Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 20:05   #281
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Ja,og det gjelder så klart bare meg, ikke sant?
Har ingen problemer med å diskutere saklig, jeg, men når jeg gang på gang får beskyldninger mot meg vedr. at jeg IKKE kan diskutere, jeg er saklig "og Frp'ere er jo så jævla dumme", er det kun jeg som ikke oppfører meg da? Du kan ikke se litt tilbake på tråden og gjennomgå alle som ikke er saklige vel? Er ikke pent å henge ut folk,det burde du vite.

Jeg har lest hele tråden, og så langt jeg kan se er du den eneste som ikke klarer å diskutere uten å gå til angrep på andre brukere og kalle de ting som er mindre pene.

Dersom du får tilbakemeldinger på at du ikke er verdens beste debattant, så kanskje du burde ta det til deg og finne ut hva du kan gjøre for å bedre på dette. Det er langt mer konstruktivt enn å kaste ut beskyldninger mot andre brukere.

Gammel 23-02-07, 20:38   #282
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bitterk.:

Her hvor jeg bor blir det ikke full barnehagedekning før 2008(lover de nå, men det får vi nå se på). Siden jeg ser du er så opptatt av den saken, ville jeg nevne det.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:47   #283
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Og imens sitter jeg og undrer meg over at Elin mener det er plass til tilsammen 24 felt på ring 3. Da er det en del som må rives.

Har jeg sagt det?
Hva er det du mener?

Sist redigert av Elin : 23-02-07 kl 20:52.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:53   #284
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Ikke alle løfter SV har synes jeg er så ille å bryter løfte. Som med det å sende soldater til Agfhanistan. Det er nødvendig med militær tilstedeværelse der for å trygge humanitær hjelp. Hvis ikke når ikke hjelpen frem til de som trenger det.
Jeg synes også at SV har vært igjennom noen pinlige episoder hvor partiet har vært på kant med regjeringa, for eksempel at fionansminister K. Halvorsen oppfordrer til boikott av Israel , noe som IKKE er regjeringas politikk. :tåke:
Partiet opplever store indre stridigheter fordi partiet må jenke seg etter regjeringa og det er litt morsomt å se "SV i regjering" krangle med "SV parti." Jeg er spent på om regjeringa holder ut perioden. Den nye utlendingsloven kommer nok også til å bli problematisk.

Sist redigert av bønna : 23-02-07 kl 21:15.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:21   #285
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Nei, overhodet ikke. Men jeg er ganske sikker på at de er de eneste som har bomma så grovt og som fortsatt ikke tar hintet og går!!!

Hvis de er de eneste som har bomma grovt, så må det være fordi FRP ikke har vært i regjering ennå. Da tenker jeg de virkelig grove bommertene kommer. Som f.eks at de ikke kan sende skoletaperne på arbeidsleir på Bastøy eller at de finner ut at inflasjonen vil ta drepen på nasjonen når de skal bruke de xxxxxx antall milliardene på alt mulig som de absolutt ikke skal hente inn på andre omåder...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:51   #286

Medlem siden: Feb 2007
karma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, og dette var da et veldig informativt innlegg, fullt av fakta fra deg

Jeg synes bare artikkelen det vises til i hovedinnlegget kanskje ikke bærer preg av å være spesielt troverdig. Hvor finnes disse undersøkelsene, slik at man evt kan lese mer om hvem, hvordan og hvorfor osv. ?

Tja...kanskje vi kan nevne i fleng både lokalt og nasjonalt.... og forresten, hvilket område lokalt er det du tenker på?

Tja jeg har 8 års erfaring fra bystyret i kommunen jeg bor i. Hadde respekt for Frp`politikerne når vi var på møter / samarbeidet osv. Men jeg må vel ærligtalt si at jeg ikke synes alle var like smarte. Kall meg fordomsfull men det er min oppriktige mening. Jeg er foresten lykkelig for at Carl I flyttet tilbake til Oslo, ble lei av å se bildet av han i lokalavisen til stadighet.

Innlegget mitt var ikke ment som et angrep på deg. Vi har jo Søviknes og flere med han. Det trenger vi jo ikke noen undersøkelser for å underbygge.

karma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:19   #287
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av karma, her.

Vi har jo Søviknes og flere med han. Det trenger vi jo ikke noen undersøkelser for å underbygge.

