|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?
Noterer meg dette! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Mine har Reimatec+ dresser og H&M boblejakke + bukse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Min erfaring er det er vanskelig å kle barna riktig på skolen. Han vil helst ikke gå i ull under og ull over inne, så det er blitt mer strømpebukser med vanlig bukse og genser inne. Og da å få han til å skifte når han skal ut er vanskelig. Derfor blir det vanlige klær under dress. Han bruker ikke olabukse og andre stive plagg da, men ull har jeg måtte glemme.
![]() |
#24 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Jeg har ikke skolebarn selv, men "alle" sier at dyre klær ikke er noe for skolelivet. Det noterer jeg meg. Jeg har ingen ønsker om å kjøpe mer ytterklær enn jeg er nødt til.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Her er det fortsatt mange tredjeklassinger som har hel dress. Jeg har ikke kjøpt det i år, men vurderer å gjøre det. Ser en tendens til at med todelt er det er kjapt å løpe ut i bare jakke, og så bli (kald), våt og skitten på innebuksa. Jeg ville ikke tatt sjansen på totusenkroners dress til skolebruk. Hadde nettopp en stor leteaksjon etter (ganske dyr) bukse, men vi fant den til slutt. Kunne like godt skjedd at vi ikke gjorde det. Og dyre hansker osv. har jeg helt sluttet å kjøpe etter barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Guttungen går i andreklasse. Han har ulltøy type Reflex eller Pierre Robert under vanlig bukse og genser når han er inne. Ute bruker han en hel Trolldress med ullfor.
![]() |
#27 |
Epikur
|
Jeg er helt enig i dette, altså. Vi går gjennom tøy, jeg navner alt tøy, vi hjelper til å lete hvis noe er vekk, men hun går selv til og fra skolen og jeg kan ikke passe på hver eneste dag.
![]() |
#28 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Noen ganger har det forresten kommet mailer til hele klassen av typen "NN finner ikke Yves Saint Laurent-hanskene sine, har noen sett det" eller "NN finner ikke Donna Karan-luen sin og den kostet 1800 kroner, altså!" og jeg må bare himle litt, kjenner jeg.
![]() |
#29 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Jeg veksler mellom
![]() |
#30 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Jeg har en tredjeklassing og det er heldress som gjelder, men vanskelig å få tak i heldress i str 134 nå. XXL hos oss har lovet at de kommer inn nye forsyninger med størrelser i løpet av uka, så da får jeg se. Intersport og G-sport hadde ikke dresser opp til mer enn 7 år.
![]() |
#31 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Tredjeklassingen min vil også ha heldress, det er jo veldig lettvint. Inne går han i tynn ullongs under vanlig bukse, og tynn ulltrøye uten noe over, og så drar han dressen utenpå når han skal ut. Det vil si, han har ikke begynt med dress enda, bare vinterjakke utenpå ulltrøyen. Og han har på seg det samme når han går til og fra skolen som han har i friminuttene, så det er ingen særlig sjanse til å glemme jakke eller dress på skolen. (Få ting å velge i er en god ting.
![]() |
#32 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Vi har ikke mistet noe på skolen jo. Eller jo, kanskje en vott når jeg tenker etter. Men det store svarte hullet har aldri spist en jakke eller en bukse det jeg har hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Vi har fått frastjålet tøy på skolen, og der ligger det nå bare ting som ikke er så attraktivt (men som funker selvsagt).
![]() |
#34 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Jeg tror du bor i samme område som meg HI |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Her brukes det både dress og todelt, og dressen er mye i bruk både hos andreklassingen og fjerdeklassingen på de kaldeste dagene. De har som regel ullundertøy eller superundertøy innerst, og evt. joggebukse tynn ullbukse som mellomlag. Jenta bruker ofte kjole/tunika/skjørt, men det er heller ikke uvanlig å bare gå i ullundertøyet inne faktisk.
![]() |
#36 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Men hva slags heldress anbefaler dere da, til en førsteklassing som ikke alltid er så flink til å ta på mellomlaget? Hun har hatt Ticket til nå, og fryser visst ikke. Er veldig fornøyd, men den er jo dyr hvis vi må kjøpe ny, da. Vil helst ha vanntett, slitesterk, varm og billig.
![]() |
#37 |
flisespikker
|
Vi har hittil gått for Reimatec, som er lett, varm og behagelig. Ikke spesielt billig, men hver dress har holdt i halvannen sesong som eneste dress, og da er det i grunnen greit, synes jeg. Poden trenger da ikke noe "mellomlag", han bare tar den utenpå inneklærne (men han er varm av seg).
![]() |
#38 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Vi har TTH. Den er slitesterk, vanntett og varm. Litt dyr, men jeg synes det er verdt det. De går høyt opp i str og gutten vår har 140 i sin
![]() |
#39 |
Epikur
|
Jfr. test i F & B fikk billige dresser som Coop-dressen (veldig billig) og Name It (ganske billig) veldig gode kritikker, mens Reima ikke nådde opp. Vi har hatt PoP til minsten (og allværsjakke til største) siden vi flyttet til Bergen og vært kjempefornøyd, mens i Oslo gikk det i Troll-dress.
![]() |
#40 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?Er det slik at mange har skole og sfo i forskjellige arealer? På "vår" skole/sfo har de bare ett areal å forholde seg til. Jeg ser for meg at det er enklere å holde orden på utstyr da? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|