|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 22,02% |
Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
74 | 26,71% |
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
21 | 7,58% |
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
31 | 11,19% |
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
102 | 36,82% |
Rivende likegyldig/Dustepoll |
10 | 3,61% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Hmmm. legger dem på båndet, men jeg mener at jeg legger samme type varer sammen feks. har jeg kjøpt fire l melk legges de sammen på båndet så det holder å skanne en...tror jeg....
![]() |
#22 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
Jepp.
Jeg er visst en sånn handler som Fluke. Sånn bortsett fra at jeg ikke skuler stygt.
![]() |
#23 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det lurer jeg også på.
![]() |
#24 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Har aldri tenkt over det, men jeg legger nå varene på samlebåndet i den rekkefølgen de kommer opp av kurven/handlevogna. Forsøker likvel å samle sammen varene om jeg f.eks. kjøper to eller fler av samme ting.
![]() |
#25 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg bare legger varene på båndet, begynner øverst i handlekurven.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Jeg skriver handlelappen etter hvilken butikk jeg skal i - etter hvor varene står i butikken. Dermed også etter varegrupper, siden de på butikken er dels plassert slik.
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg vet ikke helt hva jeg skulle svare her, men ettersom jeg bor et sted der man som regel ikke selv pakker varene i poser så legger jeg kjøle- frysevarer sammen så at de blir pakket sammen. Her er det som regel veldig varmt og de trenger å være pakket sammen på veien hjem. Ellers legger jeg dem vel forholdsvis pent sammen og gjerne litt i varegrupper så at det skal bli enklere når jeg kommer hjem. Grønnsaker sammen, tørrvarer for seg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger varene på båndet i 'random' rekkefølge uten å legge de i hauger av den grunnen. Å sortere etter kategori gjør jeg aldri.
![]() |
#31 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger alltid det tygste på båndet først og jeg legger ikke varene oppå hverandre, men venter heller litt. Det går ikke fortere om jeg bygger tårn på båndet liksom.
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det tyngste først, og jeg prøver å plassere de varene jeg har flere av sammen. Frukt og andre ting som ikke tåler så mye legges på sist. Jeg legger sjelden ting oppå hverandre. |
![]() |
![]() |
#33 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg kaster ingenting.
![]() |
#34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Hvor er alternativet "jeg legger varene på båndet, i den rekkefølgen de kommer ut av kurven. Pent og pyntelig etter hverandre, ikke sortert, ikke snudde strekkoder"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Viser tenner
|
Slik gjør jeg også.
![]() |
#36 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Å jeg har jobbet altfor lenge i butikk i løpet av livet.
![]() |
#37 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg handler ofte mye på én gang. Jeg legger varene pent på båndet, legger alltid "neste-kunde-plastikkdings" bak mine varer, smiler pent og er hyggelig mot ekspeditøren pluss legger varene så raskt jeg kan ned i posene mine - men å snu og vende på hver eneste vare for å finne strekkoden? Neppe.
![]() |
#38 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg tar opp én og én vare, leser varedeklarasjonen, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, flytter på den. Flytter på den en gang til, lukter på den igjen, legger den tilbake. Tar opp neste vare, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, men legger den tilbake i vognen, for den var i en annen kategori enn den første varen. Tar opp ny vare. Osv.
![]() |
![]() |
#39 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg handler alltid mye av gangen, og forsøker å legge det tyngste først så ikke egg og frukt og slikt blir knust i bunnen av rullebåndet. På gode dager forsøker jeg også å legge varene slik at strekkoden synes.
![]() |
#40 |
Rockesøster
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|