|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemHar en venninne som er avhengi. Man hører det spesielt om flaska er tom, og særlig hvis apoteket i tillegg er stengt. Den desperate ts-ts-ts-ts-lyden som kommer når man pumper for bare livet men otrivinen er og blir tom. Farlige greier. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemMen altså, hvis jeg etter å ha vært på kjøret i rundt 8 år nå ha vært uten i to år i mai, kan jeg anse slimhinnenen mine som friske hvis jeg ikke har noen problemer med nesa nå? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg har aldri vært på spraykjøret, men i yngre år var jeg veldig plaget med bihulebetennelser og neseblødninger.
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblem
Med skylling med nesehorn, nesespray med virkestoff etterpå og nesespray med olje til slutt forløper forkjølelser greit og er over på tre-seks dager. |
|
|
|
#45 |
|
villende
|
Da får jeg bihulebetennelse. Så jeg foretrekker en 2-4 dager med nesespray, gitt. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
En som trener
|
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemDere som sier dere ikke skjønner at noen misbruker nesespray. Dere har skjønt at det ikke er noe som gjøres for moro skyld, eller rus, eller noe sånt? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En som trener
|
Jeg gjetter at det er derfor jeg fikk bihulebetennelse nå, fordi jeg ikke brukte nesespray da jeg ble sylte forkjøla (fordi jeg ikke ville bli avhengig igjen). Neste gang skal jeg følge SFs oppskrift. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Når du er pottetett og sur og irritabel og ikke får puste, da er det lett å bli avhengig. Jeg liker ikke å kalle meg avhengig, men noen perioder i året er jeg det. Det starter ofte med allergi eller forkjølelse, jeg bruker det MYE oftere enn det som står på pakken, og jeg er skikkelig på kjøret. Noen ganger mer enn et par uker også. Men plutselig går det over av seg selv. Og så er det noen måneder til neste gang. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det varer ikke noe lenger med spray enn uten hos meg i alle fall, det gjør bare de få dagene det er snakk om litt mer levelige, ettersom jeg faktsik kan puste. Ja, jeg har vært gjennom forkjølelse med tett nese uten, fordi vi ikke hadde i hus, nei det varte ikke kortere, men føltes innmari mye lenger grunnet manglende nattesøvn og veldig slitsomme dager, så det kom i hus en spray som reddet meg etterhvert. Synes egentlig det å bruke nesespray ved behov forkorter sykdomserpioden min jeg. Fordi jeg i det minste puster, og derved fungerer mye bedre, og derved ikke er så syk.
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJamen hallo, Brutus, da får jeg ikke sove om natta. Og blir enda mer syk og utmattet. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemMen allergi... da burde man jo heller bruke allergi-nesepray, ikke otrivin etc.
|
|
|
#52 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nesespraymisbruk, et samfunnsproblemJeg virkelig hater å spraye i nesen og har brukt nesespray minimalt, men har en venninne som jeg har kjent i 10 år og hun har sprayet og sprayet i alle år, sommer som vinter og opererte ødelagte slimhinner nå rett før jul, men har likevel fått bihulebetennelse. HUff altså.
|
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Vet det, men det hjelper ikke alltid like godt. Otrivin er best. Men det er sjelden jeg tar det mot allergi, altså. I verste pollensesongen kan det likevel forekomme. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg har en nesesprayavhengig venninne som må planlegge shoppingen, og som har stålkontroll på hvor hun kjøpte sist etc. Hun blir gjenkjent på apoteket og synes det er ubehagelig. Så hun veksler mellom å handle selv og sende mannen etc. Jeg tror hun bruker to flasker i uken, så da blir logistikken vanskelig når de ikke lar noen kjøpe mer enn to flasker. |
|
|
|
![]() |
|
|