|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Kan det tolkes som at: |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Man endrer ikke på rotasjonen tenker jeg. Det kan fort føre til mye diskusjoner og problemer senere.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Noen ganger må man være veldig, veldig, veldig firkantet. (Og noen ganger er det selvfølgelig tid for å gi slack. Det er jo problemet. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vaklende
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Jeg er ikke sikker på hva du mener her? At barnet burde få feiere med begge foreldrene, selv om de er skilte? Det blir i så fall en litt annen diskusjon, men det er ikke noe i veien for å ta den også.
Det er nesten slik, men jeg tenker at hovedproblemstillingen er om man skal endre rotasjon hvis noe ikke ble helt som det skulle. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?
Også hvis barnet var for sykt til å rotere, og ikke fikk julen den skulle hatt med andre forelderen året før, men må ha to juler med samme forelder?
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Da har man allerede endret rotasjonen, og bør vel bare ta det derfra. Hvis et sykt barn skulle vært hos far, men var hos mor, så er det far året etter. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ekstremt trøtt
|
Helt enig.
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Vaklende
|
Ingen "fikk" jula. Jula ble ødelagt, og det har egentlig ingenting å si hvem barnet var hos, fordi ingen fikk en kjekk jul - alle fikk ødelagt planene sine. Det var ikke noens skyld. Barnet skulle ikke være hos hverken x eller y, barnet skulle være med den ene forelderen i et familieselskap. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Okei. Nei da står dere vel litt på scratc da. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Hvis dette var mitt barn ville jeg gjort det så enkelt som å se om jeg visste hva barnet selv gledet seg mest til og helst ville. Var det er klart svar på dette så ville jeg kranglet for den løsningen som gjorde at det ble sånn det ble. Sånn siden man først er i en situasjon med rom for tolkninger. At slekta ikke fikk feire med barnet forrige jul er helt uinteressant. Tenk på ungen som var kjempesyk og gikk glipp av julaften? Skal ungen så måtte ta enda en jul som ikke er favorittjula oppå det? Klart ikke det. Julen er til for ungene. |
|
|
|
#33 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Dersom det er to år siden barnet var med den ene forelderen - så er det dennes "tur". Dersom begge foreldrene egentlig var med barnet, men at planene gikk i vasken - så ville jeg gått for å følge vanlig rotasjon. Jmfr Mavericks kaosteori.
|
|
|
#35 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Barna skal slippe å velge, derfor er det veldig kjekt når man har avtalt ting og forholder seg til det.
|
|
|
#36 |
|
har tatt seg sammen
|
Ja, dette er vel egentlig et tema hvor de voksne bare bestmmer. Trekker den tilbake.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg bor sammen pappan til barna mine, men dette er jeg veldig enig i. Det er jo et håpløst valg for ungene. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Er ikke helt sikker på at jeg har skjønt spørsmålet. Men om det var sånn at barnet skulle feire annethvert år men at det ble sånn
|
|
|
#39 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skilte foreldre: Hvis barnet var sykt i jula, skal den forelderen få tilgodelapp?Jeg tror ikke det finnes noe standardsvar på dette. Det er en avgjørelse foreldrene må ta med tanke på barnas beste, og ikke sitt. Som barn var jeg bare annenhver helg hos faren min, og jeg savnet ham veldig. Jeg hadde hatt et veldig sterkt ønske om å ha en fin jul med ham, om den foregående på ett eller annet vis hadde blitt ødelagt. Min mor hadde riktignok ikke gått med på dette, fordi hun mente at de hadde rett på helger og juler sammen med meg, de også. De tenkte altså mest på seg selv, om minst på meg, selv om de sikkert trodde at det var best for meg også.
|
![]() |
|
|