Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet
Kaster alt på båndet - hulter i bulter 61 22,02%
Kaster alt på båndet - tyngste varer først 74 26,71%
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. 21 7,58%
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig 31 11,19%
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk 102 36,82%
Rivende likegyldig/Dustepoll 10 3,61%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 17:58   #21
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Hmmm. legger dem på båndet, men jeg mener at jeg legger samme type varer sammen feks. har jeg kjøpt fire l melk legges de sammen på båndet så det holder å skanne en...tror jeg....

- jeg legger alltid nestekunde pinnen på båndet i allefall.

Trukke det hadde skada å bli litt mer bevist på hvordan jeg behandler ekspeditørene egentlig når jeg tenker godt etter.
Men smiler og er høflig i allefall selv om jeg nok kommer i kategori ustrukturert.

Gammel 11-12-10, 17:59   #22
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg legger det etter varegruppe. Sånn at når jeg pakker havner alt som hører sammen i samme nettet; frysevarer i ett nett, meierivarer i ett nett, brødvarer i ett nett, frukt og grønt i ett nett osv ... Dermed er det lettere å sette inn i skap når vi kommer hjem med varene. Jeg legger forresten varene i handlekurven på samme måte, så dermed blir det jo rett av seg selv når det skal på båndet.

Jeg bryr meg ikke om strekkodene.

Og jeg legger alltid sånn "neste kunde" stokk på båndet når jeg er ferdig med å legge på mine varer, og jeg skuler stygt på alle som ikke gjør det.

Jeg er visst en sånn handler som Fluke. Sånn bortsett fra at jeg ikke skuler stygt.

Men så har jeg jo handleliste som er sortert etter varegrupper også.

Gammel 11-12-10, 18:01   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor skulle det være enklere for kassapersonen om jeg sorterte varene? :skjønner ikke:

Det lurer jeg også på.

Gammel 11-12-10, 18:07   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri tenkt over det, men jeg legger nå varene på samlebåndet i den rekkefølgen de kommer opp av kurven/handlevogna. Forsøker likvel å samle sammen varene om jeg f.eks. kjøper to eller fler av samme ting.

Gammel 11-12-10, 18:11   #25
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bare legger varene på båndet, begynner øverst i handlekurven.
Er ikke alltid like varer er samlet, og jeg leter heller ikke etter strekkoden.
Hvis jeg har mye og det er en del kø, så hender det at noe ligger oppå hverandre på båndet.

Jeg legger alltid på en sånn "neste kunde" etter meg da, så de bak bare kan begynne å legge oppå sitt. (Hvis det er noen bak såklart.)

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:11   #26
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har jeg aldri tenkt over - går automatisk

Starter med det som er øverst i vognen.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:29   #27
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det har jeg også.

Gammel 11-12-10, 18:33   #28
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skriver handlelappen etter hvilken butikk jeg skal i - etter hvor varene står i butikken. Dermed også etter varegrupper, siden de på butikken er dels plassert slik.

Gammel 11-12-10, 18:34   #29
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle svare her, men ettersom jeg bor et sted der man som regel ikke selv pakker varene i poser så legger jeg kjøle- frysevarer sammen så at de blir pakket sammen. Her er det som regel veldig varmt og de trenger å være pakket sammen på veien hjem. Ellers legger jeg dem vel forholdsvis pent sammen og gjerne litt i varegrupper så at det skal bli enklere når jeg kommer hjem. Grønnsaker sammen, tørrvarer for seg osv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:36   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger varene på båndet i 'random' rekkefølge uten å legge de i hauger av den grunnen. Å sortere etter kategori gjør jeg aldri.

Har selv jobbet i butikk (ikke dagligvare) og min erfaring er at det stort sett gikk raskere når jeg fikk gjøre alt selv enn når kundene skulle blande seg borti og være så hjelpsomme. (Var mer enn en gang jeg ble stående uvirksom og vente på at kunden skulle gjøre jobben min veldig mye treigere enn jeg ville gjort den selv.)

Har altså en litt motsatt erfaring enn deg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:39   #31
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger alltid det tygste på båndet først og jeg legger ikke varene oppå hverandre, men venter heller litt. Det går ikke fortere om jeg bygger tårn på båndet liksom.

