Sv: Har du endret syn på klimakrisen?
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
En av mine beste venninner er biolog, med klimaendringer som spesiale, så jeg har vært overbevist siden tidlig 90-tall om at klimaendringene er menneskeskapte.
Innen fagmiljøene har man jo vært temmelig sikre på at dette er menneskeskapte forandringer, så jeg synes det er underlig når man møter på folk som er uenige ut fra personlig overbevisning. :ekspertmeeloper:
Jeg er også en ekspertmeeloper, og aner ikke hvor mye mer bevis FrP'ere må ha for å gå med på at JA, krisen er her nå, og JA, vi må gjøre noe og JA, det innebærer at DU, nettopp DU, ja, må kutte drastisk ned på forbruket ditt.
Opprinnelig lagt inn av kisha, her.
Ja, men det er ikke så mye lille jeg kan gjøre. Staten må slutte å gi dispensasjoner til farlig utslipp. Men egentlig er vel ikke vi de verste, så lite industri vi har her i landet.
Det er masse lille du kan gjøre. Du kan kjøre så lite bil du bare kan, fly så lite du kan, velge kollektivt, sykkel og gange så ofte som mulig, handle mins mulig, handle mest mulig økologisk og kortreist mat, mat uten særlig emballasje, spise mindre kjøtt, være bevisst på å ikke dra mer skrot i hus, kjøpe gaver til folk som ikke bidrar til søppelberget, men heller gi opplevelser. Du kan huske å stemme på partier som bidrar til å stanse eller snu utviklingen, melde deg inn i Framtiden i våre hender, lese jevnlig på gronnhverdag.no sine nettsider og passe på forbruket ditt osv. osv.