Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet
Kaster alt på båndet - hulter i bulter 61 22,02%
Kaster alt på båndet - tyngste varer først 74 26,71%
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. 21 7,58%
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig 31 11,19%
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk 102 36,82%
Rivende likegyldig/Dustepoll 10 3,61%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 20:34   #41
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.

Har selv en 2 måneders karriere som juleekstrahjelp på Obs, og der lærte jeg hva som er lurest. Flasker og melkekartonger først. Egg og skjære ting alltid til slutt. Ekstra store ting (feks 10 kg mel) skal ikke på båndet. Blomster kan man gi til kassadamen for scanning, og sette i vognen igjen etterpå. Setter på nestekunde-pinne til slutt. Og flinke kasse-ansatte skyver unda skjøre ting så de ikke blir klemt mens båndet går.

Gammel 11-12-10, 20:36   #42
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:43   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh? Jeg prøver å sette like ting sammen så de kan trykke 10* og så scanne en av dem, men ellers setter jeg dem bortetter. Strekkoden har jeg ikke ofret en tanke.

Ellers er handlekurva mi så full at rekkefølgen gir seg selv. Jeg bruker dog å spørre om de vil ha kartongene med 8 juice i hver på båndet eller ikke.

Gammel 11-12-10, 21:14   #44
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvor er alternativet "jeg legger varene på båndet, i den rekkefølgen de kommer ut av kurven. Pent og pyntelig etter hverandre, ikke sortert, ikke snudde strekkoder"?

Den savner jeg også her,for det er min måte å gjøre det på.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:16   #45
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg starter på toppen og legger så alt hulter i bulter på båndet. Kaster det ikke, men tenker ellers ikke mer over det. Brus lar jeg gjerne stå igjen, for vi kjøper ofte 10 11/2 litere, og de er det fastpris på.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvor er alternativet "jeg legger varene på båndet, i den rekkefølgen de kommer ut av kurven. Pent og pyntelig etter hverandre, ikke sortert, ikke snudde strekkoder"?

Akkurat!

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:02   #46
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker nok ikke noe særlig over hvordan jeg legger varene på båndet... Men jeg hilser på de i kassa, da.
Jeg hadde sommerjobb i kassa i en butikk i åresvis, og kan ikke huske at jeg reagerte på hvordan / i hvilken rekkefølge folk la varene på båndet.
Det sterkeste minnet er i grunnen et mor som sa til barnet sitt "nå må du gi sjokoladen til damen". Damen???? Jeg var 18 år.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:53   #47
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger alt opp på båndet, men tyngste først og alle varer gruppert og med strekkoden synlig.

Gammel 11-12-10, 22:57   #48
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Hmmm. legger dem på båndet, men jeg mener at jeg legger samme type varer sammen feks. har jeg kjøpt fire l melk legges de sammen på båndet så det holder å skanne en...tror jeg....

- jeg legger alltid nestekunde pinnen på båndet i allefall.

Trukke det hadde skada å bli litt mer bevist på hvordan jeg behandler ekspeditørene egentlig når jeg tenker godt etter.
Men smiler og er høflig i allefall selv om jeg nok kommer i kategori ustrukturert.

Som meg.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:57   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi bodde i Sverige en periode, stod det ofte skilt ved kassene med tekst som "ingen varehauger! Legg varene pent på rekke" e.l. Derfor er jeg litt bevisst på det, men ellers er nok ikke dette mitt sterkeste felt, nei. Det hadde nok hjulpet med litt veiledning i Norge også, kanskje. Å gruppere varer på båndet er virkelig helt fremmed for meg. En sjelden gang grupperer jeg litt i posene.

Gammel 11-12-10, 22:59   #50
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vilduhapose.blogspot.com <--- har lært meg mye.

Jeg sorterer litt, tunge ting først, deretter lettere og til sist skjøre ting.

Gammel 11-12-10, 23:02   #51
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det tyngste først, og jeg prøver å plassere de varene jeg har flere av sammen. Frukt og andre ting som ikke tåler så mye legges på sist. Jeg legger sjelden ting oppå hverandre.

Min metode også, dette. Og så legger jeg på skillepinnen, hvis det er kunder bak meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 02:04   #52
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg må le når jeg tenker på den neste kundepinnen Så på Dr.Phil en gang,der var det en dame som konsekvent puttet småting på båndet til de som ikke la på den pinnen,hun la på batterier,tyggis og alskens av det som lå nærmest kassen,så folk skulle lære seg å legge på pinnen.
Jeg hadde jo blitt rasende om jeg hadde glemt å legge den på og kom hjem med masse småtteri jeg ikke hadde kjøpt,men det var jo litt av en "tvangstanke" å ha.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 08:34   #53
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg ukehandler og har vogn med topp på, er det av hensyn til andre kunder jeg legger varer litt oppå hverandre (ordentlig, ikke i haug og ingenting har noengang ramlet i fanget på ekspeditøren) - på den måten rekker jeg å begynne å pakke ned i poser før jeg betaler, slik at det raskt blir plass til nestemann sine varer.

Gammel 12-12-10, 09:05   #54
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har jeg aldri tenkt over - går automatisk

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:15   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det har jeg aldri tenkt over altså... kaster dem ikke, men legger det oppå men ikke i system. det eneste er at jeg alltid legger egg og lyspærer og myk frukt sist..

også legger jeg på en neste kunde pinne.

også er jeg en så irriterende kunde som mener jeg eier den vare plassen til jeg har pakket ferdig, så hvis de sender ned varer til en annen som blander seg med mine varer, snur jeg meg til butikkmannen/damen og småkjefter litt og ber dem la være..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:18   #56
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vilduhapose.blogspot.com <--- har lært meg mye.

Jeg sorterer litt, tunge ting først, deretter lettere og til sist skjøre ting.

nydelig blogg..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:21   #57
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer litt an på hvor mye jeg kjøper og sånn - stort sett er det hulter i bulter og uten at jeg tenker på det.

I Sverige eller Danmark står det noe om at man skal stille varene slik at strekkoden er riktig for scanning - og da gjør jeg det. Hjemme glemmer jeg det - men noen ganger husker jeg det her også.

Gammel 12-12-10, 09:59   #58
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg slenger ting hulter til bulter på båndet, og det samme i posene, og så sorterer jeg hjemme. Men prøver å putte skjøre ting øverst i posen da.

Gammel 12-12-10, 10:00   #59
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg legger tunge og solide ting på båndet først, lettere ting i midten og skjøre og viktige ting som potetgull til sist. Strekkoden legges opp, så kassavakten ser den lett og nestekundepinne legges på når jeg er ferdig. Metoden tar ikke noe lengre tid enn om jeg bare fisker opp det første fra handlekurven. Det kan selvsagt ha å gjøre med at varene delvis sorteres når jeg putter dem oppi. Varer som legges oppå hverandre er like ting. Selvfølgelig plasseres de 8 Aass Uten nært hverandre. så det er mulig å slå 8*

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 10:28   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker aldri over det. Sikkert derfor julestjerna mi lå skvist mellom melposer og melk på Kiwi her om dagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.