Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruke broddar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Brukar du broddar når det er glatt?
Ja 45 40,18%
Nei, men det var kanskje ein god ide! 48 42,86%
Nei, det kunne aldri fall meg inn 18 16,07%
Enda ein dustepoll 1 0,89%
Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 22:53   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruke broddar

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg bruker brodder når det er så griseglatt at jeg gidder å ta bryet med å finne dem og ta dem på meg. Har skjønt at det skal være flaut å være under 60 og bruke brodder, men foretrekker å gå fort og syns det er mer flaut å ligge langflat på hålka.

Her snakker En Riktig Mann.

Jeg burde absolutt brukt brodder.
Men foreløpig har jeg nok med å bearbeide at to brudd i samme fot i løpet av to år har tvunget meg til å velge Fornuftige Sko.

Gammel 04-01-11, 23:00   #62
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

ja jeg bruker det, men jeg synes det er flaut.

Akkurat det kan jeg ikke skjønne. Jeg kommer til å være enda flinkere til å bruke brodder etter at jeg har gått med et brudd i foten siden før jul. Nå falt jeg ikke på glatta ute men i trappa
En lege sa at det er merkelig men de fleste passer på at bilen er skodd for vinterføret men selv går en i sko/støvletter med dårlig såle.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:06   #63
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker gode sko fremfor brodder. Jeg har et par skikkelig vintersko som ble innkjøpt for kalde og glatte dager, de er så utrolig glatte at jeg burde kjøpt brodder til dem.

Gammel 04-01-11, 23:07   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker det av og til når jeg løper. Men det er sjelden behov for det her. På vestlandet derimot, er det jo nesten livsnødvendig!

Gammel 04-01-11, 23:08   #65
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg foretrekker gode sko fremfor brodder. Jeg har et par skikkelig vintersko som ble innkjøpt for kalde og glatte dager, de er så utrolig glatte at jeg burde kjøpt brodder til dem.

Selv dyre vintersko/støveletter trenger ikke alltid ha god såle under. Jeg har levert inn nettopp et par støveletter for få satt ny såle på som kan brukes på glatta.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 23:13   #66
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg svarte ja, men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har brodder, men glemmer stadig å bruke dem.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 02:59   #67
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte brodder første gang da jeg bakset rundt med barnevogn i Bergensgatene for 8-9 år siden, og begriper ikke hvorfor jeg ikke gjorde det lenge før. Har alltid brukt sånne "sandpapir"-typer som bare hektes over tåen og hælen på skoene/støvlettene. I år kjøpte jeg disse - og elsker den lure, vanntette posen som de kan bo i oppi vesken:

http://paravan.thaulow.no/no/Brodder/City

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 08:48   #68
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg kjøpte brodder første gang da jeg bakset rundt med barnevogn i Bergensgatene for 8-9 år siden, og begriper ikke hvorfor jeg ikke gjorde det lenge før. Har alltid brukt sånne "sandpapir"-typer som bare hektes over tåen og hælen på skoene/støvlettene. I år kjøpte jeg disse - og elsker den lure, vanntette posen som de kan bo i oppi vesken:

http://paravan.thaulow.no/no/Brodder/City

Samme brodden som jeg har, p-brodden altså , men jeg har med pigger. Forøvrig; posen til oppbevaring er genial!!

Gammel 05-01-11, 08:50   #69
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

ja jeg bruker det, men jeg synes det er flaut.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle være flaut altså. Jeg kjøpte riktignok ikke selv før i går, har av og til lånt av mine foreldre tidligre - og skjønner ikke at jeg ikke kjøpte selv før nå. Bare på de to turene jeg hadde ute med brodder i går, fikk jeg mange nysgjerrige blikk og spørsmål om hvor jeg hadde fått tak i dem; det var jo så lurt og så veldig trygt ut!!

Gammel 05-01-11, 09:06   #70
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker refleksvest altså. Og det hender jeg stopper å kjefter på folk som ikke har refleks når jeg kjører bil, eventuellt bare ruller ned vinduet og hyler "refleks".

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:56   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Har skjønt at det skal være flaut å være under 60 og bruke brodder, men foretrekker å gå fort og syns det er mer flaut å ligge langflat på hålka.

Skal det være flaut å ligge langflat på hålka nå også, kanskje?

Gammel 05-01-11, 10:01   #72
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg bruker refleksvest altså. Og det hender jeg stopper å kjefter på folk som ikke har refleks når jeg kjører bil, eventuellt bare ruller ned vinduet og hyler "refleks".

Jasså!! Var det deg?! Den gangen jeg stoppet midt i et fotgjengerfelt fordi bilen ikke ville stoppe for meg, for så å rulle ned vinduet og rope "REFLEKS" da jeg var utstyrt med sånn ca 20 reflekser? (Ja, absurd, jeg vet)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:14   #73
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Bill. mrk. Image is nothing, hipbones are everything.

Jeg skal bli en broddebruker, jeg må bare somle meg til å kjøpe først.

Gammel 05-01-11, 12:21   #74
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jasså!! Var det deg?! Den gangen jeg stoppet midt i et fotgjengerfelt fordi bilen ikke ville stoppe for meg, for så å rulle ned vinduet og rope "REFLEKS" da jeg var utstyrt med sånn ca 20 reflekser? (Ja, absurd, jeg vet)

Nei, det var ikke meg, jeg lover. Jeg kjefter bare på de uten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:42   #75
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Selv dyre vintersko/støveletter trenger ikke alltid ha god såle under. Jeg har levert inn nettopp et par støveletter for få satt ny såle på som kan brukes på glatta.

Det er så dumt at sålene ikke også er tilpasset normalt vintervær. Det er fint med skinn og goretex og det hele, men skoene jeg kjøpte er ubrukelige på snø og -5.

Gammel 05-01-11, 17:28   #76
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen kjøpte brodder til meg i romjula, men jeg greide å miste den ene mens jeg så ungene stå slalom. Jeg er skikkelig pyse på glatta, går som en gammel benskjør dame. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt brodder før.

Gammel 05-01-11, 18:53   #77
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, da er jeg altså en som bruker brodder! Brodden brodd faktisk - jeg valgte variant Total. Verden sett med brodder var jammen noe helt annet; aldri mer broddeløs!

Sånne kjøpte jeg også i dag. La ikek merke til p'en før nå. Morsomt!

Gammel 11-01-11, 15:47   #78
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Ah, salige herlige brodder - en lek å hente posten på nytt hålkeføre med underkjølt regn i dag!

Gammel 11-01-11, 16:31   #79
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, men finner de ikke. Det er utrolig praktisk når man har lyst til å gå i normalt tempo på holka.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.