|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 22,02% |
Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
74 | 26,71% |
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
21 | 7,58% |
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
31 | 11,19% |
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
102 | 36,82% |
Rivende likegyldig/Dustepoll |
10 | 3,61% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Eh? Jeg prøver å sette like ting sammen så de kan trykke 10* og så scanne en av dem, men ellers setter jeg dem bortetter. Strekkoden har jeg ikke ofret en tanke.
![]() |
#44 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg starter på toppen og legger så alt hulter i bulter på båndet. Kaster det ikke, men tenker ellers ikke mer over det. Brus lar jeg gjerne stå igjen, for vi kjøper ofte 10 11/2 litere, og de er det fastpris på.
Akkurat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg tenker nok ikke noe særlig over hvordan jeg legger varene på båndet... Men jeg hilser på de i kassa, da.
![]() |
#47 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger alt opp på båndet, men tyngste først og alle varer gruppert og med strekkoden synlig.
![]() |
#48 |
Med & uten trylleformel.
|
Som meg.
![]() |
![]() |
#49 |
intro
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Da vi bodde i Sverige en periode, stod det ofte skilt ved kassene med tekst som "ingen varehauger! Legg varene pent på rekke" e.l. Derfor er jeg litt bevisst på det, men ellers er nok ikke dette mitt sterkeste felt, nei. Det hadde nok hjulpet med litt veiledning i Norge også, kanskje. Å gruppere varer på båndet er virkelig helt fremmed for meg. En sjelden gang grupperer jeg litt i posene.
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Vilduhapose.blogspot.com <--- har lært meg mye.
![]() |
#51 |
heimføing
|
Min metode også, dette. Og så legger jeg på skillepinnen, hvis det er kunder bak meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Langøret
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg må le når jeg tenker på den neste kundepinnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Når jeg ukehandler og har vogn med topp på, er det av hensyn til andre kunder jeg legger varer litt oppå hverandre (ordentlig, ikke i haug og ingenting har noengang ramlet i fanget på ekspeditøren) - på den måten rekker jeg å begynne å pakke ned i poser før jeg betaler, slik at det raskt blir plass til nestemann sine varer.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?det har jeg aldri tenkt over altså... kaster dem ikke, men legger det oppå men ikke i system. det eneste er at jeg alltid legger egg og lyspærer og myk frukt sist..
![]() |
#57 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Kommer litt an på hvor mye jeg kjøper og sånn - stort sett er det hulter i bulter og uten at jeg tenker på det.
![]() |
#58 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg slenger ting hulter til bulter på båndet, og det samme i posene, og så sorterer jeg hjemme. Men prøver å putte skjøre ting øverst i posen da.
![]() |
#59 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger tunge og solide ting på båndet først, lettere ting i midten og skjøre og viktige ting som potetgull til sist. Strekkoden legges opp, så kassavakten ser den lett og nestekundepinne legges på når jeg er ferdig. Metoden tar ikke noe lengre tid enn om jeg bare fisker opp det første fra handlekurven. Det kan selvsagt ha å gjøre med at varene delvis sorteres når jeg putter dem oppi. Varer som legges oppå hverandre er like ting. Selvfølgelig plasseres de 8 Aass Uten nært hverandre. så det er mulig å slå 8* |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg tenker aldri over det. Sikkert derfor julestjerna mi lå skvist mellom melposer og melk på Kiwi her om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|