Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Åkei, Voksipose?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 12:21   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åkei, Voksipose?

Vi var veldig fornøyd med ticket to heaven dunposen vår.

Voksi kan jeg ikke fordra, store og klumpete er de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:33   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

zappen er genial som bilvogn, det skal den ha altså! Nå har jeg gammel zapp, og jeg har babyjogger city mini liggende i vogna. Den er bedre å trille enn zappen og ei bedre vogn totalt sett synes jeg, men er ikke like liten sammenlagt og har ikke bilstolmulighet.

Kjenner jeg argumenter for at vi trenger TRE vogner?
(Mannen sa jo når jeg tafset på zappen på en butikk på lørdag at jeg bare får EN til før jeg må begynne å kvitte meg med noen, kan tolke det som at tre er ok?)

emmaljungaen til babyen, zappen til bilen, og ei til til Knerten sånn ellers? Knerten sover ikke på dagtid, og trilles i praksis bare til og fra barnehagen, av sin far. Det er et kvarter å gå i snitt (ti minutter ned og 20 opp igjen? ) men det er klart, det er vinterføre de neste månedene. De samme månedene er jeg stadig tyngre og orker ikke flytte ei diger vogn inn og ut av bilen (ja, for triller mannen på morgenen må jo jeg dra med vogna hjem i bilen)

Huff, jeg som trodde jeg hadde bestemt meg... så har jeg visst ikke det. (Og kuppet en tråd i samme slengen, sorry for den...)

Gammel 22-11-10, 12:37   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at du tenker på å greie deg med noe mindre enn 3 vogner. Dvs bilvogna kan man kanskje greie seg uten, men idet du har vedtatt at du skal ha den, skjønner jeg ikke at du greier deg med mindre enn 3. Men nå skjønner ikke jeg at du greier deg uten tvillingvogn heller.

*Brukte tvillingvogn til eldste var minst 4*.

Gammel 22-11-10, 12:42   #64
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har har hardt og lenge tenkt at jeg trenger ikke, aksl ikke ha, trener ikke tvillingvogn siden han er 2,5.

vi klarte oss med ei eneste vogn i to år, så da tenkte jeg at to vogner til to unger burde holde. Problemet er altså at jeg åpenbart har glemt at "bilvogn" kanskje ikke HELt dekker behovene for en gutt på knapt 2,5.

Men hva skal man med vogn til en sånn? Han trilles til og/eller fra barnehagen. That's it. Ja, jeg trillet ham en tur forrige uke fordi jeg gikk på veggene etter å ha vært hjemme med sykt barn, og var på den siste "hjemme med barn som nesten er frisk igjen"-dagen, men turen ble kort, for jeg kunne ikke fordra å ikke kunne snakke med ham, og som et resultat av den manglende kommunikasjonen sovnet gutten. (det gjør han svært ofte om faren triller ham hjem fra barnehagen også) Triller man virkelig mye på barna når de er 3-4 år gamle? Er det noe jeg har glemt å tenke på? Til ham trenger vi egentlig ikke bilvogn, han trilles jo ikke på butikker... (selv om det hadde vært tidvis enklere enn å gå med ham...) så lite vognbruk som vi har på denne karen tenkte jeg at søskenbrett skulle holde, ikke tvillingvogn?

Gammel 22-11-10, 12:50   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags vognbehov man har kommer jo an på hva man bruker dem til. Om man triller på 3-4-åringer kommer også an på hvordan ungene er og hva man bruker vogn til. Jeg går mye og langt. Og skal jeg ha ungene med meg på bytur, må de takle 6 km rask gange. Eller sitte i vogn. Eller så må vi velge buss eller bil. Og i tidsklemma blir det fort travelt å vente på at en treåring skal rusle til barnehagen. Jeg har forøvrig unger som har sovet mye og lenge, begge har sovet i stor avdeling i barnehagen. () Så for meg var det utenkelig å greie meg uten tvillingvogn, men jeg skjønner at det er annerledes for deg som bruker det såpass mye mindre. Søskenbrett har jeg aldri fått til å fungere godt nok til at det har dekket behovet.

