Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 21:42   #141
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Helt til en eller annen lur fugl hakker hull i den da.

Tja...det var det da, kanskje man kan dekke den litt til med noe?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:23   #142
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Moseplassen slår til igjen. Nå med oppskrift på isskåler slik at fuglene kan innta maten på gourmet-vis;

Mine står ute og fryser seg ferdige nå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 03:14   #143
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flotte!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 14:09   #144
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Se hva som er i hagen min nuh!

Jeg har aldri sett en snøspurv før! Så fiiin!

Gammel 10-12-10, 14:12   #145
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og der kom årets første dompap også. En hunn. For en fantastisk dag!!

Gammel 10-12-10, 14:13   #146
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Se hva som er i hagen min nuh!

Jeg har aldri sett en snøspurv før! Så fiiin!

Kult! Jeg tror jeg har sett en et par ganger, men aldri på nært hold. De er kjempefine!

Gammel 10-12-10, 14:22   #147
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Nå har jeg studert en fuglebok, men synes at den jeg så hadde mye hvitere stjert. Kan forøvrig ikke finne noen andre det kunne ha vært heller, muligens stjertmeis, men jeg ser for meg at de er mindre og rundere?

Gammel 10-12-10, 14:31   #148
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Stjertmeis er bittesmå og helt hvite på hodet, og de har jo så lang hale (eller stjert, heter det kanskje) at det er vanskelig å ta feil.

Gammel 10-12-10, 14:32   #149
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ja nettopp. Jeg håper fuglen kommer tilbake så jeg får sett enda en gang på den. For ikke å snakke om den mystiske fuglen fra forrige uke jeg heller ikke har fått artsbestemt. Morsomt å få skogen inn i hagen!

Gammel 13-12-10, 14:24   #150
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Endelig begynner fuglene å komme her, jeg har hatt meisboller, nøtter og frø ute en uke uten å se noen. Men heldigvis har ikke elgen vært å spist opp alt, han nøyer seg med eplene hos naboen.

Gammel 13-12-10, 14:27   #151
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Godt de tar til vettet, Martis.

Mannen så en bokfink-hunn i går. Jeg antar det var den mystiske fuglen jeg også så for et par uker siden;

Gammel 15-12-10, 23:40   #152
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Jeg har så lyst på den evasolo fuglemateren med sugekopp, eller en annen med sugekopp! Men jeg finner den ikke noen plass! Noen som kan tipse om butikk som sender? Nettbutikk?

Event. en annen som er fin og som kan henges utenfor vinduet..

Denne kan henges på vinduet. Var det ikke noen som etterlyste en slik?

Gammel 21-12-10, 13:58   #153
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hurra! Flere dompapper hos oss. Både hann og hunn.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:19   #154
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Svarttrosten har spist noe av eplene jeg har kastet ut på bakken nedenfor foringsautomatene. De siste dagene har imidlertid en gråtrost funnet veien hit, og h*n syntes tydeligvis dette var fantastisk godt. Gråtrosten er forøvrig penere enn jeg synes å huske. Med både gul strupe og prikker;

Gammel 29-12-10, 15:39   #155
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ah. Det jeg trodde var en gråspurv har vist seg å være en gråsisik. Og så er det mulig at noen av fuglene jeg har trodd er gråspurv, egentlig er pilfink. Det er ikke bare-bare å finne ut hvilke fugler man har på fôrplassen.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:52   #156
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ah. Det jeg trodde var en gråspurv har vist seg å være en gråsisik. Og så er det mulig at noen av fuglene jeg har trodd er gråspurv, egentlig er pilfink. Det er ikke bare-bare å finne ut hvilke fugler man har på fôrplassen.

Å blande pilfink og gråspurv gjør jo de fleste. Gråsisikene er veldig fine med den lille røde kalotten - vi har ikke hatt de her på flere år.

Gammel 05-01-11, 11:01   #157
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

I natt ble jeg vekket flere ganger av en snakkesalig svartspett. Låten deres er ganske skummel når man nesten sover. Hvorfor i alle dager var den våken flere ganger i løpet av en natt? Det er vel få andre fugler enn uglene som er det?

Gammel 05-01-11, 11:27   #158
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

I natt ble jeg vekket flere ganger av en snakkesalig svartspett. Låten deres er ganske skummel når man nesten sover. Hvorfor i alle dager var den våken flere ganger i løpet av en natt? Det er vel få andre fugler enn uglene som er det?

Fåglarna vet. Kanskje det skjer skumle ting om natta nå. Bare se hva som skjedde i Arizona og i Sverige. Snart regner det fugler ned på terassen din, Mei. Sann mine ord!

Vi har forresten også et rikt fugleliv i byen. Jeg har hatt besøk av både dompapp, nøttekråker, korsnebb, sidensvanser og en hel haug med andre fugler også, i nabolaget mitt. Jeg har dog ikke fuglebrett. Kanskje jeg skulle skaffe det, men det er et svært rikt katteliv her også, så jeg tror ikke det er helt forenlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:18   #159
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi har masse katter her også - men jeg jager dem vekk så godt jeg kan.

Jeg synes det er litt ekkelt med mange døde fugler på uforklarlig vis. Håper de finner ut av det.

Gammel 05-01-11, 16:50   #160
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har masse katter her også - men jeg jager dem vekk så godt jeg kan.

Jeg synes det er litt ekkelt med mange døde fugler på uforklarlig vis. Håper de finner ut av det.

Jeg også. Selv om jeg måtte humre litt over at Dagbladet skrev at man mener de kan ha blitt utsatt for stump vold. Jeg trodde egentlig at bruken av ordet "vold" på norsk forutsatte en gjerningsperson. Litt vanskelig å se for seg hvem som kan ha slått alle disse fuglene i hodet på en gang. Men men.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.