|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i Oslo
De har tilbudt seg å vise den de seks andre dagene. Noe jeg syns er rimelig, i og med at det ville bety ekstrarbeid for Oslo Kinos billettører om de kun skulle ta vekk en av kveldens filmer hver tirsdag. Ved å nekte å vise den i det hele tatt, så går de glipp av ganske mye mer inntekter. Jeg tipper de færreste gidder å dra utenbys for å se filmen, og velger å laste den ned ulovlig i stedet.
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloJepp - jeg tipper du har rett. Det var ikke solgt mange billettene her - tyve minutter utenfor byen. |
![]() |
![]() |
#23 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloOj så irriterende! Denne filmen gleder jeg meg ihjel til å se, jeg elsker den første!
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloNå har jeg vært og sett den. Tallulah - dere burde virkelig revurdere å ta turen altså. Kinoen i feks Ski ligger hundre meter fra togstasjonen sånn ca, det er superkvalitet 3D, nedleggbare stoler og i dag var det kanskje tyve besøkende i den største salen. Det var virkelig en flott filmopplevelse. De har sånn bassrefleksgreie i setene og alt mulig. |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloEr Bruce Boxleitner med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloDumme-Disney!
![]() |
#30 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloMerkelig. De viser den her i byen, her er det også to-for-en hver tirsdag for Chess(?)-kunder.
![]() |
#31 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloStrengt tatt kan det vel diskuteres om det er Oslo kino eller Disney som er dumme, men det er nå uansett teit for publikum.
![]() |
#33 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloMerkelig de bare har reagert på det i Oslo når flere store byer i Norge har samme eller lignende avtale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloJeg syns vel egentlig både Oslo kino og Disney virker dumme her, men heller vel til å syns Olso kino er dummest (uten å vite annet enn jeg har lest i media om saken). Hvis jeg skjønner riktig har OK en relativt ny rabattavtale som bare kan benyttes av en liten del av kinokundene (Netcom-kunder), og de forventer at distributørene skal være med på dette uten å bli fullt kompensert for de rabatterte billettene. På den annen side er det vel sannsynlig at dette neppe vil redusere Disneys totale inntekter fra Oslo kino, jeg antar at det tvert i mot vil gi økte inntekter, så Disney virker dumme de og. Og jeg antar at hele krangelen egentlig handler om noe annet. Publikum taper uansett, og det er dårlig av både OK og Disney. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Textrovert
|
Akkurat hva jeg skulle til å skrive.
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloJeg lurer veeeldig på hva som er forskjellen på Oslo og de andre kinoene med samme avtale altså. Ski har samme avtale om halv pris for chess eller hva det er for noe på tirsdager, og der er det Tron hver dag. |
![]() |
![]() |
#38 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Disney nekter å vise Tron-oppfølgeren i OsloDet jeg har lest er at det er distributøren, altså Disney i dette tilfellet, som må punge ut for gratis billetten. Derfor vil de ikke. Og derfor synes jeg Oslo kino er dumme.
![]() |
#39 |
Passiv
|
Virker ikke sånn altså. Jeg greide ikke å finne noen forbehold om den filmen noe sted. De reklamerte sågar for supertirsdagen eller hva det nå heter, foran Tron. |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
Men de må jo ikke det om de bare lar være å vise filmen på tirsdager. Det er greit at det er dumt av Oslo Kino å inngå en avtale uten å sjekke om det er greit for leverandørene først, men jeg greier ikke helt å ha sympati for en gigant som Disney overfor en bitteliten aktør som Oslo Kino tross alt er.
![]() |
|
|