Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 16:14   #261
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke hvor mange som snylter på staten, men jeg vet om ganske mange som snylter på staten ved å lure seg unna skatt og benytter seg av svart arbeid. Det siste har vel FrP lederen også innrømmet.

...og jeg vet også om en god del rævhøl som snylter seg unna skatt ved å jobbe svart og samtidig mottar uføretrygd , og samtidig holder svart arbeidskraft i arbeid som de ikke betaler hverken tarifflønn eller arbeidsgiveravgift for. Og jeg vet om alenemødre som absolutt ikke lever som alenemødre, men dermed har det rimelig flott og greit økonomisk, mens andre sliter med å få endene til å møtes og hvor systemet tvinger dem ut av arbeid, fordi de mottar mer på å være arbeidsledige....

og diskusjonen om svart arbeid er for teit. Det er stor forskjell på å ha en vaskehjelp i huset en gang hver 14.dag svart, enn å drive stort i f.eks. entreprenørbransjen svart..... Svart kan ofte oversettes til vennetjenester, og da er det plutselig mye mer romsrent.

Gammel 23-02-07, 16:18   #262
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Neida, men de snakker ikke like høyt om sosialhjelpssnylting som det FrP-ere gjør.

Kanskje de ikkr snakker like høyt om det fordi de synes at temaet bør stå urørt fordi de liker et system som har mange smutthull, slik at snylting blir for alle og ikke bare noen få priviligerte som er knallgode på å finne smutthullene? :knis:

Gammel 23-02-07, 16:19   #263
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Det vet jeg fordi jeg jobber med det til daglig. Når flere og flere har det best hjemme fordi det er så lettvint, så er ikke det en positiv utvikling. Jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg syns godt man kan kutte i støtten så flere kommer seg ut av det. OG man kan ha bedre kontroll med hvem som BØR og hvem som ikke bør få det.

Ja, det hørtes smart ut. FRP snakker høyt og bruker store ord, men det er bare det det er, snakk. De fleste oppegående sjeler (dvs de som ikke stemmer FRP) skjønner at FRPs planer ikke vil fungere i praksis.

Hva tror du vil skje med de som er hardets rammet når FRP kutter i støtten?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:22   #264
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Når det gjelder frukt og grønt var dette dessverre en kjempegod idé (som gjennomføres i Sverige og Fiinland, samt en del skoler i Olso der de har elever med adferdsproblemer), men som ikke er blitt regnet nok på og som ikke kommer til å bli fullt gjennomført med det første. Men det er et mål for hele regjeringen å bekjempe forskjellene og øke innsatsen på skolen og evnen til læring ved å gi barna skikkelig mat.

I Sverige har de GRATIS varm lunsj og frukt i skolen.

Gammel 23-02-07, 16:28   #265
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Når dere skriver FP i andre tråder, leser jeg FrP...

Ja, æsj, den (u)vanen har jeg også!

Gammel 23-02-07, 17:48   #266
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det hørtes smart ut. FRP snakker høyt og bruker store ord, men det er bare det det er, snakk. De fleste oppegående sjeler (dvs de som ikke stemmer FRP) skjønner at FRPs planer ikke vil fungere i praksis.

Hva tror du vil skje med de som er hardets rammet når FRP kutter i støtten?

Du snakker så fint om alle de som er veldig oppegående og hvem som ikke er det i dette landet. Hvor mange stemmer f.eks Sv? Veeeldig liten andel av Norges befolkning. Så jeg tror ikke du skal snakke om hvem som er oppegående og ikke.
Og når det gjelder å fungere i praksis, så kommer Sv's saker ALDRI til å fungere. Og det tror jeg flere og flere ser også. Derfor har de så lite oppslutning at det er flaut!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:51   #267
Pippilotta
Passiv

Standard

Og jeg spør igjen; kommer denne Sv- dama til å gå når det ikke er full barnehagedekning i utgangen av 2007? *håpe håpe håpe*

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:56   #268
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du snakker så fint om alle de som er veldig oppegående og hvem som ikke er det i dette landet. Hvor mange stemmer f.eks Sv? Veeeldig liten andel av Norges befolkning. Så jeg tror ikke du skal snakke om hvem som er oppegående og ikke.
Og når det gjelder å fungere i praksis, så kommer Sv's saker ALDRI til å fungere. Og det tror jeg flere og flere ser også. Derfor har de så lite oppslutning at det er flaut!

