Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Puslespillutfordring

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 11:31   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puslespillutfordring

Jeg er en periodepusler, driver ikke med det nå for tiden, selv om jeg har et påbegynt et i matten min, usikker på hvilke puslespill det er. Kanksje jeg må åpne det opp i kveld.

Gammel 09-11-10, 12:01   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Koselig å treffe medpuslere, ja. Ellers er vel FP en utmerket plass for å finne nerdere innen de fleste områder.

Jeg vil også nerde i pusling!

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:06   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker puslespill jeg også, men har ikke puslet på mange år nettopp fordi det tar sånn plass. Nå har jeg en liten gutt som garantert hadde overtatt mammas puslespill og rotet det til, så jeg venter til han er litt større. Jeg holdt på med et par 10.000-biters puslespill for mange år siden, har alltid vært hekta på sånt.

Gammel 09-11-10, 12:06   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En eks-pusler melder seg her. Jeg drev litt med det i perioder, og synes det både var kjempegøy og veldig slitsomt på én gang. Etter et par dager var jeg alltid helt gåen i nakken.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:09   #25
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kjøp en mdf plate, og skjær den til så den passer i størrelsen til bordet. Bor et lite hull i hvert hjørne på platen, kjøp en tynn kjetting med karabinkrok, som du kan feste i hullene ved bruk. Kjøp en liten vinsj (sikkert Clas Ohlson det også), og monter den i taket over spisebordet, pusle det du orker. Når du vil pakke bort, monterer du karabinkrokene i platen, kjettingene i vinsjen, og heis hele greia opp i taket.

Eller du kan selvfølgelig gå for rullen.

Gammel 09-11-10, 12:13   #26
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Kjøp en mdf plate, og skjær den til så den passer i størrelsen til bordet. Bor et lite hull i hvert hjørne på platen, kjøp en tynn kjetting med karabinkrok, som du kan feste i hullene ved bruk. Kjøp en liten vinsj (sikkert Clas Ohlson det også), og monter den i taket over spisebordet, pusle det du orker. Når du vil pakke bort, monterer du karabinkrokene i platen, kjettingene i vinsjen, og heis hele greia opp i taket.

Eller du kan selvfølgelig gå for rullen.

Sånn har pappa på kontoret, med modelltoget sitt og landskap på. Det er sikkert 3 x 2,5 meter.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:20   #27
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sånn har pappa på kontoret, med modelltoget sitt og landskap på. Det er sikkert 3 x 2,5 meter.

Jeg mener jeg har sett det i et blad en gang, kanskje de finnes å få kjøpt ferdige også!

Gammel 09-11-10, 12:45   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, den var stilig den matta der. Kanskje gubben endelig får ferdig det gedigne bildet han har lagt til side, nå.

Gammel 09-11-10, 12:45   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og gubben min var seriøst inne på den tanken der. Skjønner ikke helt hvorfor konemor blånekta.

Gammel 09-11-10, 12:59   #30
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør dere med de ferdigpuslede puslespillene? Pakker dere de ned igjen eller blir de limt og hengt på veggen?

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:09   #31
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En stor bilderamme, da har man kanten aom beskyttelse. Eller du tar et stivt brett/plate, og ruller plastelinaremser eller lign, som du trykker rundt som kant... ;-) også skubber man hele greia under sofaen eller senga når man er lei av å lete etter brikker!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:14   #32
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Hva gjør dere med de ferdigpuslede puslespillene? Pakker dere de ned igjen eller blir de limt og hengt på veggen?

Plukker bort 1 brikke, pakker det ned igjen, og gir det bort til noen andre som liker å pusle!

Skjønner ikke hva jeg gjør i denne tråden, jeg har virkelig langt i fra noen tålmodighet til å sitte med puslespill!

:hjemmemedbihulebetennelseogkjedermeg:

Gammel 09-11-10, 13:14   #33
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to av mine puslespill på veggen, eller har jeg bare ett, nå ble jeg plutselig usikker. Jeg har ett som ligger ferdigpuslet i en eske som jeg vil ha på veggen, men har ikke funnet passende ramme til den. Ikke alle som egner seg til å henge opp.

Gammel 09-11-10, 13:19   #34
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pakker de alltid ned og pusler dem om igjen flere ganger.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:19   #35
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Plukker bort 1 brikke, pakker det ned igjen, og gir det bort til noen andre som liker å pusle!

Skjønner ikke hva jeg gjør i denne tråden, jeg har virkelig langt i fra noen tålmodighet til å sitte med puslespill!

:hjemmemedbihulebetennelseogkjedermeg:

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 13:23   #36
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg pusler litt av og til. Nå som jeg har barn skjønner jeg at jeg trenger sånn matte! Jeg tar dem fra hverandre og slenger dem i eska igjen når jeg er ferdig - mission accomplished!

Gammel 09-11-10, 17:21   #37
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg pakker de alltid ned og pusler dem om igjen flere ganger.

Jeg og.

Nå fikk jeg lyst å pusle igjen. Har til og med 2 store sett som jeg ikke har prøvd, og hadde egentlig bestemt meg for å prøve å selge dem. Tror jeg heller må se om jeg finner en sånn matte og pusle litt igjen.

Gammel 09-11-10, 17:29   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Jeg puslet masse før, det må jeg gjøre igjen. Fantastisk måte å koble ut hjernen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:01   #39
Albertine
Passiv

Standard

Jeg pusler på nett, så jeg slipper å rydde bort etterpå.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:19   #40
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pusler dem ferdig, og legger dem vekk etterpå. Så taes de fram om noen måneder/år. Jeg er kjempekresen på brikker jeg da... Kan ikke kjøpe pusslespill med tynne brikker. Arvet mange puslespill fra min mormor, men så at de fleste var av den billige sorten. De fyllte jeg opp to sorte plastsekker med og kastet dem.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.