Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 09:31   #121
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Jeg tror det som skjer er at folk lavere i partiapparatet slenger ut mer eller mindre kvasi-rasistiske utsagn, som appellerer til de mer lavpannede blant oss og så kan partiledelsen late som at de tar avstand fra slike utsagn slik at de også kan framstå som et mer seriøst regjeringsalternativ på borgerlig side.

De vil altså ha i pose og sekk.

Nå tror jeg ikke akkurat dette oppgulpet var spesielt godt planlagt da...

Gammel 17-12-10, 09:42   #122
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er muligens litt på siden, men jeg bare MÅ dele en liten historie om dem/oss-tankegangen. Det var en avissak i Trøndelag en gang om en gjeng som satt i kirkeasyl. De satt der lenge, og det er vel i grunnen ikke veldig mye gøy å finne på inne i en kirke, så i avisreportasjen var det bilde av at asylantene satt og spilte kort.
Og det var da et avislesende frp-nek uttalte følgende, med indignert stemme: "Dæm får spæll kort i kirka, ja!".

I motsetning til oss nordmenn, altså, som har kjempet forgjeves i årevis for retten til kortspill i Guds hus. og

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:45   #123
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne dama er vel et klassisk eksempel på lokalpolitiker-bygdedyret i all sin prakt. Jeg syns jeg hører dem; verden er så slem mot meg og jeg får ikke alt jeg vil ha som jeg mener at jeg fortjener, men ikke gidder å jobbe for. Og det er ikke min skyld. Det er landbrukspolitikken/foreldrepolitikken/innvandringspolitikken/eldrepoltitikken/innvandringspoltikken sin skyld. Jeg har vitterlig hørt lignende utsagn fra personer som tilhører andre partier enn FrP, men hvor innvandringspolitikk ikke er det viktigste.

Jeg syns det er så mange kloke mennesker her inne at vi burde danne et eget parti; ForeldrePartiet. Og så kan vi forkorte det til FP!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:15   #124
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er så mange kloke mennesker her inne at vi burde danne et eget parti; ForeldrePartiet. Og så kan vi forkorte det til FP!

Forslaget bifalles, støttes og er herved enstemmig vedtatt

Sånn gjør man forøvrig visstnok det: http://orakelet.info/8710

Er det 5000 medlemmer på dette forumet?

Sist redigert av Thomas : 17-12-10 kl 10:23.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 10:54   #125
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

I motsetning til oss nordmenn, altså, som har kjempet forgjeves i årevis for retten til kortspill i Guds hus. og

Urettferdigheten når nye høyder!

Gammel 17-12-10, 11:24   #126
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Jeg er ikke rasist, men

Sjarmerende. Jeg la også raskt merke til etternavnet og humret litt i skjegget på grunn av det.

Gammel 17-12-10, 11:43   #127
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror svaret er at hun vil at de skal skamme seg, rett og slett. At de skal plages og avstå fra goder alle andre ser som en selvfølge. De må jo være her så vi får noen til å ta de jobbene som gjøres av innvandrere, men de kan gjerne skjemmes. Og ha stygge klær og sånn.

Være ydmyke, unnskylde seg for at de trenger seg på, gå å takke hver og en av oss i takknemlighet for at de fikk plass i vårt flotte herberg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 11:56   #128
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arhg! Hvorfor kan ikke slike mennesker som det der si det de egentlig mener? At de ikke vil ha innvandrere her, og med innvandrere menes de med brun hudfarge.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 13:19   #129
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ja! Logoen har vi jo allerede på plass!

Gammel 17-12-10, 13:38   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 13:49   #131
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herlig!

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 14:01   #132
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er litt "skummelt" med slike ting i avisen. For det er faktisk mange der ute som sluker alt som står der og tror på dette. Hjelper ikke på i hele tatt.

Gammel 17-12-10, 14:03   #133
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Være ydmyke, unnskylde seg for at de trenger seg på, gå å takke hver og en av oss i takknemlighet for at de fikk plass i vårt flotte herberg.

Minner meg om da vi kjøpt huset vårt og ble lurt trill rundt. Så var det faktisk ei som sa:
Synes du skal være takknemlig for noen bygde huset for deg.

Gammel 17-12-10, 15:15   #134
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hey!

Gammel 17-12-10, 17:05   #135
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner mange jeg er ganske politisk uenig med, og jeg kjenner også et par frp-ere, og de er faktisk helt normale, hyggelige og oppegående mennesker. Som jeg er dypt uenig med politisk, men det får nå så være. Her i USA kjenner jeg til og med noen fryktelig greie republikanere. Og utrolig mange kjekke, men dypt religiøse mennesker. I det hele tatt har jeg funnet ut at man ikke kan dømme folk nedenom og hjem bare fordi man er uenig med dem om krig og fred og politikk og sånn. Men man går ikke inn i dype diskusjoner om de tingen man er uenige om, kanskje.

Men sånne som den dama i avisartikkelen, dem kan man le rått og hemningsløst av. Det er lov. Helt uten å tro at absolutt alle som har noe med Frp å gjøre er like brøteite. Som jeg i grunnen alltid har trodd, helt til jeg traff på mennesker som jeg liker fordi de er hyggelige, reflekterte osv, og så fant ut i ettertid at var Frp-involverte. Det hadde vært interessant og ta diskusjonen "men HVORFOR?!!?" med dem, men det er ikke sikkert det er verd det.

Så nå er jeg der at jeg fremdeles synes Frp er et møkkaparti med en møkkapolitikk og aldri kunne stemt det selv. Men jeg slutter ikke å like mennesker jeg liker og som jeg aldri ville drømt om stemte Frp, bare fordi det viser seg at det gjør de faktisk.

Gammel 17-12-10, 20:42   #136
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ja, der er jo nettopp der FrP har hentet velgere de siste årene. Blandt de som er misfornøyde og synes alt er urettferdig, uten evne til å heve blikket å se hva som faktisk foregår ellers i verden.

Dere har sett denne, sant:

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 20:46   #137
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Beklager størrelsen på filen.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 20:51   #138
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Google lyg ikkje!

Gammel 17-12-10, 21:37   #139
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ordet "rystet" har jeg ofte inntrykk at brukes om/av folk som er litt høytidelige, eller selvhøytidelige. Eller som media kanskje vil presentere på den måten? Jeg husker at jeg som barn fast leste "Se og hør" hos farmor, og at fyrst Rainier fra Monaco nesten i hvert eneste blad var rystet, stakkar.

Gammel 17-12-10, 22:27   #140
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Rystet, my ass! FrP har det enkleste partiprogrammet av alle; "Påpeik feila hos de andre så ser dem ikke giganthullene i vår politikk".

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.