|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlaging
Det er min erfaring også. Gode boksetomater (Mutti for eksempel) inneholder tomater som er høstet på akkurat riktig tidspunkt for maks smak og farge. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Weeeee
|
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingJeg bruker tomater på kartong.
|
|
|
#24 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingAh. Tomater på kartong fra nå av. Alt man lærer her.
|
|
|
#25 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingBah! Her lar man glasset stå uåpnet og lager fra bunnen av med både, løk, gulrot og surrer i en time. Stavmikser til slutt for å lure sensitive ganer. Hva sier ungene? "Æ likt itj herre tomatsausen, mamma".
|
|
|
#26 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingDa går jeg over til kartongtomat også. Har brukt det når jeg handler på Ica. Men skal heller handler litt mer der når jeg først er der. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingBåde Coop Änglamark og Eldorado (Spar, Kiwi osv) har tomater på kartong.
|
|
|
#28 |
|
Off the map.
|
Sv: Fra hel- og halvfabrikata til spede forsøk på ordentlig matlagingTenkte jeg skulle tipse om denne bloggen om ei som selv har begynt å lære seg å lage mat og har skrevet om det.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Auda. Jeg greide å lure inn "hjemelaget ketchup" ei helg det var krise pga tom ketchup. Hva jeg gjorde: boks tomater med litt salt, sukker og pepper ble knust med stavmikser. Voila. Ny favoritt for ketchupaddicten vår.
|
![]() |
|
|