|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Det måtte evt. være å "bytte rotasjon" istedetfor å erstatte tenker jeg hvertfall, om det først skal endres noe. I 2008 og 2009 var barnet hos den ene forelderen - det ene året planlagt, det andre året pga sykdom. Det går an å være litt smooth og si at da blir 2010 hos den andre forelderen, også snur man på rotasjonen. 2011, tilbake hos den første igjen, 2012, hos den andre osv. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
er her
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Jeg tenker rotasjon som vanlig, selv om det er kjipt for den som ikke har fått jul som planlagt pga umulig å reise (langt).
|
|
|
|
#43 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Jeg synes dere alle svarer godt i forhold til det generelle spørsmålet jeg lurte på; om det var en selvfølge at man holder på rotasjonene og planene så godt som mulig selv om noe kommer i veien.
I dette mer konkrete tilfellet er saken at julene har vært slik: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Ah, da var det litt annerledes ja. Det virker som at du tenker helt rimelig og fornuftig rundt dette.
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Jeg er enig i at man generelt ikke skal be barna om å ta parti eller ta slike valg, men vi har gjort det noen ganger med eldstemann. F.eks. hvis det var pappaens tur, men pappaen bare skulle være hjemme, mens jeg og resten av Divine-familien skulle reise til England, f.eks. I slike situasjoner ble som regel eksen min og jeg enig om å la guttungen velge. Noen barn får veldige kvaler av slikt, og sliter med lojalitetskonflikt, men det trenger ikke gjelde alle. Sønnen min har aldri følt det slik, tror jeg, i alle fall ikke når det gjelder julen. Men da jeg spurte han sånn rent hypotetisk om hvem han ville ha bodd hos dersom en av oss hadde flyttet langt unna, så svarte han "mamma, du skal ikke spørre barn om sånt!". Da var han åtte år.
|
|
|
#47 |
|
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Ja, det er selvfølgelig både alders- og personlighetsavhengig, Divine, jeg ser den. Mine hadde dog eksplodert. Det vil si, den ene hadde implodert og den andre hadde eksplodert. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er enig i at det ikke skal byttes i dette tilfelle (og i endel andre tilfeller også)
|
|
|
#49 |
|
Off the map.
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?I din konkrete situasjon så høres det fornuftig ut å beholde rotasjonen. Det er sikkert mer stas å være sammen med de andre barna de årene de er hos far. Og det åpner jo også for far muligheten til å reise vekk i 'alenejuler'.
|
![]() |
|
|