Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Innmaten til kalkunen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 18:51   #21
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Sv: Innmaten til kalkunen

Kraftkoking er obligatorisk! Jeg bruker både kraft av innmaten og stekesjy. Er enig i at buljong er greit til sitt bruk, men kan ikke sammenlignes med skikkelig kraft.

Innmaten gjør jeg sånn med: Bruner i panne, har i litt gulrot, sellerirot, løk og eventuelt purre (de fire store), litt pepper og eventuelt noen grønne urter. Dropp saltet når man koker kraft, det er bedre å salte etterpå.

Kok opp, skum av og la det putre i noen timer. Sil av og eventuelt redusér. Nam!

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:10   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vet at du bruker den altså, du har sagt det før og du sa det jo i går. Den er veldig god altså, men saus kokt på innmat er ikke bedre enn kraft fra langpannen-saus, ikke i det hele tatt. Så jeg bruker ikke det skvipet der, usj, hehe.

Jeg bruker begge deler! Både kraft fra langpannen og kraft kokt på innmaten.

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Begge deler er bedre, jo. Må man bruke buljong, så blir det ikke det samme. Sier ikke at det ikke er godt, men det er ikke ordentlig kalkunsaus, så enkelt er det bare.

Buljong brukes kun i nøden.

Gammel 02-01-11, 11:37   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke buljong. Bruker fond av og til, men det holder stort sett med kraften fra langpannen og alt det andre, synes jeg. Men hver sin smak.

Gammel 02-01-11, 13:18   #24
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noterer tipsene her! Tror jeg følger Iset... Hørtes veldig godt ut!

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:37   #25
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker som regel litt buljongterning i sausen, men det er fordi jeg vanner ut kraften for å få mer saus.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.