Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 11:13   #101
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

OTH og TFK stiller litt i samme kategori for meg, bare at OTH er penere og har mindre bag enn TFK. Og TFK blir mye mindre sammenlagt. TFK kan testes ut hjemme hos meg, jeg har en veldig pent brukt en stående i garasjen. EW er jeg ikke spesielt fan av, mest fordi lillesøster satt som en potetsekk i den.

Har samme erfaring, har hatt endel vogner til mine to. Og OTH bagen er liten, spesiellt når vinterpose skal oppi. Lufthjul er lettere å trille på snø og ulendt terreng enn kanalhjul. TFK har håndbrems, godt i nedoverbakker. Har selv hatt Teutonia Mistral også, veldig lett og grei å trille med lufthjul. God romslig bag. Likte og brukte vendbar funksjonen mye. Lett å legge sammen, tror 12 kg, stødig på bussen. Tre hjul er mer å passe på, holdes godt på bussen. 4 hjul er ikke så enhåndsstyrt på kjøpesenter.

EW virker smart, men kvittet meg med den, da jenta på 7mnd lå veldig rart og åpent i den i den. Mulig den er fin til barn på 1 år eller eldre.

Sist redigert av Lavender : 03-01-11 kl 11:21.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:20   #102
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Easywalker sportsdelen har fått lunere kalesje nå enn tidligere, med en skjerm som kan vippes ned fr kalesjen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:25   #103
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor kan man reise og se på alle disse greiene på ett og samme sted? Jeg hater å gå i butikker, serru.

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:27   #104
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvor kan man reise og se på alle disse greiene på ett og samme sted? Jeg hater å gå i butikker, serru.

Babyshop har en del vogner. Og Barnas hus.

Gammel 03-01-11, 11:31   #105
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Babyshop har en del vogner. Og Barnas hus.

Og Rudo. De har to avdelinger i Oslo og en på Strømmen.

Gammel 03-01-11, 11:31   #106
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyshop har hvertfall Easywalker og Barnas hus har TFK og OTH.

minibolle mai 2012
Gammel 04-01-11, 23:40   #107
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Syntes vi løste det praktisk:
OTH som vi brukte til bag var for liten. 7-8 mnd tror jeg.
En klassisk Teutonia Mistral som vi hadde i perioden hun ville sitte mot oss og til hun ble stor nok til å sitte mer forover. Mistralen ble også barnehagevogna da hun startet der.
Tilbake til OTH når hun var 13-14 mnd.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 01:43   #108
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også drive litt reklame for babyjogger city mini. Super reise- og bilvogn. Jeg har en sånn permanent plassert i bilen. Den tar lite plass og er ei fullgod vogn når jeg trenger en.

Gammel 05-01-11, 09:40   #109
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

En klassisk Teutonia Mistral som vi hadde i perioden hun ville sitte mot oss og til hun ble stor nok til å sitte mer forover. Mistralen ble også barnehagevogna da hun startet der.

Det skulle jeg også valgt, om jeg hadde vært så lur å velge to med en gang. De kompletterer hverandre. Det trenger vel ikke være to nye vogner heller.

Gammel 05-01-11, 10:18   #110
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Det skulle jeg også valgt, om jeg hadde vært så lur å velge to med en gang. De kompletterer hverandre. Det trenger vel ikke være to nye vogner heller.

Vi hadde OTH da etter broren, og kjøpte Mistralen på utgangen av 2007 (da 2008-modellene startet å komme), og fikk den rimelig. Mistralen er ganske lett for å være klassisk firhjuling, og går greit inn i en bil.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:00   #111
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har vore superfornøgd med mi Teutonia Mistral-vogn.
- Fire gode hjul som passar like godt på alle underlag
- Fantastisk god å trille
- Kan justere høgda på håndtaket slik at den passar både for ein høg og lav person.
- Kan endre køyreretning på 10 sekund ved å vippe over håndtaket.
- Enkelt og greit med softbag som kan settast inn og ut av sportsdelen.

Det einaste negative er at det er vanskelig å få plass til ein skikkelig varm vinterpose i softbagen. Mitt mars-barn måtte derfor begynne å bruke sportsdelen i oktober.

