Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger virkelig flere

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-10, 09:53   #301
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger virkelig flere

Nå vil jeg bare påpeke at noen (som da ikke var noen) laget prikkesang for leeenge siden:
http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=20274

Gammel 09-12-10, 09:56   #302
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen: Morsom! Den hadde jeg ikke sett før.

En ting til; (gidder ikke lage en ny tråd) Hvem er man?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:58   #303
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Man er en trendsetter som inspirerer andre til å skrive limericker.

Gammel 09-12-10, 10:00   #304
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåtti da:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:01   #305
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Det var nemlig så mye snakk i en annen tråd om hva man får lov til å ikke, men det viser seg at man kan gjøre som man vil bare man er snill.

Gammel 09-12-10, 10:04   #306
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av man, her.

Det var nemlig så mye snakk i en annen tråd om hva man får lov til å ikke, men det viser seg at man kan gjøre som man vil bare man er snill.

Aha- så du er man. :lyspære: Jeg har alltid blandet Tåtti og Tinetoff, kanskje det blir lettere nå som du har skiftet nick? :håper:

Heretter skal jeg skrive alle fornærmelser og æreskrenkelser på rim, da slipper jeg nok unna med det meste. Ja, for det er så kjedelig å være snill heeele tiden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:10   #307
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Margnagle? Lurer på i hvilken sammenheng jeg kan få brukt det ordet.

Hah, jeg kan da se for meg mange krangler som kan krydres med den der.

Gammel 09-12-10, 10:40   #308
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Æsj, jeg gadd ikke kommentere alt det der i går og prøvde å fjase det bort med en limerick, men nå føler jeg litt for å utdype litt: Jupp, det stemmer nok at jeg diskuterer bedre enn da jeg først kom hit. Jeg var jo helt uerfaren med forum og var ikke klar over at det ble forventet at man faktisk skulle sette seg inn i ting og virkelig ble nødt til å argumentere for synet sitt. Jeg har nok alltid kunnet det, men som den late person jeg er, prøver jeg jo i det lengste å slippe unna med det som tar minst tid og tankevirksomhet. Jeg tror likevel ikke det er den eneste grunnen til at jeg får flere grønne nå enn tidligere, det har vel også noe med at flere kjenner meg og ikke føler så stort behov for å "sette meg på plass" som de gjorde i begynnelsen, evt. ikke gidder å prikke og kommentere på de samme tingene som de alltid har gjort. Og så blir man jo lei med årene også. Det er ikke alltid jeg gidder å gå inn i en diskusjon selv om jeg er veldig uenig og har nye synspunter på noe rett og slett fordi jeg vet at det tar mye tid å følge opp.

Jeg tenkte faktisk litt på det da noen sa at jeg var blitt FPifisert. Jeg tror ikke det handler om at jeg har endret meningene mine. Jeg synes fremdeles det er merkelig å være fulltendig firkantet, alltid, når det gjelder bilsikring, at det er for mange nordmenn som sutrer seg til sykemelding og at feminisme for enhver pris blir komisk og virker mot sin hensikt, (så vidt jeg husker er dette emner der jeg pleier å få røde prikker) og jeg er heller ikke redd for å si hva jeg mener. Konklusjonen må altså bli det jeg skrev som svar til Skilpadda lenger oppe her. Trur eg.

Rine: Du har nok de samme meningene som før, men jeg tror du har blitt flinkere til å få dem fram uten å tråkke folk på tærne samtidig? Selv om du fortsatt mener at mange sutrer, så klarer du å argumentere uten å være dampveivals mot andre debattanter.

Gammel 09-12-10, 10:48   #309
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Aha- så du er man. :lyspære: Jeg har alltid blandet Tåtti og Tinetoff, kanskje det blir lettere nå som du har skiftet nick? :håper:

Kanskje særlig siden Tinetoff heller ikke finnes mer?

Gammel 09-12-10, 10:56   #310
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg prikker liksom ikke de beste vennene mine eller mannen min (eller broren min) hver gang de sier noe morsomt eller lurt, for det gjør de jo til stadighet - det er jo en viktig medvirkende årsak til at de er, henholdsvis, de beste vennene mine og mannen min (og broren min ) - og det er liksom ikke noe nytt eller overraskende med det.

