Sv: Hørt på kafé
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Så det er fordi jeg skrev "spionere" jeg er vrang? Hvis jeg hadde skrevet "lytte til", hadde jeg vært vrang da også? Jeg føler meg veldig kikkete og nysgjerrig om jeg får med meg hva fremmede sier og gjør dersom det ikke involverer meg. Det er derfor jeg skrev spionere. Jeg mente ikke bokstavelig at HI hadde oppført seg som en spion.
Jeg kan forresten godt være vrang hvis det er det det kalles å ikke like sladdertråder om ukjente. Og det er noe med tonen tråden er skrevet i. Det er ikke noe utgangspunkt for diskusjon her - ingen syns vel det er greit å tuske til seg gratis mat. Da blir det på en måte bare sladderet igjen, og jeg er så vrang at jeg ikke liker sladder.
Seriøst? Hvordan er det for deg å ta buss/bane/tog/flyplass/kø/cafe/alle plasser som involverer folk som snakker? Anstrenger du deg for ikke å høre (fingrene i øra) eller føler du deg kikkete og nyskjerrig ganske så hyppig? Jeg elsker å observere, se på og overhøre andre mennesker. På storbyferie så er det beste jeg veit å sitte på fortauscafe og se på folk, livet osv. Vel er jeg nyskjerrig av natur, men at andre velger å snakke høyt om sexliv eller kjefte på cafeansatte osv gjør vel ikke meg til en kikker?
|