Har brukt berre ei vogn heile vognperioden begge gangane, men har hatt ei elendig Carena Easy-vogn som reisevogn i tillegg. Rett og slett fordi eg har vore redd for at Mistralen skulle bli øydelagt på flyet.

Det ser ut til at eg kjem til å bruke Mistralen denne gangen også, sjølv om eg eigentlig har lyst til å prøve ei ny vogn. Eg klarar nemlig ikkje å komme på gode argument for å kjøpe ny vogn, bortsett frå at eg rett og slett vil ha noko nytt! Mannen er dermed ikkje overbevist om at vi treng ny vogn
Mistral er dessutan den einaste vogna som oppfyller alle mine kriterier, så eg ville kanskje endt opp med ny Mistral i ein anna farge

Eg kunne tenkt meg ei vogn med stor bag, f.eks TFK, men likar ikkje at sportsdelen ikkje kan snus. Så eg kunne kanskje kjøpt ei TFK vogn uten sportsdel og så gått over til å bruke den gamle Mistralen når bagen blir for liten.

Sist redigert av Simone : 05-01-11 kl 14:03.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:47   #112
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Buggis, den har nå blitt "senter og reise" vogn. Står fast i bilen med sportsdelen. (Baggen passer fint enda, men hun vil nå opp å se, og orker ikke styre med å bygge opp ryggen osv.)
Simo 124 skal brukse som sovevogn i bhg. Har tatt den frem nå, som sovevogn hjemme, men hun sklir jo bare ned. Simo er jo nesten rett i liggestilling, men tydeligvis ikke flat nok. Snuppa er 8 mnd nå da, så burde egentlig ikke være noe problem.
Har lurt på TFK, men skulle så gjerne hatt henne mot meg.

Ikke vet jeg hva det blir til. Men tror jeg kommer til å kjøpe ei vogn til.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:17   #113
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Grøten, hadde ikke du en Emmaljunga?
Jeg synes den er så fin, i alle fall som bagvogn, men den ser ikke god ut å trille.

Gammel 05-01-11, 13:21   #114
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes den er så fin, i alle fall som bagvogn, men den ser ikke god ut å trille.

Jeg synes den er god å trille.

Gammel 05-01-11, 13:53   #115
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Mistral er en god vogn, men til min gutt ble ryggen på sportsdelen for kort veldig tidlig, og han lå og stanget oppi kalesjen.

minibolle mai 2012
Gammel 05-01-11, 14:15   #116
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg kan sitere denne, bare bytte ut OTH med TFK.
Jeg ville kjøpe multi-x bagen samtidig siden den var lovet i mars 2009, men den kom jo aldri Håper den er til salgs i Norge til neste unge.

Gammel 05-01-11, 14:20   #117
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har multi-x bagen, men kjøpte den og vogna fra Tyskland (kiddies24.de).

Gammel 05-01-11, 14:27   #118
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med buggisen. Men den blir kanskje litt lav til deg. Jeg kjører vinterhjul på den hele året. God plass i kurven under. Kan bruke understellet til bilsetet. Sportsdelen er genial i formen og spiren sover veldig godt i den. Kan vendes begge veier. Romslig babydel. Kan bytte farge på vognen etter humør.

Gammel 05-01-11, 14:28   #119
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi får låne en Quinny Freestyle av svigerinne og co, er det noen som har erfaring med den? Ser at den ikke nevnes så mye i denne typen diskusjoner, er det et dårlig tegn tro?

Gammel 05-01-11, 14:43   #120
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Grøten, hadde ikke du en Emmaljunga?

Jo, hadde den i 3 mnd eller noe.
Den blei for tung. Er mye på farta og da blir det mye ut og inn av bilen.
Til slutt orket ikke ryggen å løfte den, derfor blei det Buggis.
Emmaljunga er god å trille, lekker og se på og super plass til babyen!!

Men si meg, Teutonia S3. Den ser jo ganske fin ut og er sikkert god trille siden den har 3 hjul og sving. (Har skjønt det er greia!)
OG man kan ha sittedelen begge veier. Hvorfor blir ikke den nevnt?? Er det en dårlig vogn?? Har lite erfaring med det merket.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.