Gammel 22-11-10, 13:00   #66
Malama

Malama sin avatar

Standard

Hadde han fortsatt sovet hadde det vært noe helt annet. Da trengte vi vogna til å gå "sovetur" i helga, og til å sove i i barnehagen. Men når han ikke sover er det ikke så mye. Vi går ikke til byen, vi kjører. (Men ikke til byen, vi drar ikke til byen for shopping, da kjører vi til stasjonen og tar toget evt, men det er ikke byen vi drar til, vi drar heller til Åsane.) Å rusle til barnehagen er ikke så aktuelt nei, så det står litt på om vi får flyttet Knerten til den lokale barnehagen, evt om faren takler zapp til det bruk, eller tart emmaljungaen frem til lillesøster kommer og trenger den som bagvogn, og egentlig om verden snus helt på hodet dersom jeg faktisk klarer gjennomføre håpet om å flytte, men det er bare en drøm egentlig, og, ehh... Dersom Knerten trenger ei bedre vogn enn zapp'en vet jeg ikke om det er babyjoggeren vi vil ha til det uansett, og for søstra sin del... det er lenge til, så innen den tid skal jeg heller vurdere det hele. Men vi har altså ei emmaljungavogna som er ei sportsvogn som er god som "stor, lun, god på vinterføre men for stor i bilen"-vogn, så jeg føler ikke for å skaffe ei til av det slaget, egentlig... Men siden den blir babyvogn i februar/mars... who knows?

Men det er et stykke unna Nin sin verden da...

Gammel 22-11-10, 13:17   #67
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg var veldig fornøyd med Ticket To Heaven dunpose i MB.

Hullene passer og posen sklir ikke?

Men har du sett på teutonia spirit s3? Kjempelett er den dog ikke, men ikke diger heller. Og den er rimelig lett å trille og kan snus begge veier. Det er en klar fordel, men jeg foretrekker vogner som er virkelig gode å trille som babyjogger og OTH, men der kan man velge forskjellig. Spiriten er uansett 100 ganger greiere å trille på snøføre enn en liten zapp.

Jeg har sett på den, men jeg liker den ikke.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kjenner jeg argumenter for at vi trenger TRE vogner?
(Mannen sa jo når jeg tafset på zappen på en butikk på lørdag at jeg bare får EN til før jeg må begynne å kvitte meg med noen, kan tolke det som at tre er ok?)

emmaljungaen til babyen, zappen til bilen, og ei til til Knerten sånn ellers? Knerten sover ikke på dagtid, og trilles i praksis bare til og fra barnehagen, av sin far. Det er et kvarter å gå i snitt (ti minutter ned og 20 opp igjen? ) men det er klart, det er vinterføre de neste månedene. De samme månedene er jeg stadig tyngre og orker ikke flytte ei diger vogn inn og ut av bilen (ja, for triller mannen på morgenen må jo jeg dra med vogna hjem i bilen)

Huff, jeg som trodde jeg hadde bestemt meg... så har jeg visst ikke det. (Og kuppet en tråd i samme slengen, sorry for den...)

Jeg veit det blir tre her og selv om jeg bare har bestemt meg for to. Jeg kommer nemlig ikke til å greie å la være den nye Zappen. Hadde den gamle typen og gråt da jeg måtte bytte den ut grunnet manglende liggestilling.
Kupp tråd så mye du vil, det er helt greit.

Jeg skjønner ikke at du tenker på å greie deg med noe mindre enn 3 vogner. Dvs bilvogna kan man kanskje greie seg uten, men idet du har vedtatt at du skal ha den, skjønner jeg ikke at du greier deg med mindre enn 3. Men nå skjønner ikke jeg at du greier deg uten tvillingvogn heller.

*Brukte tvillingvogn til eldste var minst 4*.

eker opp:

Jeg har altså bestemt meg for å kjøpe simo duo eller ei sånn dansk svær bagvogn, jeg vet jeg ender med duoen.
Da har jeg muligheten til å ha ungen mot meg lenge, lenge. Det samme gjorde vi forrige gang, da med bugabooen, både camelon og bee. Men det kom til et punkt hvor vogna ikke ble brukt så mye, bare som pauseplass og da synes jeg det er helt greit med ei trille som har ryggen mot. Det gjør ingenting. Det blir en OTH eller en sånn dere foreslo her om jeg liker den bedre.

Skulle gjerne hatt en bee istedet for Zappen, men... det trengs jo faktisk ikke, en Zapp bør holde. Fader at jeg ga snuppa min elskede Bee.

Gammel 22-11-10, 13:42   #68
Malama

Malama sin avatar

Standard

Du lander på tre vogner til ett barn? Kjenner hardt at med to barn bør jeg kunne forsvare tre da, kanskje...