Ler ennå når jeg tenker på en radioreporter i Bergen som pratet om Søviknes saken og sa følgende:
"Jeg tror på at det har skjedd. Ingen knuller den mannen frivillig"

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:42   #288
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Tja jeg har 8 års erfaring fra bystyret i kommunen jeg bor i. Hadde respekt for Frp`politikerne når vi var på møter / samarbeidet osv. Men jeg må vel ærligtalt si at jeg ikke synes alle var like smarte. Kall meg fordomsfull men det er min oppriktige mening. Jeg er foresten lykkelig for at Carl I flyttet tilbake til Oslo, ble lei av å se bildet av han i lokalavisen til stadighet.

Etter 8 år i bystyret i kommunen din så er det eneste fornuftige du kan komme med at du er glad for at du slipper å se bilder av Carl I.Hagen i lokalavisen....

Hva med å bruke litt mer krefter på å fortelle om hvorfor din rolle var bedre og smartere og hadde mer for seg i bystyreret, enn alle de fra Frp som ikke var like smarte?
Du har en gyllen mulighet til å snakke DIN politikk om du sitter i bystyret, og hvorfor da bruke tid og krefter på å irritere deg over bilder av Carl I. Hagen og dumme Frp'ere i bystyret hvor du bor?

Gammel 23-02-07, 22:54   #289
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har en gyllen mulighet til å snakke DIN politikk om du sitter i bystyret, og hvorfor da bruke tid og krefter på å irritere deg over bilder av Carl I. Hagen og dumme Frp'ere i bystyret hvor du bor?

Fordi det er sånn de jobber? Nei, nei, nei. Det er jo nettopp Frp som pleier å sutre istedetfor å faktisk jobbe for at verden skal bli et bedre sted. Og Carl Ivar er den verste. Makan til sytepave! Hver gang noen kommer med et saklig motargument så er det; "buhu, de prøver å sverte Frp!". Jeg må le.

Men det aller verste er kanskje hva det partiet er tuftet på. Den sterkestes rett (eller i hvertfall den med mest flaks her i livet). Og en stinkende blanding av diskriminering og populisme, hmmm hvor var det vi hadde hørt om DET før? Ikke rart de tiltrekker seg en mengde halvkriminelle cowboyer.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 00:29   #290
Elin

Elin sin avatar

Standard

Vi har jo Søviknes og flere med han. Det trenger vi jo ikke noen undersøkelser for å underbygge.

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Ler ennå når jeg tenker på en radioreporter i Bergen som pratet om Søviknes saken og sa følgende:
"Jeg tror på at det har skjedd. Ingen knuller den mannen frivillig"

Men kjære dere, er virkelig det eneste dere har å komme med å snakke drit om Søviknes? Ja, han gjorde kanskje noe dumt den gang da, men i manges lille sosialistiske eller kvasi-sosialistiske verden, så skal da alle mennesker få en ny sjanse her i livet, man skal tilgis og få mulighet til å gjøre rett for seg og igjen bli en verdig borger i samfunnet.

Har Søviknes virkelig bare utført tullball i sin hjemkommune og er det derfor han er ordfører?

Sist redigert av Elin : 24-02-07 kl 00:35.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 00:29   #291
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg akkurat lest ferdig hele denne tråden. Jeg kan ikke bidra med så mye egentlig. Alt er sagt. Alt og mere til...

Noen her er flinke til å holde seg til sak. Andre ikke fullt så mye.

Gammel 24-02-07, 01:54   #292
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En liten avsporing.

Jeg kjenner ei som var vararepresentant for frp i kulturkomiteen i kommunen. Da hun måtte stille opp på en møte hadde hun følgende instruksjon fra frp høvdingen i lokalpartiet: Stem nei til alt!

Kulturkomiteen
Kulturkomiteen arbeider politisk med idrettsspørsmål, kunst, kultur, kirker og gravlunder, park, og lekeplasser, uteområder ved kommunens skoler, ungdoms og fritidsaktiviteter, ungdomsklubber, tilbudet ved Alfheim Fritidsklubb, svømmehaller, idrettshaller, fotballbaner og øvrige idrettsanlegg herunder alle skiløyper i kommunen. Bibliotek og kinosaker hører også til komiteens ansvarsområder. Viltnemda er lagt inn under kulturkomiteen. Museer og formidling av bildende kunst hører også med til ansvarsområdet.

Sist redigert av Frost : 24-02-07 kl 02:03.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 09:04   #293
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her sier du det Elin. På min påstand om at det ikke er plass til alle de filer vi ønsker oss, så sier du:

Det ER plass. Det er vel få land i verden som har så mye ubebodd og ubegbygd mark og tomt som Norge, og plass er det mer enn nok av, (...)