Jeg likte det fiffige komplimentet du ga deg selv ved å dra inn broren din i dette.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men, bare fordi jeg må pirke litt: I sånne tråder dukker det som regel opp et argument om at alle disse som nå er så gode venner, også har vært nye for hverandre på forum en gang (enten her eller på NM). Det harmonerer ikke så godt med andre innlegg hvor gamle travere forteller om studietid sammen, 20 års bekjentskap, ektefeller og brødre. En del her er mer på invitere i bryllupet-nivå (heh, ha bryllup med hverandre-nivå, faktisk ) enn forum-bestiser, og har en lang og tett historie sammen. Det kan være greit å være klar over når man beveger seg i det sosiale landskapet. Men at det skal ha konsekvenser for prikking, nei, se, det tror jeg ikke.

Ja, det er forvirrende, enig med deg der. Ofte er det jo slik at de som er virkelig gode venner ikke snakker til hverandre en gang - hvorfor skal de det? De har sikkert bedre kommunikasjonskanaler enn FP. (Det er som å se meg og mannen spille WOW, vi kommuniserer jo ikke skriftelig i det hele tatt, siden vi sitter ved siden av hverandre og prater. Og vi koordinerer oss jo helt vidunderlig. )

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Lurer på om han blir glad om jeg viser den til ham?

Hvis han ligner på min mann. Nei.

Opprinnelig lagt inn av rine

Jeg tenkte faktisk litt på det da noen sa at jeg var blitt FPifisert. Jeg tror ikke det handler om at jeg har endret meningene mine. Jeg synes fremdeles det er merkelig å være fulltendig firkantet, alltid, når det gjelder bilsikring, at det er for mange nordmenn som sutrer seg til sykemelding og at feminisme for enhver pris blir komisk og virker mot sin hensikt, (så vidt jeg husker er dette emner der jeg pleier å få røde prikker) og jeg er heller ikke redd for å si hva jeg mener. Konklusjonen må altså bli det jeg skrev som svar til Skilpadda lenger oppe her. Trur eg.

Jeg synes ikke du har forandret deg en tøddel siden du startet på FP. Jeg blir helt over at noen faktisk mener det.

Det som er når man skriver mye på forum er at man slipper å argumentere så bra, fordi at folk som har vært på forum lenge med deg vet en del om deg slik at du kommer unna med dårligere forklaringer. Jeg feks er politisk rød, og tror jeg hadde kommet med unna med noen på-kanten-utsagn politisk sett - fordi at folk vet jeg er rød og tolker meg dithen. (Nå er jo bare dette et eksempel, da).

Til dere som sier at rine har endret seg. Nøyaktig hva er det som er endret? Meningene? (ikke som jeg har lagt merke til) Hukommelsen? (Ikke som jeg har lagt merke til. Tinetoff og Tåtti, samme person, av og til blir jeg litt mørkeredd av deg rine! ) Humoren? (Nei, rine har alltid vært morsom) Diskusjonsteknikken (OK. Kanskje bittelitt mindre "skyte-fra-hofta" stil, men ikke så veldig mye) Mer redd for å være kontroversiell? (Nei, det tror jeg ikke)

Gammel 09-12-10, 11:02   #311
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Til dere som sier at rine har endret seg. Nøyaktig hva er det som er endret? Meningene? (ikke som jeg har lagt merke til) Hukommelsen? (Ikke som jeg har lagt merke til. Tinetoff og Tåtti, samme person, av og til blir jeg litt mørkeredd av deg rine! ) Humoren? (Nei, rine har alltid vært morsom) Diskusjonsteknikken (OK. Kanskje bittelitt mindre "skyte-fra-hofta" stil, men ikke så veldig mye) Mer redd for å være kontroversiell? (Nei, det tror jeg ikke)

Jeg synes rine har blitt litt flinkere til å skjønne lengre argumentasjonsrekker enn før, og svarer mer på argumenter som har blitt servert. Litt mer dialog, litt mindre monolog.

Men jeg tror først og fremst at folk har blitt kjent, som du sier. Man blir ganske godt kjent på et eller annet nivå med folk man interagerer med, og krangling er en av de interaksjonene som forteller mest om en person, for det som folk blir sint for, det forteller jo mye mer om personen enn hva en person liker.

Gammel 09-12-10, 11:04   #312
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Jeg er beæret over at noen har forvekslet meg med Tinetoff (selv om det nå viser seg at det kanskje bare skyldtes felles forbokstav).

