|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Julegavesosiologi
Jeg er også sånn som vil finne akkurat den rette gaven, og derfor bruker jeg veldig mye tid på gaver. I år ønsket søsteren min seg et smykke, de var tom i butikken og jeg ringte rundt til butikker i hele landet og fikk napp i en butikk i Kongsberg. Men det tar tid, og det koster krefter og energi og derfor blir jeg litt oppgitt når jeg får en pyntekoffert igjen, "fordi den var kul." I alle fall når vi ønsket oss kule gangknagger på samme butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
Men vil du egentlig bare "bestille" gavene da? Skrive ønskeliste og få akkurat det? Jeg syns egentlig litt av moroa er borte da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
Kanskje moroa er borte, men det er begrenset hvor mye nips, glassengler, smykker, kakegafler og te-kanner jeg trenger. Jeg ønsker meg masse, har en laaaaaang ønskeliste og vil helst ha noe jeg liker. Og siden det ikke er så lett å vite hva andre liker har jeg skrevet ned hva jeg ønsker meg. Jeg er ganske lett å kjøpe gave til, jeg ønsker meg ting fra 50-1500 kr og det er mye å velge i på lista mi/vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
Jeg tar han med i butikken, jeg peker og sier "Den ønsker jeg meg i den og den fargen og den og den størrelsen." Enklere kan det ikke bli.
Jeg synes det er helt OK så lenge det er avtalt på forhånd. Vi har prøvd oss på å kutte ut julegaver flere år nå, men noen/enkelte er ikke enig. Men til neste år er det slutt, jeg har nok te-kanner nå. Og nok tilgodelapper å holde styr på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Altså, jeg skjønner jo hvorfor du blir lei deg, du har jobbet masse og vist masse omtanke, og føler ikke at det blir gjengjeldt, det er sårt i enhver situasjon, ikke bare julegavebonanzahelvetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|