|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?
|
|
|
|
#22 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jo, man kan jo se på det sånn.
|
|
|
#23 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?... og så synes jeg ikke fire 12-åringer som står i hver sin prikk like monstermaske fra -nille, and that's it av utkledning, og sier "få digg!" viser hverken så mye glede, forventning (eller jo, forsåvidt...) eller morsomme kostymer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?For et par år siden kom naboenes tenåringssønn på døren, med en svart søppelsekk over hodet. Jeg følte ikke jeg ble sjenket hverken glede eller morsomt kostyme, men overraskende mye forventning.
|
|
|
|
#26 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg er i utgangspunktet ikke i mot, men akkurat nå synes jeg det er kjipt med store "barn" (16 og oppover) som er ute bare for å lage kvalm, og kaster egg på husene bare for gøy. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Greit nok, men det blir for meg som å si at man ikke liker julen i det hele tatt fordi naboen har så stygg utepynt. At noen misbruker en slik mulighet gjør jo ikke hele greia forkastelig. Syns jeg.
|
|
|
#28 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Når man ser 13-14åringer uten utkledningstøy med en bærepose blir jeg litt sånn |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Møllspist fletthurpe
|
enig. også syns jeg det er litt usjarmerende..
|
|
|
#30 |
|
awesom
|
|
|
|
#31 |
|
|
Nei, men når det i all hovedsak er den type halloweenfeiring jeg ser, (bortsett fra hederlige unntak, absolutt, og kidsa mine skal få oppleve de kule sidene), både rennende på døra, på kjøpesentrene og i avisene, da mister det sjarmen. Enkelt og greit. Det er ikke noe angrep på de som digger halloween og gjør det gjennomført og kult, men det generelle inntrykket av hvordan Folk Flest gjør det er ikke spesielt sjarmerende. Da blir det også desto mer irriterende å få det på døra. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg tror grunnen til at jeg ikke er overbegeistret for Halloween i utgangspunktet, er at jeg liker å lage festligheter når jeg faktisk feirer noe. Halloween er for meg en helt tom greie vi over hodet ikke har noe forhold til, det har ikke noe innhold for oss bortsett fra dette med skumle masker og godterier. Og så er det så innmari vanskelig å komme seg unna det også når reklamen er myntet på ungene.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Vi har utlyset på og en skål med snop.
|
|
|
#34 |
|
Leser
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg er ikke anti-Halloween, jeg er bare ikke pro-Halloween. Grunnen er som Pelle sier, at jeg ikke har noe forhold til dagen. Men ungene elsker det jo, så jeg er jo med. Her oppfører alle seg helt eksemplarisk, alle barna er søte, snille og høflige. Har aldri hatt problemer med hærverk eller noe. Så dagen er hyggelig, det er ikke det.
|
|
|
#35 |
|
Guardian of the galaxy
|
Men jeg syns ikke det er så rart at mange misliker dagen sterkt hvis de har dårlige opplevelser med Halloween. Da hjelper det ikke at det i teorien er morsomt og kult, og at mange feirer "riktig".
|
|
|
#36 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Her var junior ute på runde for at par år siden og da kom det to stk med masker og motorsag i gang og de skremte junior, så han vil ikke på runde noe mere, greit nok det, men unødvendig av de store, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Det hadde nok også vært enklere å akseptert enkelte ugreie elementer hvis dette hadde vært en dag som i utgangspunktet hadde noen forankring i vår kultur. Men når det er en dag som er i ferd med å bli innført uten at foreldregenerasjonen har noe særlig forhold til den, hverken som minner eller innholdsmessig, skal det ikke så mye til før inntrykket blir negativt.
|
|
|
#38 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Jeg har prøvd å lest meg opp litt på hvorfor Halloween feires, men siden det er en blanding av forskjellige tradisjoner som er blitt blandet opp gjennom årene så blir jeg litt usikker.
|
|
|
#39 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?Eg er ikkje anti- halloween, men eg er noko imot måten halloween vert feira i Noreg. Eg meiner at om ein skal henta ein tradisjon frå eit anna land, bør ein ta den fullt og heilt, og ikkje berre litt og så forandra på det lille ein tar.
|
![]() |
|
|