Gammel 09-12-10, 11:06   #313
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Er det mulig å få grønneprikker når man har krasjet bilen sin på morgenkvisten?

(sporer tilbake til tiggingen)

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:08   #314
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synas eg dykkar har gløymt,
ja, eg følar meg reitn gjøymt!
Eg sa da noko om kva eg var kvalifiserte for,
nemlig å få komme inn der alle hemmelighetane var gjøymt
Er dykk alle berre ein gjeng med skrøymt?

: prøver å dra en rine:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 09-12-10 kl 11:09. Årsak: dumme, dumme tunge smilyen
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:10   #315
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Er det mulig å få grønneprikker når man har krasjet bilen sin på morgenkvisten?

(sporer tilbake til tiggingen)

Nei.

Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:11   #316
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Det spørs, Frøy. Kjørte du på grønt?

Gammel 09-12-10, 11:11   #317
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid hatt litt sansen for rine, jeg, selv om jeg til tider har vært helt over hvordan hun har ordlagt seg enkelte (ofte ) ganger. Og på tross at hun fikk æren av å få mitt første (og faktisk eneste) tyttebær.

Bare sånn at folk vet det, lizzåm.

Jeg som aldri blir skikkelig sint, er jo for FP-ere som et lukket skall jeg, da. Klarer ikke bli virkelig sint jeg; bruke energi på slikt. :mantra:

Gammel 09-12-10, 11:13   #318
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den strutsen er bare enda feitere med den lua på altså!

Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:13   #319
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes rine har blitt litt flinkere til å skjønne lengre argumentasjonsrekker enn før, og svarer mer på argumenter som har blitt servert. Litt mer dialog, litt mindre monolog.

Ja, dette er det jeg kaller diskusjonsteknikk.

Det er jo veldig forskjellig hva som kreves når man kommuniserer. Selv sliter jeg som røde h****** hver eneste gang folk presenterer falske fakta for å beholde selvbildet. (RL) Jeg reagerer hver eneste gang som man faktisk diskuterer og påpeker at det de sier der, ja, det stemmer faktisk ikke. (Men det er ulurt å gjøre slik) Men det er jo som alt man lærer. Jeg har jo ikke blitt et annet menneske etter at jeg har lært meg å sy glidelås? (Eller jo, et litt bedre menneske er jeg nok blitt. )

Blir man et annet menneske av å lære seg diskusjonsteknikk? Kanske, jeg vet ikke. Det er noe å tenke over.

Opprinnelig lagt inn av Esme

Men jeg tror først og fremst at folk har blitt kjent, som du sier. Man blir ganske godt kjent på et eller annet nivå med folk man interagerer med, og krangling er en av de interaksjonene som forteller mest om en person, for det som folk blir sint for, det forteller jo mye mer om personen enn hva en person liker.

Ja, hvor tilgivende folk er, hvordan de takler å ta feil, "miste ansikt" og hvor mange kjerringstikk de leverer sier mye mer om folk enn hva de stemmer eller om de har sjokoladepålegg på brødskiven (eller var det nugatti? Blir litt NM mimrete her, det er jo tross alt nesten jul!) ... ehe ... Ja, kanskje jeg skal nøye meg med å si "signerer"

Gammel 09-12-10, 11:13   #320
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke påstå at rine har forandret seg, sånn i seg selv, men jeg mener å se at hun har forandret måten hun forholder seg til FP og FP-diskusjoner på. Og såklart har "vi" blitt bedre kjent med henne i takt med at hun har blitt bedre kjent med "oss", og sånt hjelper ofte på kommunikasjonen.

I tillegg er det jo også sant at folk tåler mer fra noen de kjenner og er vant til. Så det er såklart ikke bare tull, det Lille Meg sier, og som mange nye har sagt før, at man behandler "nye" og "gamle" litt forskjellig. Men jeg tviholder likevel på det jeg pleier å si, som er at man ikke primært grønnprikker folk fordi de er "eliten" eller "profilerte" eller "mafiaen", men at man stort sett gjør det fordi man liker eller respekterer det de skriver. Og man velger å bli venner med folk fordi man liker og respekterer dem, så dermed ender man gjerne opp med å bli venner med de samme som man pleier å grønnprikke. Men det er ikke noen sånn "vennekonspirasjon" der venner alltid grønnprikker og støtter hverandre og alltid rødprikker noen som er uenig med andre venner. Det er ikke NATO heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.