Sv: Einar Gelius
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Hvis du synes det er merkelig at det ligger ute, hvorfor linker du til det? 
Jeg har ikke lest brevet, har ikke lest boka, men synes Gelius er et friskt pust. Det kom vel ikke direkte overraskende at Kvarme ville forsøke å bli kvitt han, det gjør det ikke mindre usmakelig i min bok.
Fnatten linket ikke til brevet, men til Vårt Land.
Før man konkluderer om hvorvidt noe er usmakelig eller ikke, så bør man kanskje sette seg inn i hva saken dreier seg om?
Jeg lurer på hvordan brevet har kommet ut i pressen, og hvorfor det trykkes. Hvis arbeidsgiver har lekket, så blir jo dette veldig Valla2. Og hvilken glede skulle Gelius ha av at brevet kommer ut? Der klargjøres det ganske godt, synes jeg, at det ligger alvorlige ting som tjenesteforsømmelse og brudd på taushetsplikt til grunn for vurdering av avskjedigelse.
Ville en kul lege som brøt taushetsplikten fått en slik massiv støtte? Eller en brannmann i øde strøk som aktivt gjorde seg utilgjengelig under vakt samtidig som et hus sto i brann, fordi hun var på fotballkamp? Er det fordi Gelius er prest han skal unnskyldes, for å tilfredsstille samfunnets krav om en mer åpen kirke med høyde under taket?
Jeg forstår ikke argumentasjonen om at Gelius er kul og åpen og får ungdommer til å konfirmere seg skal være en unnskyldning for grov tjenesteforsømmelse. Hva slags menneskesyn er det?