|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Bilsikring er jo egentlig styrt av alder. Kroppen(skjellettet) vokser/modnes i henhold til alder mer enn kilo. At utstyret må ha vektgrenser er jo ganske naturlig.
|
|
|
#42 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lillesøster skal snus!Takk. Dette er det første eksakte svaret jeg har sett på spørsmålet mitt. Jeg googlet bare norske sider, og der var det ingen konkrete svar.
|
|
|
|
#43 |
|
...
Sv: Lillesøster skal snus!NTF er tryggere å forholde seg til når det gjelder sikring av barn i bil enn TT. TT ser til NTF i Sverige på det meste. Svenskene er jo de som har drevet denne utviklingen lengst.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lillesøster skal snus!
Calisch sykler, året rundt og så hadde han en Volvo stasjonsvogn om jeg ikke husker riktig, i hvert fall hadde hans kone det. Vi har hatt barn i samme barnehage. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Det er godt det finnes slike guruer rundtom i landet! |
|
|
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har forsøkt å ha stort bakovervendt sete i forsetet. Vi kan skru av og på airbagen på passasjersiden. Jeg syntes jeg mistet utrolig mye sikt mot høyre, og syntes ikke det føltes forsvarlig å kjøre sånn. Men da hadde vi altså en veldig liten bil.
|
|
|
|
#47 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Lillesøster skal snus!Mine to sparker og slår hverandre i bilen også, og de sitter begge samme vei.
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16. Sist redigert av Lykketrollet : 29-12-10 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Lillesøster skal snus!Å ha lillesøster bakovervendt i baksetet på høyre side av bilen synes jeg også sperrer veldig for utsikten noen ganger. :avsporer: |
|
|
|
|
|
#49 |
|
...
Sv: Lillesøster skal snus!Mei. Det er lov å ha den framovervendt med internselene i bruk hvis det finnes klips på sidene. De norske har men ikke de svenske. Hadde ihvertfall ikke før.
|
|
|
#50 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er lov, men ikke anbefalt.
|
|
|
|
#51 |
|
En Som Trener
|
Jeg skjønner argumentet, men skjønner allikevel ikke hvorfor Cosmic forovervendt med bilens seler er verre enn en beltestol, som jeg ofte synes virker mer spinkel og utrygg? :teskje:
Tro meg, det har vi tenkt på, men forkastet pga sikten bakover.
Det skjønner jeg godt, men vanligvis er denne snuppa her bufferen vår, så om vi snur henne så hun ikke plages så mye med beina så tror jeg trøbbelet fra hennes side er eliminert. Og da vil vi også ha sperret de to eldstes mulighet til å nå hverandre på tvers også.
Men hvilket sete gir bedre beinplass bakovervendt da, UTEN å stjele plass fra forsetene For der er vi på bristepunktet som vi er i dag. Mannen kan ikke ha forsetet lenger fram når han kjører.
Nei, tydeligvis ikke.
Å gjøre det til noe stort er lurt, det kan jeg prøve. Men å true med å flytte henne til siden, det går dårlig, for det er ikke plass til setet bakovervendt på noen av sidene, da er det i hvertfall ikke plass til beina foran. Dessuten blir sikten bakover til høyre veldig dårlig, for forsetet er lavt, jeg er lav og setet er høyt.
ikke noe problem, det er veldig interessant med alle vinklinger og innfall på dette!
Jeg også!
|
|
|
#52 |
|
Øyboer
Sv: Lillesøster skal snus!TWE gir god beinplass og tar ekstremt liten plass i bilen. |
|
|
|
![]() |
|
|