jeg ønsker og kjenner mine barn. Det klarer man desverre ikke alltid i en barnehage der man skal ivareta 24 barn på avdelingen med svært ulik erfaringsbakgrunn og sensitivitet.

Gammel 01-11-10, 12:17   #212
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

I forhold til det med å lage utsyr selv, så er det desverre slik at de som ikke har økonomi til å handle utstyr, desverre ikke alltid har resurser til å kunne lage kostymer selv. Og da mener jeg resurser på ulike måter...

Toner man ned, er det noe helt annet. Men gjør mange det da? Synes det kjøres heftig på med effektene. Jo mere makabert dess bedre!?

Jeg har ikke vedtatt at Halloween er bare negativt, men markeringen bør komme til utrykk tilpasset alder. Mine barn er selv med på Halloween, og vi gir ut godteri. Men jeg kan avpasse det som jeg ønsker og kjenner mine barn. Det klarer man desverre ikke alltid i en barnehage der man skal ivareta 24 barn på avdelingen med svært ulik erfaringsbakgrunn og sensitivitet.

Nå diskuterer vel vi ikke akkurat i hovvedsak hva barnehager skal gjøre heller. Jeg syns du blander mange ting.

Hvis man skal ta hensyn til ressursvake grupper burde vi jo heller kutte jula, det er den som virkelig drar opp kjøpepress, familiepress og kosepress. Man kan ikke ta hensyn til alle hele tiden, og spesielt ikke når det gjelder en feiring de aller fleste kan få til, uten at det koster skjorta.

Gammel 01-11-10, 12:19   #213
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Men jeg kan avpasse det som jeg ønsker og kjenner mine barn. Det klarer man desverre ikke alltid i en barnehage der man skal ivareta 24 barn på avdelingen med svært ulik erfaringsbakgrunn og sensitivitet.

Klarer man ikke det, altså? De klarte det visst helt fint i vår barnehage. Det var ikke lov med masker, og alle tonet det ned. Hvorfor skulle man ikke klare dette? Kan man ikke gi informasjon til foreldrene om hvordan man vil ha det? Konfiskere de altfor skumle maskene hvis noen likevel sender det med?

Og til dette med ressurssvake foreldre: her er det helt klart at barnehagen har en fordel, gjennom å formidle overkommerlige triks. F.eks. at man kan pynte helt fint med høstblader. Eller sminke svarte ringer rundt øynene hvis det er alt som skal til. Det er jo helt klart trist at noen barn har foreldre som av ulike grunner ikke er i stand til å se at en svart t-skjorte eller et laken kan bli til et halloween-kostyme. Det har jo ikke noe med kommersialisme å gjøre. Da er det et problem som strekker seg langt utover en skarve halloweenfeiring.

Gammel 01-11-10, 12:19   #214
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Dette er antageligvis noe som er kommet for å bli, det vil jo dermed si at det vil bli en tradisjon for mine barn. For at den tradisjonen skal bli best mulig, synes jeg at det er min jobb å bidra til det. Det er jo vi voksne som bør legge lista, er det ikke det da?

Veldig enig!

Gammel 01-11-10, 12:20   #215
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julen skaper også skiller. Men julefeiring er nå en gammel tradisjon, ikke en nyinnført.
Når man feirer Halloween, forteller man da barna bakgrunnen for skikken? Eller velger man seg bare ut noen elementer som utkledning og godteri? Skal det være en god helhet, bør man formidle HELE tradisjonen og ikke bare bruddstykker av den.

Toner man ned effektene, er det noe helt annet. Men gjør mange det da? Synes det kjøres heftig på med effektene. Jo mere makabert dess bedre!?

Det kan være at jeg hadde vært mer i mot det om jeg hadde oppfattet det som at det tar helt av, men sånn som jeg har opplevd det så er det brukt mye kostymer som man har brukt på karneval i februar (sønnen min ville være katte med slips, for det har sikkert ingen sett før) og om man kjøper et gresskar til 50 kroner og skjærer ut det så ruler man hele nabolaget.

Det er jo superlite i forhold til jula, da kan man snakke om forskjellsbehandling av barn da, hvor noen får uendelige berg med gaver og andre får lite.

Gammel 01-11-10, 12:21   #216
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har jeg anklaget deg for noe? Sitte på sidelinjen, ikke skjønne hva jeg skriver og så mene seg fornærmet? Herlighet.

Les hva du skreiv du.Så kanskje du skjønner litt mer.
Å jeg sitter ikke på sidelinjen akkurat.
Å jeg sa også at jeg kommenterte selv om den ikke var rettet mot meg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:22   #217
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

En liten avsporing, men:

Da vi skulle se over goderiet barna hadde fått i går, var det noe smågodt i løsvekt som smakte VELDIG såpe. Jeg mistenker at noen motstandere av Halloween har ødelagt dette godterieet med vilje og gitt til barna, eller eventuelt noe som har prøvd å være VELDIG morsomme Noen som har opplevd noe lignende?

Gammel 01-11-10, 12:22   #218
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Vi har forresten ikke pyntet noe særlig heller. I år kjøpte ejg et lite gresskar til 10 kroner, og barna tegnet og malte. Men vi hadde ikke trengt å pynte noe i det hele tatt.

Gammel 01-11-10, 12:25   #219
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten avsporing, men:

Da vi skulle se over goderiet barna hadde fått i går, var det noe smågodt i løsvekt som smakte VELDIG såpe. Jeg mistenker at noen motstandere av Halloween har ødelagt dette godterieet med vilje og gitt til barna, eller eventuelt noe som har prøvd å være VELDIG morsomme Noen som har opplevd noe lignende?

Ja, vi Halloweenmotstandere kjenner ingen grenser. Heller enn å kjøpe godteri å dele ut med glede, så koser vi oss med å kjøpe godteri, ødelegge det, for å dele det ut.

Gammel 01-11-10, 12:27   #220
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smågodt i løsvekt har da ingenting i godteutdeling å gjøre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.