Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i Oslo

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 16:58   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men har de tilbydt å kjøre den på tirsdager uten rabatten eller å ta den av plakaten på tirsdager?

De har tilbudt seg å vise den de seks andre dagene. Noe jeg syns er rimelig, i og med at det ville bety ekstrarbeid for Oslo Kinos billettører om de kun skulle ta vekk en av kveldens filmer hver tirsdag. Ved å nekte å vise den i det hele tatt, så går de glipp av ganske mye mer inntekter. Jeg tipper de færreste gidder å dra utenbys for å se filmen, og velger å laste den ned ulovlig i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg liker å ta i iblant.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:16   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp - jeg tipper du har rett. Det var ikke solgt mange billettene her - tyve minutter utenfor byen.

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:41   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj så irriterende! Denne filmen gleder jeg meg ihjel til å se, jeg elsker den første!
Jeg synes forresten Sandnes kino er vel så bra som Colosseum, om ikke bedre.
Men så er vel Sandnes Kino faktisk en av de beste i landet, mener jeg å ha lest.

Gammel 18-12-10, 21:06   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå har jeg vært og sett den. Tallulah - dere burde virkelig revurdere å ta turen altså. Kinoen i feks Ski ligger hundre meter fra togstasjonen sånn ca, det er superkvalitet 3D, nedleggbare stoler og i dag var det kanskje tyve besøkende i den største salen. Det var virkelig en flott filmopplevelse. De har sånn bassrefleksgreie i setene og alt mulig.

Og filmen - den var virkelig bra! Jeg pleier å sovne på det meste av sånne biljakt med båt/bil/hest/romskip-filmer. Men i denne var unixkodene riktige.
Og programmer var en bra ting, det var ikke så veldig mange logiske brister og sluttbrukere var noe herk.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 21:08   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har sett den i sin hjemby. Jeg får se etterhvert.

Gammel 18-12-10, 23:12   #26
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er Bruce Boxleitner med?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:39   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Yep.

Gammel 19-12-10, 12:35   #28
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Yep.

Oh-la-la

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 14:34   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Dumme-Disney!
http://oslopuls.aftenposten.no/film/article474952.ece

Gammel 21-12-10, 14:42   #30
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Merkelig. De viser den her i byen, her er det også to-for-en hver tirsdag for Chess(?)-kunder.

Gammel 21-12-10, 15:44   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strengt tatt kan det vel diskuteres om det er Oslo kino eller Disney som er dumme, men det er nå uansett teit for publikum.
Den går i Bergen, men jeg tror ikke jeg får sett den. Det er så mye annet jeg skulle sett, og så lite anledning til kinotur.

Gammel 21-12-10, 16:06   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns helt klart det er Disney som er dumme.

Gammel 21-12-10, 16:11   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Merkelig de bare har reagert på det i Oslo når flere store byer i Norge har samme eller lignende avtale.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:19   #34
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns vel egentlig både Oslo kino og Disney virker dumme her, men heller vel til å syns Olso kino er dummest (uten å vite annet enn jeg har lest i media om saken). Hvis jeg skjønner riktig har OK en relativt ny rabattavtale som bare kan benyttes av en liten del av kinokundene (Netcom-kunder), og de forventer at distributørene skal være med på dette uten å bli fullt kompensert for de rabatterte billettene. På den annen side er det vel sannsynlig at dette neppe vil redusere Disneys totale inntekter fra Oslo kino, jeg antar at det tvert i mot vil gi økte inntekter, så Disney virker dumme de og. Og jeg antar at hele krangelen egentlig handler om noe annet. Publikum taper uansett, og det er dårlig av både OK og Disney.

Jeg reiste forresten til Sandvika for å se Tron: Legacy. Handlingen var, om mulig, enda mer dust enn i Tron, men hva gjør det når den hadde to Jeff Bridges, Daft Punk og Olivia Wilde i et trangt kostyme.

Ben "don't mess with my zen, man" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 16:25   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg syns vel egentlig både Oslo kino og Disney virker dumme her, men heller vel til å syns Olso kino er dummest (uten å vite annet enn jeg har lest i media om saken)

Akkurat hva jeg skulle til å skrive.

Og enda mer dust enn originalen? Jadda, da skal det bli en eh... interessant kinoopplevelse.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:22   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg lurer veeeldig på hva som er forskjellen på Oslo og de andre kinoene med samme avtale altså. Ski har samme avtale om halv pris for chess eller hva det er for noe på tirsdager, og der er det Tron hver dag.

Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:22   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det kan vel hende de andre kinoen har gått med på å vise Tron for fullpris alle dager.

Gammel 23-12-10, 14:24   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg har lest er at det er distributøren, altså Disney i dette tilfellet, som må punge ut for gratis billetten. Derfor vil de ikke. Og derfor synes jeg Oslo kino er dumme.

Både Disney og OK oppfører seg litt som 3-åringer i grunnen.

Gammel 23-12-10, 14:32   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan vel hende de andre kinoen har gått med på å vise Tron for fullpris alle dager.

Virker ikke sånn altså. Jeg greide ikke å finne noen forbehold om den filmen noe sted. De reklamerte sågar for supertirsdagen eller hva det nå heter, foran Tron.

Men det er jo mulig at det der er Chess som sponser de rabatterte billettene.

Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 14:39   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det jeg har lest er at det er distributøren, altså Disney i dette tilfellet, som må punge ut for gratis billetten. Derfor vil de ikke. Og derfor synes jeg Oslo kino er dumme.

Men de må jo ikke det om de bare lar være å vise filmen på tirsdager. Det er greit at det er dumt av Oslo Kino å inngå en avtale uten å sjekke om det er greit for leverandørene først, men jeg greier ikke helt å ha sympati for en gigant som Disney overfor en bitteliten aktør som Oslo Kino tross alt er.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.