Typisk FRP. De har ikke så lett for å redgjøre, samt gå i dybden, av det de står for. Mye enklere å angripe.

Gammel 23-02-07, 18:13   #269
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og imens sitter jeg og undrer meg over at Elin mener det er plass til tilsammen 24 felt på ring 3. Da er det en del som må rives.

Biltrafikken i Oslo øker altfor mye og altfor fort. Det er ikke rom for at alle kan kjøre dit de vil når de ønsker. Det er faktisk ikke kapasitet på veiene, det blir veldig mye forurensning og kø. Allerede nå er det nærmere 150 dager med forurensing høyere enn hva som regnes som maksnivå. Dette er problematisk for barn gamle og astmatikere. Retten til å kjøre bil er ikke viktigere enn retten til ren luft.

Ved å øke frekvensen på t-banene fra 15 til 10 minutter, øke antallet ekspressbusslinjer og ha 5-minutters ruter på alle trikkene vil veksten i kollektivtrafikken fortsette å øke og færre vil velge bilen. Det skal etterhvert kjøpes inn nær 200 nye t-banevogner og da vil det gå veldig greit å ha flere avganger.

Gammel 23-02-07, 18:37   #270
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og imens sitter jeg og undrer meg over at Elin mener det er plass til tilsammen 24 felt på ring 3. Da er det en del som må rives.

Kanskje blokka vår, f.eks. I hvert fall ville vi kommet veldig nær Ring 3 på den måten.

Og uansett er det en helt inn i hampen forferdelig dårlig idé, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:41   #271
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Biltrafikken i Oslo øker altfor mye og altfor fort. Det er ikke rom for at alle kan kjøre dit de vil når de ønsker. Det er faktisk ikke kapasitet på veiene, det blir veldig mye forurensning og kø. Allerede nå er det nærmere 150 dager med forurensing høyere enn hva som regnes som maksnivå. Dette er problematisk for barn gamle og astmatikere. Retten til å kjøre bil er ikke viktigere enn retten til ren luft.

Ved å øke frekvensen på t-banene fra 15 til 10 minutter, øke antallet ekspressbusslinjer og ha 5-minutters ruter på alle trikkene vil veksten i kollektivtrafikken fortsette å øke og færre vil velge bilen. Det skal etterhvert kjøpes inn nær 200 nye t-banevogner og da vil det gå veldig greit å ha flere avganger.

Tror du glemmer alle som bor rundt i nabokommunene til Oslo som da er avvhengig av spesielt tog, det krever en stor utbygging av spor og dermed økt hyppighet og raskere tog inn. Og ikke minst at NSB og jernbaneverket klarer å få alle togene til å gå når de skal, så det ikke blir mer attraktivt å sette seg i bilen. Jeg må si det har vært deilig å kjøre bil nå i vinterferieuka.
Det er ikke til å komme fra at bilkjøring er en nødvendighet for mange barnefamilier som har særdeles knapphet på tid før og etter jobb mht henting og bringing, fritidsaktiviteter for ungene. Svært mange er dagpendlere.
Bitterkjerring, tror du SV og Kristin Halvorsen er de eneste politikerne som må bite i seg valgløfter? Det er vel ikke et eneste parti som i regjeringsposisjon, spesielt samarbeidsregjeringer, som må bryte valgflesk. Det er uavhengig om de faktisk har trodd at de skulle kunne innfri disse. Mange løfter blir gitt i valgkampen, som de faktisk vet de må bryte. Jeg tror i så måte at Kristin Halvorsen er en ærligere politiker enn Carl.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:34   #272
Pippilotta
Passiv

Standard

Typisk FRP. De har ikke så lett for å redgjøre, samt gå i dybden, av det de står for. Mye enklere å angripe.

