Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du fjerne en avokadostein?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 11:39   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du fjerne en avokadostein?

Jeg er heldigvis så dum at det aldri har falt meg inn å bruke noe annet enn skje.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 11:40   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du fjerne en avocadostein?

Jeg har jobbet mange år på legevakten, men kan ikke huske noen avocadoskader. Derimot er det skummelt å åpne tomme kremer ol. med saks Særlig på dager som 17.mai og julaften i stresset. Hagesaks må vel være topp 1 i april.

Gammel 05-01-11, 11:57   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg knepper den bare ut ved å trykke på skallet på den delte avocadoen med hånda. I nødstilfeller når den er veldig hard, bruker jeg skje.

Gammel 05-01-11, 11:58   #24
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oi, trur eg går over til skei her og.

Gammel 05-01-11, 11:59   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det har aldri falt meg inn å bruke annet enn skje. Hvorfor risikere å skade gode kniver?

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:12   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker alltid fremgangsmåten som på bildet. Og har så langt aldri bommet på steinen. De er jo ganske store, og man trenger ikke å løfte kniven langt over hodet før man hugger heller.

Jeg også. Men det har falt meg inn, også når jeg bruker øks for å lage opptenningsved, at det ikke er nødvendig å holde frukta eller veden.

Gammel 05-01-11, 16:34   #27
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er heldig som ikke er glad i avokado skjønner jeg!

Gammel 05-01-11, 16:41   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør som flere her, fjerner med kniv. Ett hardt dunk, også vri steinen ut. Kakkes av.
Jeg holder ikke avocadoen i hånda i mens jeg gjør det da, det kom visst også en del av avocadoskadene fra. At folk sto med halvdelen med steinen i hånda og hogg til, også sklei kniven gjennom steinen og inn i hånden.

Uansett. Med skje er kanskje ikke en dum idè?

Gammel 05-01-11, 16:49   #29
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klarer fint å fjerne steinen uten å skjære meg. Men veninnen min skulle fjerne en stein hos meg for noen uker siden. Advokadoen var ikke moden og det resulterte i ett kutt i fingeren.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:51   #30
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg hører på nyheter og hører at det faktisk ukentlig kommer folk inn på legevakten pga skade de skal fjerne avocadostein.

Så dette er et problem altså?

Skjønner egentlig godt det. De hakker den nok med kniv for å fjerne, begynne å bruke skje igjen jeg

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:56   #31
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte forøvrig flire litt. En av legene i NRK-innslaget hadde visstnok skåret seg selv:

Sitat:

Lege Ragnhild Helene Strand opplevde hvordan det var å komme tilbake til kollegaene med en skade tilsvarende de hun selv har sydd flere ganger.

Akkurat da kniven gikk gjennom hånden så var det veldig vondt, men jeg skammet meg mest.

Jeg har også skåret meg i hånden. Ikke mye - det kom vel knapt noe blod ut, men jeg skammet meg noe så voldsomt! At det går an å være så teit, liksom. Jeg har nå gått helt over til å bruke skallet på avokadoen til å trykke ut steinen. Fungerer utmerket!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:00   #32
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Man bommer ikke på steinen, men kniven sklir på den glatte steinen. Man bør virkelig revurdere og bruke skje i stedet.

Man har for dårlig kniv.
Det kommer aldri til å skje at jeg bruker skje for å fjerne steinen, da kommer min første kjøkkensjef-sjef til å snu seg i grava.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:12   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det bør helt klart følge med en advarsel når man kjøper avokado.

Jupp, på avakodo, nesespray og paracet.
Jeg bruker kniv som vist på bildet over, men jeg holder fingrene unna når jeg skal sette kniven i avokadosteinen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:13   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Kan du fjerne en avocadostein?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De prøver vist å skjære den bort med kniv - for så å bomme.

Eller kanskje de gjør slik?

- og så bommer de på steinen?

Oi, jeg visste ikke at det var en mulighet engang. Akk, ja, jeg tror jeg holder meg til skje og dertil hørende ujevnheter.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:34   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, for det blir jo ujevnt med skei.
Men jeg er så fersk avocadobruker at jeg konverterer uten videre, for det har blitt ujevnt med kniv også.

Gammel 05-01-11, 17:41   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det blir jo ikke ujevnt med skje? Jeg får ut hele steinen og ikke noe annet enn den.
Også må jeg jo uansett bruke skje for å få resten av avocadoen ut av skallet.

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:43   #37
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det blir jo ikke ujevnt med skje? Jeg får ut hele steinen og ikke noe annet enn den.
Også må jeg jo uansett bruke skje for å få resten av avocadoen ut av skallet.

Hm, sier du det. Kan det være fordi skjea mi er en del bredere enn steinen, eller at avocadoen er for mye eller for lite modnet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:58   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Klart jeg kan. Jeg skjærer avokadoen på helt rundt så den deles i to, så vrir jeg på halvdelene så de går fra hverandre, og så peller jeg ut steinen. Lett som en plett.

Gammel 05-01-11, 18:00   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hvor skal de fjerne den fra, lurer jeg på da, siden de må på legevakten.

Siden ingen av oss er spesielt glade i avocaco, er det heldigvis en ukjent problemstilling her i heimen.

Gammel 05-01-11, 18:03   #40
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Avokadosteinen fjerner man da lett som en plett med fingrene eller skje? Dersom man trenger kniv er den ikke moden nok.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.