Sv: New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)
Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.
Så det du sier er at jeg drakk litt vann og vips, så ble brystbetennelsen og soppen borte? Bare fordi jeg trodde det var noe medisin i det vannet slik at kroppen min kunne hele seg selv?
Jeg synes det må være mye kulere at kroppen heler seg selv.
Helt seriøst. Jeg synes at kroppen vår - med alle de feil og mangler den har er vidunderlig! (Vi har en ubrukelig lilletå, et ubrukelig haleben, vi burde definitivt ha hatt to hjerter og to levre hver, det hadde vært mye mer praktisk. I tillegg synes jeg at den delen av hjernen som husker ansikter kunne vært nærmere den delen av hjernen som husker navn - det hadde i alle fall jeg satt pris på!) Jeg synes det er som magi at en eggcelle og en sædcelle smelter sammen til en og man faktisk kan lage et nytt menneske. At dette - en liten celleklump - blir til et helt menneske, det er jo utrolig!! (Kanskje det til og med blir til to mennesker! Eneggete tvillinger!) Jeg synes ikke det gjør noe i det hele tatt at man vet mer om hva som ligger bak magien. Det at tanken/ånden/sjelen/ens kognetive selv/ens psykiske selv påvirker ens somatiske selv synes ikke jeg er merkelig i det hele tatt - på samme måten som ens somatiske selv påvirker ens psykiske selv.
Mumriel: Selvfølgelig så består universet av mer enn jeg, du og vitenskapen vet. Men vitenskapen prøver å finne teorier og etterprøve dem ved hjelp av observasjoner. Ta fesk acetylsalicylsyre, som ble "oppdaget" fordi noen indianere(?) hadde funnet ut at det å tygge på bark fra piletreet fungerte som smertestillende. Er det da per i dag alternativ medisin å tygge bark fra piletreet? Og vestlig medisin å spise en aspirin?
Sist redigert av him : 30-09-06 kl 22:49.
Årsak: byttet om på psykiskog somatisk innei setningen ...
|