Ja,der var jo du rette ræva som feis!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:35   #273
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Bitterkjerring, tror du SV og Kristin Halvorsen er de eneste politikerne som må bite i seg valgløfter? Det er vel ikke et eneste parti som i regjeringsposisjon, spesielt samarbeidsregjeringer, som må bryte valgflesk. Det er uavhengig om de faktisk har trodd at de skulle kunne innfri disse. Mange løfter blir gitt i valgkampen, som de faktisk vet de må bryte. Jeg tror i så måte at Kristin Halvorsen er en ærligere politiker enn Carl.

Nei, overhodet ikke. Men jeg er ganske sikker på at de er de eneste som har bomma så grovt og som fortsatt ikke tar hintet og går!!!

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:46   #274
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja,der var jo du rette ræva som feis!

Også snakker de usammenhengende.

Gammel 23-02-07, 19:48   #275
Pippilotta
Passiv

Standard

Også snakker de usammenhengende.

Du er vittig! Snakk om angrep. *skræmt*

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:52   #276
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har vi ingen gjespesmiley her? Det lurer jeg på.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:54   #277
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvorfor har vi ingen gjespesmiley her? Det lurer jeg på.

Du kan jo bare gjespe for deg selv, så har du løst saken....

Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:59   #278
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo bare gjespe for deg selv, så har du løst saken....

Nå synes jeg du skal puste godt og tenke deg om hvordan du oppfører deg. Det stemmer det at her er det høyt under taket, men det betyr ikke at man ikke skal oppføre seg som folk. De siste innleggene dine i denne tråden minner meg mest om hvordan små barn oppfører seg, og ikke hvordan voksne, oppegående damer skal oppføre seg.

Gammel 23-02-07, 19:59   #279
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, overhodet ikke. Men jeg er ganske sikker på at de er de eneste som har bomma så grovt og som fortsatt ikke tar hintet og går!!!

De fleste eller alle partier kommer med valgflesk, å tro blindt på det tviler jeg på at så mange gjør.
Partier som er i en sammarbeidsregjering kan ikke få gjennomført alt det de ønsker, det gjelder SV på lik linje som Høyre f.eks.
Nå er sikkert jeg på jodet etter din mening, men hvilket løfte/løfter er det de har kommet med som er bommet så grovt på at de bør gå?
Frukt og grønt på skolene har blitt subsidiert i allefall, og etter hva jeg har sett på mine unger så er frukten av bedre kvalitet nå, for jeg får ikke halvparten md hjem. (etter første året på skolen likte ikke mellomste noe frukt lengre omtrent)
Full barnehagedekning?
Etter hva jeg har fått inntrykk av så er i allefall barnehageutbygnngen på full fart fremover. Men her kommer også kommunene inn i bildet.
Norge og Nato?
De sier jo at de helst ikke vil ha noen norske soldater i Irak, men de har i følge Soria Moria erklæringen gått med på soldater i regi av FN og det har de også.
Dette var noen punkter og ingen av de er i mine øyne grove løftebrudd.
Så håper derfor du kan gi noen konkrete eksempler på grove løftebudd.

Gammel 23-02-07, 20:01   #280
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nå synes jeg du skal puste godt og tenke deg om hvordan du oppfører deg. Det stemmer det at her er det høyt under taket, men det betyr ikke at man ikke skal oppføre seg som folk. De siste innleggene dine i denne tråden minner meg mest om hvordan små barn oppfører seg, og ikke hvordan voksne, oppegående damer skal oppføre seg.

Ja,og det gjelder så klart bare meg, ikke sant?
Har ingen problemer med å diskutere saklig, jeg, men når jeg gang på gang får beskyldninger mot meg vedr. at jeg IKKE kan diskutere, jeg er saklig "og Frp'ere er jo så jævla dumme", er det kun jeg som ikke oppfører meg da? Du kan ikke se litt tilbake på tråden og gjennomgå alle som ikke er saklige vel? Er ikke pent å henge ut folk,det burde du vite.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.