Men jeg skal ikke ha tvillingvogn, jeg skal ikke det. Da "må" det ble den til buggaboo, men je skal ikke ha den, nemlig, for jeg trenger ikke det, nemlig. for jeg gjør ikke det. (Har litt problemer med at den delen av meg som har lyst på ting kranger med den delen av meg som er sunnmrling, for for tiden "vil" jeg ha ny vogn, mannen sier jeg skal få ny mobil, og jeg vil ha ei altfor dyr seng til Knerten (Brannbilseng) som forøvrig muligens utgår da butikkene er utsolgt og venter den inn i slutten av februar, hvilket er litt sent siden poenget var å få ham ut av senga vår FØR lillesøstra kommer, med eta "slutten av februar"...og det blir litt mye for sunnmøringen i meg, om jeg i tillegg skal beholde den vogna jeg har (og ikke liker, og planlegger å selge)...)

Gammel 22-11-10, 13:51   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Malama:

Jeg hadde en i bilen, en på verandaen og en til turbruk. Jeg ville ikke hatt mindre. Men nå bor jeg slik til at man ikke enkelt triller en vogn fra verandaen og rundt huset, så det må nesten være en sovevogn som bor der.

Gammel 22-11-10, 14:48   #70
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Du lander på tre vogner til ett barn? Kjenner hardt at med to barn bør jeg kunne forsvare tre da, kanskje...

Men jeg skal ikke ha tvillingvogn, jeg skal ikke det. Da "må" det ble den til buggaboo, men je skal ikke ha den, nemlig, for jeg trenger ikke det, nemlig. for jeg gjør ikke det. (Har litt problemer med at den delen av meg som har lyst på ting kranger med den delen av meg som er sunnmrling, for for tiden "vil" jeg ha ny vogn, mannen sier jeg skal få ny mobil, og jeg vil ha ei altfor dyr seng til Knerten (Brannbilseng) som forøvrig muligens utgår da butikkene er utsolgt og venter den inn i slutten av februar, hvilket er litt sent siden poenget var å få ham ut av senga vår FØR lillesøstra kommer, med eta "slutten av februar"...og det blir litt mye for sunnmøringen i meg, om jeg i tillegg skal beholde den vogna jeg har (og ikke liker, og planlegger å selge)...)

På det aller verste hadde jeg
Simo duo på verandaen.
Simo kombi i gangen.
Zapp i bilen.
OTH i kjelleren.
Og en MacLaren på hytta.

Gammel 22-11-10, 14:48   #71
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Men jeg skal aldri bli så gal igjen. For det har jeg nemlig lovet meg selv,

og mannen.

Gammel 22-11-10, 14:50   #72
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Kunne jeg fått det som jeg ville, skulle jeg hatt en dansk svær bagvogn i gangn. En Bugaboo camelon i bilen. Og en OTH på vent til buggisen ble for liten.
Men..

Gammel 22-11-10, 14:57   #73
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Størrelsen er ganske lik OTH. Den er i det hele tatt ganske lik OTH bortsett fra de tinga som er bedre: sammenlegginga, kallesjen, ekstrautstyret og det at man kan heve beinplata så de kan sove med beina mer rett ut.

Jeg mener å huske de har en barnas hus på Alnabru ja. Det er sikkert flere også, jeg er bare ikke så kjent på de kantene av landet.

BJCE er heilt genial. Den har langt fleire finessar enn det feks. OTH har. Katta nevner nokon. Eg kan nevne fleire: vind- og vanntett trekk som stenger for det gapet som blir når ein brukar full liggestilling. Det nyttast ved behov. Fleire lufteluker. To titteluker i plast i kalesja, alt etter korleis du brukar kalesja. Fleire oppbevaringsrom. Integrert BOB-liknande sak på håndtaket. Enkel justering av vinkelen på setet, trinnlaust. Den tåler vekt opp til 35 kg. I sommar vart det ofte lange strekningar å gå for små føtter, og av og til sat begge to i vogna. Ein framme på plata ved hjulet og ein oppi. Gjekk heilt supert det.

Som mange andre trehjulingar blir det litt baktung ved full liggestilling. Eg tykte ikkje den var noko verre enn feks. OTH, men ein skal vere obs på dette, samt at ein ikkje trør for mykje vekt på håndtaket.

Gammel 22-11-10, 15:11   #74
Malama

Malama sin avatar

Standard

Den baktung-saken har mannen opplevd som.. vel, overraskende... sovende gutt i motbakke, og mann som ikke er forberedt når han støtter litt på håndtaket... jadda...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.