|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turMoseplassen slår til igjen. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur
Kult! Jeg tror jeg har sett en et par ganger, men aldri på nært hold. De er kjempefine!
|
|
|
#147 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turNå har jeg studert en fuglebok, men synes at den jeg så hadde mye hvitere stjert. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
godtemonster
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turStjertmeis er bittesmå og helt hvite på hodet, og de har jo så lang hale (eller stjert, heter det kanskje) at det er vanskelig å ta feil.
|
|
|
#149 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJa nettopp. Jeg håper fuglen kommer tilbake så jeg får sett enda en gang på den. For ikke å snakke om den mystiske fuglen fra forrige uke jeg heller ikke har fått artsbestemt. Morsomt å få skogen inn i hagen! |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Ute på tur
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turEndelig begynner fuglene å komme her, jeg har hatt meisboller, nøtter og frø ute en uke uten å se noen. Men heldigvis har ikke elgen vært å spist opp alt, han nøyer seg med eplene hos naboen.
|
|
|
#152 |
|
Har fått viljen sin
|
Denne kan henges på vinduet. Var det ikke noen som etterlyste en slik? |
|
|
|
|
|
#153 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turHurra! Flere dompapper hos oss. Både hann og hunn. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turSvarttrosten har spist noe av eplene jeg har kastet ut på bakken nedenfor foringsautomatene. De siste dagene har imidlertid en gråtrost funnet veien hit, og h*n syntes tydeligvis dette var fantastisk godt. Gråtrosten er forøvrig penere enn jeg synes å huske. Med både gul strupe og prikker; |
|
|
|
|
|
#155 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turAh. Det jeg trodde var en gråspurv har vist seg å være en gråsisik. Og så er det mulig at noen av fuglene jeg har trodd er gråspurv, egentlig er pilfink. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
godtemonster
Å blande pilfink og gråspurv gjør jo de fleste. Gråsisikene er veldig fine med den lille røde kalotten - vi har ikke hatt de her på flere år.
|
|
|
#157 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turI natt ble jeg vekket flere ganger av en snakkesalig svartspett. Låten deres er ganske skummel når man nesten sover. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Sviiisj!!
|
Fåglarna vet. Kanskje det skjer skumle ting om natta nå. Bare se hva som skjedde i Arizona og i Sverige. Snart regner det fugler ned på terassen din, Mei. Sann mine ord!
|
|
|
#159 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turVi har masse katter her også - men jeg jager dem vekk så godt jeg kan. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg også. Selv om jeg måtte humre litt over at Dagbladet skrev at man mener de kan ha blitt utsatt for stump vold. Jeg trodde egentlig at bruken av ordet "vold" på norsk forutsatte en gjerningsperson. Litt vanskelig å se for seg hvem som kan ha slått alle disse fuglene i hodet på en gang. Men men.
|
![]() |
|
|