|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
er her
|
Sv: PuslespillutfordringJeg er en periodepusler, driver ikke med det nå for tiden, selv om jeg har et påbegynt et i matten min, usikker på hvilke puslespill det er. Kanksje jeg må åpne det opp i kveld.
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PuslespillutfordringJeg elsker puslespill jeg også, men har ikke puslet på mange år nettopp fordi det tar sånn plass. Nå har jeg en liten gutt som garantert hadde overtatt mammas puslespill og rotet det til, så jeg venter til han er litt større. Jeg holdt på med et par 10.000-biters puslespill for mange år siden, har alltid vært hekta på sånt.
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: PuslespillutfordringEn eks-pusler melder seg her. Jeg drev litt med det i perioder, og synes det både var kjempegøy og veldig slitsomt på én gang. Etter et par dager var jeg alltid helt gåen i nakken.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: PuslespillutfordringKjøp en mdf plate, og skjær den til så den passer i størrelsen til bordet. Bor et lite hull i hvert hjørne på platen, kjøp en tynn kjetting med karabinkrok, som du kan feste i hullene ved bruk. Kjøp en liten vinsj (sikkert Clas Ohlson det også), og monter den i taket over spisebordet, pusle det du orker. Når du vil pakke bort, monterer du karabinkrokene i platen, kjettingene i vinsjen, og heis hele greia opp i taket.
|
|
|
#26 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Puslespillutfordring
Sånn har pappa på kontoret, med modelltoget sitt og landskap på. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jeg mener jeg har sett det i et blad en gang, kanskje de finnes å få kjøpt ferdige også!
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og gubben min var seriøst inne på den tanken der. Skjønner ikke helt hvorfor konemor blånekta.
|
|
|
#30 |
|
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PuslespillutfordringHva gjør dere med de ferdigpuslede puslespillene? Pakker dere de ned igjen eller blir de limt og hengt på veggen? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
Sv: PuslespillutfordringEn stor bilderamme, da har man kanten aom beskyttelse. Eller du tar et stivt brett/plate, og ruller plastelinaremser eller lign, som du trykker rundt som kant... ;-) også skubber man hele greia under sofaen eller senga når man er lei av å lete etter brikker! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Plukker bort 1 brikke, pakker det ned igjen, og gir det bort til noen andre som liker å pusle!
|
|
|
#33 |
|
er her
|
Sv: PuslespillutfordringJeg har to av mine puslespill på veggen, eller har jeg bare ett, nå ble jeg plutselig usikker. Jeg har ett som ligger ferdigpuslet i en eske som jeg vil ha på veggen, men har ikke funnet passende ramme til den. Ikke alle som egner seg til å henge opp.
|
|
|
|
#34 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PuslespillutfordringJeg pakker de alltid ned og pusler dem om igjen flere ganger. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Søkende
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: PuslespillutfordringJeg pusler litt av og til. Nå som jeg har barn skjønner jeg at jeg trenger sånn matte! Jeg tar dem fra hverandre og slenger dem i eska igjen når jeg er ferdig - mission accomplished!
|
|
|
#37 |
|
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Jeg og.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: PuslespillutfordringJeg pusler på nett, så jeg slipper å rydde bort etterpå. |
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PuslespillutfordringJeg pusler dem ferdig, og legger dem vekk etterpå. Så taes de fram om noen måneder/år. Jeg er kjempekresen på brikker jeg da... Kan ikke kjøpe pusslespill med tynne brikker. |
|
|
|
![]() |
|
|