Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 11:19   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

For meg ville det viktigste vært hva vi måtte forsake for å kjøpe sofa.
Om økonomien var sånn at vi ikke ville merket det nevneverdig om vi kjøpte en sofa til den prisen kunne jeg glatt gjort det.
Men til syvende og sist er en sofa en bruksgjenstand, og den kan få en flekk eller en revne like gjerne første uken man har den som etter 10 år. Og har sofaen kostet det hvite ut av øyet omtrent tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt småhysterisk med tanke på flekker.

Og selv om smaken kanskje ikke endrer seg veldig de neste 20-30 årene vil jeg tippe at bruken endrer seg. Jeg ser i allefall at generasjonen over meg legger noe helt annet i en god sofa enn det jeg gjør. Det er nok ikke usannsynlig at jeg også ønsker noe annet av en sofa i 50-60 årene enn jeg gjør i 30-40 årene.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Burde vi forresten vurdere hudsofa? Jeg syns de er så kalde å sitte i, men det er jo praktisk med tanke på søl.

Hud er veldig praktisk, men det er også alt spør du meg. Vi hadde sofa i hud i 6 år, kjøpte en dyr og fin en som vi tenkte vi skulle ha omtrent for alltid. Etter 6 år hadde jeg nesten utviklet et hat-forhold til den og det var rett før jeg jublet når vi fikk den ut av huset.

Men andre er glad i sine hud-sofaer så det er jo bare min subjektive mening.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.