|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Anbefal meg fantasy?
Vorkosiganserien liker jeg også veldig godt, og det som er litt kult med den er at noen av bøkene er thriller, noen detektivhistorier, en er en romanse, osv, selv om det handler om samme person. Problemet med de bøkene er at enkelte av coverene er så seedy at jeg hadde faktisk (jeg som bryr meg til vanlig så lite om hva andre synes) litt problemer med å ta de opp på T-banen.
|
|
|
#24 |
|
Bork bork bork
|
Et vanlig problem med ting gitt ut av Baen Books sånn generelt. Gud bedre for et nivå på cover-design.
|
|
|
#25 |
|
geskjeftig
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Så bra tips, Kjøkkenskriveren!
Skjønnheten og Udyret for voksne!
|
|
|
#26 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den første er sjanseløs, den andre er litt bedre, og fra nummer tre tar det helt av. Neste serie (The Mallorean) er en direkte fortsettelse, og er helt konge.
|
|
|
#27 |
|
Mother of Dragons
|
Nå husker jeg ikke helt, men er det ikke egentlig samme historie i The Mallorean og the Belgariad? Jeg husker at selv hovedpersonene snakker hele tiden om at de har déja vu og at det beskrives at historien går i sykluser, raskere og raskere til ett eller annet.
|
|
|
#28 |
|
Frafallen
Sv: Anbefal meg fantasy?Godt mulig. Jeg husker det som en fortsettelse, men det er 20 år siden jeg leste dem.
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Det var altså Mauser (skal vi se, skal jeg være smigrende eller frekk) som 32-åring 12 åring som syntes de var bra?
|
|
|
#30 |
|
Frafallen
Sv: Anbefal meg fantasy?... jeg var et fremmelig barn.
|
|
|
#31 |
|
...we have cookies
|
Sv: Anbefal meg fantasy?Belgariad og Malloreon er ikke samme historien - det er de samme menneskene i begge, pluss noen nye. Første bok er treig, andre litt bedre og så... er det bra. Men ikke les the Dreamers-serien. Aldeles tragisk... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?Dette er en ny serie, virker veldig bra: http://www.outland.no/product.cfm?id=36590&path=34
|
|
|
#33 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg fantasy?Takk til den som tipset om Harry Dresden-serien! Likte den første boka veldig godt! Nå må jeg få kommet meg igjennom The Evolutionary Void (jeg er hardbarka Hamilton-fan), så blir det nok flere.
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
|
|
|
![]() |
|
|