|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: LegemiddelregningTja, jeg tenker at det kanskje er flere sjekkpunkter mellom en regnefeil på en bro og konstruksjonen av denne, enn mellom sykepleieren som står på farten og full fart skal regne ut hvor mye h*n skal trekke opp i sprøyta, og pasienten rett borti gangen. Og det er vel også langt oftere at det sistnevnte faktisk tar liv eller skader noen også, er det ikke?
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Legemiddelregning
Sant. Det går nok fler liv med i helsevesenet enn i spektakulære store ulykker.
|
|
|
#43 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen medisinstudentar på Samfundet, altså? Eg var der aldri, så eg veit ikkje.
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: LegemiddelregningJeg må nesten si at det er flere sjekkpunkter i helsevesenet også. Først har du en lege som doserer medikamentet, så har du to sykepleiere som regner og blander og gir medikamentet. De regner uavhengig av hverandre for kontrollens skyld. Hvis dosen avviker fra en normal dose for det medikamentet, går de tilbake til den aktuelle legen og spør om det virkelig er slik det skal være. Og det lages medikamentprotokoller for å unngå nettopp regnefeil på farlige medikamenter. Systemet er ikke ufeilbarlig, men det er ganske godt.
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: LegemiddelregningTakk, Katta. (Jeg vet det jo egentlig, at dette er noe man har gjort mye med de siste årene)
|
|
|
#46 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Legemiddelregning... Det eneste jeg vet er at medikamentregning er bare en av de mange grunner til at jeg aldri ble sykepleier eller lege. :totalt tallblind:
|
|
|
#47 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er bare tull og tøys og ravings of a madman, en 100 % oppløsning _er_ selvsagt 1 gram eller 1000 mg per ml
|
![]() |
| Emneord |
| legemiddelregning |
|
|