Tenkte du deg å flytte plass fra Finnmarksvidda og inn til Oslo og området rundt? det blir veldig vanskelig, tror jeg.

I forhold til min påstand om at det er for mange som bruker Ring 3 sier du:

Opprinnelig lagt inn av Elin

Neida.... så mange mennesker er det ikke som bruker veien på ring 3... men kanskje man måtte pålegge bilbrukere å kjøre sammen, f.eks. innføre forbud mot å kjøre alene i bilen mellom klokken 7 og 9. Det ville tvinge folk til å tenke kollektivtrafikk (både kollektiv bilkjøring, buss,tog, trikk). Dette gjennomføres i mange store byer i USA i trafikken i rushtiden, f.eks. Miami, og det fungerer utmerket.

Forbrud mot å kjøre alene er et konstruktivt innspill. Men å påstå at det ikke er for mange på ring 3, når farten er nede i 11 km/timen i den verste rushen er jo tøysete. (Da burde man heller ha syklet, det går fortere)

Hvis man kunne ha laget en bedre infrastruktur rundt barnehagene slik at man lettere kom seg til barnehage og videre på annen kollektivtrafikk (matebusser, kanskje?), at man var mer opptatt av å tildele bhg i nærmiljøet, at flere firmaer ble pålagt å opprette bedriftsbarnehage, at alle borettslag hadde en barnehage, osv.

Bilkjøringen i Oslo er et problem når det er nesten 150 dager i året som er over maksgrensen for "akseptabel" forurensning. Da er det jo ikke "greit".

Gammel 24-02-07, 09:14   #294
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kjære dere, er virkelig det eneste dere har å komme med å snakke drit om Søviknes? Ja, han gjorde kanskje noe dumt den gang da, men i manges lille sosialistiske eller kvasi-sosialistiske verden, så skal da alle mennesker få en ny sjanse her i livet, man skal tilgis og få mulighet til å gjøre rett for seg og igjen bli en verdig borger i samfunnet.

Kanskje? Mener du virkelig at det bare kanskje var dumt det han gjorde?

Ja, jeg er for at folk skal få en ny sjangs, men derimot å definere seksuelt utnyttelse som noe som kanskje er dumt har jeg ingen sans for!

Jeg vil presisere at eg faktisk mener at når en topp politiker (som Søviknes var da) har sex med en 16-åring i partiet, er det sexuell utnyttelse!

Sist redigert av Heiko : 24-02-07 kl 09:26. Årsak: la til def.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:28   #295
Elin

Elin sin avatar

Standard

Snakk om å forsøke å gjøre noen dummere enn de er da.... Flytte mark fra Finnmarksvidda du! Du vet veldig godt at jeg ikke mener det! Slik taktikk fungerer ikke på meg, Madam Mim. Du skriver ingenting om at du tenker på Ring 3 du tenker på da du skriver:

Forrige regjering brukte 80/20 av samferdselbudsjettet på vei/jernbane. Denne regjeringen bruker 50/50. Det er et mål å redusere biltrafikken både ut fra et klima/Co2-hensyn, men også av et kapasitetshensyn.

Det er ikke plass til så mye vei, altså så mange filer ved siden av hveranre. det er ebdre å bygge doble jernbanespor og øke avgangsfrekvens på lokaltog og bane.

Først etterpå slenger du på i en bisetning at Ring 3 ville trenge 12 filer i hver retning dersom det ikke var bane. Norge består av mer enn Oslo, og nord for Sinsenkrysset er det mer enn nok plass å ta av.

Jeg forstår veldig godt at det ikke er plass til 24 filer på Ring 3. Jeg har selv kjørt bil i Oslo i 18 år, men Norge består som sagt av mer enn Oslo og omegn, og ring 3 er derfor et dårlig eksempel å komme med fordi det for det første er mer enn gode og mange nok veier inn og ut av Oslo, og i tillegg er folk i Oslo-regionen bortskjemt hva angår offentlig kommunikasjon i forhold til resten av landet (logisk nok i og med at det er Norges hovedstad, men dog). Derfor holder det ikke å skylde på plassmangel i forhold til det å forbedre veinettet generellt sett i Norge. Det er mer enn nok plass f.eks. i Gudbrandsdalen til å gjøre veiene brede nok til at to trailere kan møtes uten at det er fare for tap av menneskeliv. I Gudbrandsdalen trenger man ikke flerfils motorvei, bare så det er sagt, dersom noen skulle tro at jeg mener det.