Gammel 11-12-10, 18:43   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det tyngste først, og jeg prøver å plassere de varene jeg har flere av sammen. Frukt og andre ting som ikke tåler så mye legges på sist. Jeg legger sjelden ting oppå hverandre.

Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 19:13   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster ingenting. Jeg legger varene etter hverandre, ikke oppå hverandre, og jeg legger de tyngste først, slik at ikke salat og andre skjøre ting blir knust av farrisflasker og potetsekker. Men ut over det sorterer jeg ikke. Og jeg bruker alltid "neste kunde"-pinne, både foran og etter mine varer. Og så setter jeg alltid vognen på plass etter bruk. :glorie:

Gammel 11-12-10, 19:17   #34
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor er alternativet "jeg legger varene på båndet, i den rekkefølgen de kommer ut av kurven. Pent og pyntelig etter hverandre, ikke sortert, ikke snudde strekkoder"?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 19:20   #35
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.

Slik gjør jeg også.

Gammel 11-12-10, 19:32   #36
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Å jeg har jobbet altfor lenge i butikk i løpet av livet.
Jeg legger varene pent på båndet, overfyller aldri, og legger alltid strekkoden mot scanneren til kassereren. Hadde alle giddet det når de sto i kø så hadde ting gått en del fortere og køen hadde ikke blitt så lang.

Gammel 11-12-10, 19:41   #37
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler ofte mye på én gang. Jeg legger varene pent på båndet, legger alltid "neste-kunde-plastikkdings" bak mine varer, smiler pent og er hyggelig mot ekspeditøren pluss legger varene så raskt jeg kan ned i posene mine - men å snu og vende på hver eneste vare for å finne strekkoden? Neppe.

Gammel 11-12-10, 20:29   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar opp én og én vare, leser varedeklarasjonen, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, flytter på den. Flytter på den en gang til, lukter på den igjen, legger den tilbake. Tar opp neste vare, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, men legger den tilbake i vognen, for den var i en annen kategori enn den første varen. Tar opp ny vare. Osv.

Og så betaler jeg med kontanter. Jeg teller opp tre ganger, gir pengene fra meg, ombestemmer meg ang. den ene hundrelappen; det er mulig jeg har 89,90 i mynt. Teller. Har 76,50. Gir tilbake hundrelappen. Får den tilbake, gi femtilapp og mynt heller. Svarer "hø?" tre ganger på spørsmål om bærepose. Klager på at det ikke er bæreposer å finne. Spør hvor lenge de har åpent på lørdag. Svarer "hø?".

Nei, vent. Det var damen foran meg i køen. Jeg var hun bak med brød og melk under ene armen, gråtende baby under andre armen, og tissetrengt femåring ved siden av meg. Ah, sånn var det.

Gammel 11-12-10, 20:32   #39
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg handler alltid mye av gangen, og forsøker å legge det tyngste først så ikke egg og frukt og slikt blir knust i bunnen av rullebåndet. På gode dager forsøker jeg også å legge varene slik at strekkoden synes.

Gammel 11-12-10, 20:34   #40
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tar opp én og én vare, leser varedeklarasjonen, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, flytter på den. Flytter på den en gang til, lukter på den igjen, legger den tilbake. Tar opp neste vare, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, men legger den tilbake i vognen, for den var i en annen kategori enn den første varen. Tar opp ny vare. Osv.

Og så betaler jeg med kontanter. Jeg teller opp tre ganger, gir pengene fra meg, ombestemmer meg ang. den ene hundrelappen; det er mulig jeg har 89,90 i mynt. Teller. Har 76,50. Gir tilbake hundrelappen. Får den tilbake, gi femtilapp og mynt heller. Svarer "hø?" tre ganger på spørsmål om bærepose. Klager på at det ikke er bæreposer å finne. Spør hvor lenge de har åpent på lørdag. Svarer "hø?".

Nei, vent. Det var damen foran meg i køen. Jeg var hun bak med brød og melk under ene armen, gråtende baby under andre armen, og tissetrengt femåring ved siden av meg. Ah, sånn var det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.