Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt på kafé

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 14:43   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på kafé

Så det er fordi jeg skrev "spionere" jeg er vrang? Hvis jeg hadde skrevet "lytte til", hadde jeg vært vrang da også? Jeg føler meg veldig kikkete og nysgjerrig om jeg får med meg hva fremmede sier og gjør dersom det ikke involverer meg. Det er derfor jeg skrev spionere. Jeg mente ikke bokstavelig at HI hadde oppført seg som en spion.

Jeg kan forresten godt være vrang hvis det er det det kalles å ikke like sladdertråder om ukjente. Og det er noe med tonen tråden er skrevet i. Det er ikke noe utgangspunkt for diskusjon her - ingen syns vel det er greit å tuske til seg gratis mat. Da blir det på en måte bare sladderet igjen, og jeg er så vrang at jeg ikke liker sladder.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:45   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men forlangte hun å slippe å betale for ny rett? Eller var det noe hun fikk uten å be om det? Jeg vil nemlig tro mange cafeer vil velge å gi henne den neste retten gratis for å beholde sitt gode rykte. Hvis hun bestilte ny rett og forlangte å ikke betale er det frekt. Hjel hun bare bestilte ny og cafedamen frivillig tilbød gratismat er det bare god service.

Gammel 15-12-10, 14:52   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge man ikke aner foranledningen til det hele, så syns jeg det er litt pussig å dømme damens oppførsel som frekk eller ikke. Jeg likte heller ikke tonen HI var skrevet i, og syns det var en merkelig tråd.

Selvsagt er ingen sak for liten til å lage en tråd ut av, men av og til så lurer jeg litt på hensikten bak. HI ga meg inntrykk av at man ønsket en felles front av "Fytti, så frekt!"-innlegg. Jeg syns det er bedre med litt mer generelle problemstillinger, ikke så veldig spesifikke. De blir fort veldig uinteressante.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:00   #64
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Så det er fordi jeg skrev "spionere" jeg er vrang? Hvis jeg hadde skrevet "lytte til", hadde jeg vært vrang da også? Jeg føler meg veldig kikkete og nysgjerrig om jeg får med meg hva fremmede sier og gjør dersom det ikke involverer meg. Det er derfor jeg skrev spionere. Jeg mente ikke bokstavelig at HI hadde oppført seg som en spion.

Jeg kan forresten godt være vrang hvis det er det det kalles å ikke like sladdertråder om ukjente. Og det er noe med tonen tråden er skrevet i. Det er ikke noe utgangspunkt for diskusjon her - ingen syns vel det er greit å tuske til seg gratis mat. Da blir det på en måte bare sladderet igjen, og jeg er så vrang at jeg ikke liker sladder.

Seriøst? Hvordan er det for deg å ta buss/bane/tog/flyplass/kø/cafe/alle plasser som involverer folk som snakker? Anstrenger du deg for ikke å høre (fingrene i øra) eller føler du deg kikkete og nyskjerrig ganske så hyppig? Jeg elsker å observere, se på og overhøre andre mennesker. På storbyferie så er det beste jeg veit å sitte på fortauscafe og se på folk, livet osv. Vel er jeg nyskjerrig av natur, men at andre velger å snakke høyt om sexliv eller kjefte på cafeansatte osv gjør vel ikke meg til en kikker?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:03   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, seriøst. Men det går bra med meg altså. Jeg er mest opptatt av meg og mine når jeg er ute uansett.

Gammel 15-12-10, 15:03   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Seriøst? Hvordan er det for deg å ta buss/bane/tog/flyplass/kø/cafe/alle plasser som involverer folk som snakker? Anstrenger du deg for ikke å høre (fingrene i øra) eller føler du deg kikkete og nyskjerrig ganske så hyppig? Jeg elsker å observere, se på og overhøre andre mennesker. På storbyferie så er det beste jeg veit å sitte på fortauscafe og se på folk, livet osv. Vel er jeg nyskjerrig av natur, men at andre velger å snakke høyt om sexliv eller kjefte på cafeansatte osv gjør vel ikke meg til en kikker?

Med mindre folk virkelig skiller seg ut ved å snakke høyt, snakke med skjærende stemme eller på andre måter plage omgivelsene, er det sjelden jeg hører hva folk sier på bussen bak meg eller på nabobordet på kafeen.

Man har da filter for slike lyder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:19   #67
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men forlangte hun å slippe å betale for ny rett? Eller var det noe hun fikk uten å be om det? Jeg vil nemlig tro mange cafeer vil velge å gi henne den neste retten gratis for å beholde sitt gode rykte. Hvis hun bestilte ny rett og forlangte å ikke betale er det frekt. Hjel hun bare bestilte ny og cafedamen frivillig tilbød gratismat er det bare god service.

Hun spurte om å få en ny rett, klart damen bak kassa kunne sagt nei, men hun så vel egentlig bare litt forvirret ut og svarte "ehhh... javel"

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:20   #68
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, seriøst. Men det går bra med meg altså. Jeg er mest opptatt av meg og mine når jeg er ute uansett.

Men når du sitter på nett er du veldig opptatt av andre ser det ihvertfall ut for her.

Gammel 15-12-10, 15:21   #69
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nuvel. Som regel har jeg null interesse av å høre hva folk bak meg snakker om på bussen, men det er jo noen ganger umulig å filtrere ut pisspreiket. Det er en grunn til at jeg aldri reiser kollektivt uten mp3-spiller i veska, slik at jeg har noe å putte i ørene om det blir for ille.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:22   #70
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Med mindre folk virkelig skiller seg ut ved å snakke høyt, snakke med skjærende stemme eller på andre måter plage omgivelsene, er det sjelden jeg hører hva folk sier på bussen bak meg eller på nabobordet på kafeen.

Jeg strenger heller ut de som har skjærende stemme og er plagsomme, en fin egenskap

Hun snakket høyt nok til at jeg som ikke sto SÅ nærme til å stå i kø at jeg hørte veldig godt hva hun sa selv med sønnen min på slep som er flink til å prate mye.

Gammel 15-12-10, 15:29   #71
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Men når du sitter på nett er du veldig opptatt av andre ser det ihvertfall ut for her.

Eh. Ja? Hvis jeg ikke var interessert i hva andre har å si på nett så ville jeg funnet på noe annet. Jeg er forøvrig som du ser ikke så veldig opptatt av sladderhistorier her heller.

Gammel 15-12-10, 15:32   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Hun spurte om å få en ny rett, klart damen bak kassa kunne sagt nei, men hun så vel egentlig bare litt forvirret ut og svarte "ehhh... javel"

*innser at jeg diskuterer en biting i denne tråden etterhvert*

Men det må være greit å spørre om en ny rett. Uansett hva grunnen er til at man ikke likte den første. Virkelig. Men man skal være forberedt på å betale den selv med mindre det var noe åpenbart feil på den første retten. Om dette var frekt eller ikke synes jeg avhenger fullt og helt av om det var hun som bestilte eller hun som serverte som "bestemte" at den skulle være gratis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.