Bruk gjerne miljøhensyn, ineffektiv bilbruk osv. som argumentasjon for mindre bilbruk ,og mindre av statsbudsjettet til veier, men ikke bruk plassmangel. Det er forøvrig helt riktig at det er mange biler på Ring 3. Det er mange som bruker E18 og E6 også, og RV4 står nærmest stille søndag kveld med ukependlere på vei til Oslo. Blant annet. Og at du tror man vil trenge 24 filer på Ring 3 dersom banen forsvant er jo bare et teit eksempel. Banen vil ikke forsvinne, ikke tog heller, og dersom det er jernbane eller t-bane-streik, så takler vi det og de dagene det evt. skulle gjelde.

Forbrud mot å kjøre alene er et konstruktivt innspill. Men å påstå at det ikke er for mange på ring 3, når farten er nede i 11 km/timen i den verste rushen er jo tøysete. (Da burde man heller ha syklet, det går fortere)

Ja, kanskje nettopp man burde fremtvinge andre transportmåter dersom det er til plage for folk som ferdes i bil at de må sitte i kø? Kø er tydeligvis ikke et stort nok problem til at folk velger andre transportmåter, og der kan mye gjøres f.eks. som jeg nevnte, bot for å kjøre alene på de største innfarts-veiene i rushtiden, bot for tomgangskjøring.

11 km/timen er forøvrig fort køkjøring i forhold til resten av Europa med langt større trafikktetthet enn Oslo. Der sutrer de mindre om de står i kø, enda de har større grunn til å sutre, og ja hvorfor irriterer seg over kø dersom man KAN ta toget? Det vil jeg si er å sløse med unødvendig frustrasjon over bagateller.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim

Bilkjøringen i Oslo er et problem når det er nesten 150 dager i året som er over maksgrensen for "akseptabel" forurensning. Da er det jo ikke "greit".

Nei, det er ikke greit. Dersom Oslo hadde vært flatt, ville det vært mindre, men det nytter dårlig å bruke det som argument, så det lar jeg være. Dermed blir det et problem for poltikerne våre å ta seg av. Det hjelper lite å bare skru opp bensinprisene, for folk har råd til dyr bensin i Norge, ellers hadde de ikke kjørt bil, og de som bruker bil i jobb har ofte bilhold betalt av jobben.

Gammel 24-02-07, 14:31   #296
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store problemer med å forstå hva du egentlig mener om veiutbygging versus kollektivtransport, Elin. Jeg synes argumentene dine peker i alle retninger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:37   #297
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har store problemer med å forstå hva du egentlig mener om veiutbygging versus kollektivtransport, Elin. Jeg synes argumentene dine peker i alle retninger.

Ja, da har du store problemer.

Jeg mener at veinettet generellt sett i Norge holder for dårlig standard. Det er mange steder for smale veier, og veiene er slitte og dårlige og trafikkfarlige. Jeg mener at myndighetene må ta tak i problematikken forbundet med dårlige veier, slik at det ikke er fare for helse og liv ved å ferdes i bil. Jeg mener ikke med det at man skal bygge alle veier til motorveier med 4 filer i hver retning og veibelysning over alt, for det er det for lite biler og for lite folk til i Norge.

Trafikktettheten inn til de største norske byene kan på sikt bli et problem. Det bør man gjøre noe med. De tiltakene har jeg ramset opp i flere tidligere innlegg.

Spriker det veldig?

Gammel 24-02-07, 14:39   #298
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser jo ut som du er for ganske kraftige tiltak for å minske trafikken i pressområder, er egentlig du og Mim så veldig uenige?

Gammel 24-02-07, 14:45   #299
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det ser jo ut som du er for ganske kraftige tiltak for å minske trafikken i pressområder, er egentlig du og Mim så veldig uenige?

Nei, jeg trodde heller ikke vi var det på dette området, men det ser ut til at Mim vil lage et stort nummer ut av at jeg ikke mener det er plassmangel som er problemet, og at jeg ikke helt forstår vitsen med å bruke Ring 3 som et eksempel ettersom det bare er en liten veistubb, som man med enkle tiltak kunne forbedret i en håndomvending UTEN å bygge 12 filer i hver retning....

Gammel 24-02-07, 14:49   #300
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det var ikke så veldig lett å se at det var det du mente i innleggene over. Dere har nok snakket ganske kraftig forbi hverandre her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.