Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 14:45   #121
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi får låne en Quinny Freestyle av svigerinne og co, er det noen som har erfaring med den? Ser at den ikke nevnes så mye i denne typen diskusjoner, er det et dårlig tegn tro?

Jeg hadde den før OTH i 2-3 mnd. Den 3xl eller hva den het. Den var forsåvidt grei, men var veldig bred, og ble litt ustabil hvis man snudde sittedelen. Litt tyngre enn OTH var den også, så jeg solgte den videre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:48   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får låne en Quinny Freestyle av svigerinne og co, er det noen som har erfaring med den? Ser at den ikke nevnes så mye i denne typen diskusjoner, er det et dårlig tegn tro?

Jeg har sluttet å anbefale vogner siden ingen er enige med meg i at denne er helt genial. Det vil si at for meg var den utmerket, men det er mange som klager over at den er tung.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:08   #123
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men si meg, Teutonia S3. Den ser jo ganske fin ut og er sikkert god trille siden den har 3 hjul og sving. (Har skjønt det er greia!)
OG man kan ha sittedelen begge veier. Hvorfor blir ikke den nevnt?? Er det en dårlig vogn?? Har lite erfaring med det merket.

S3 er en ganske liten vogn for barnet, og lang sammenlagt. Når sittedelen vendes mot deg, blir den ganske ustabil, jeg veltet tantebarnet mitt. Kanalhjulene som er eneste alternativ ved kjøp, er av ganske dårlig kvalitet, de blir glatt slitt og trekker inn småsten. Det høres ut som en sparegris når søsteren kjører med den. Dette er en 2007 modell som er brukt i vel 3 år, ikke alle har en vogn så lenge. Reservedeler og reperasjoner er dyrt.

Jeg liker og har brukt Teutonia Mistral og Prestige i 4 år, med lufthul og hardbag.

Gammel 05-01-11, 15:18   #124
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar, Dronningen og Maverick! Jeg ser at den kommer godt ut i en del tester, så jeg tenker det blir bra, jeg. Vi har ikke bil, og den skal stå i underetasjen og trilles rett inn, så det er ikke noe stort problem hvis den er tung. Får evt. se det an hvis det blir tungt å ta den med på buss og slikt. Gidder i hvert fall ikke kjøpe når vi ikke må, hildrane så dyrt det er med alt sånt.

Gammel 05-01-11, 17:28   #125
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Qunny nevnes ikke fordi den er stor og tung, brei, kort sittedel, tung og kjøre, og har liten bag. Er så mange vogner som er bedre enn denne så da nevnes den ikke.

TFK har jo den nye bagen som man kan kjøpe fra tyskland. Med den kan man ha barnet mot seg til ihvertfall året (13kg). Det er en fordel OTH og EW ikke har.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:57   #126
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

S3 er en ganske liten vogn for barnet, og lang sammenlagt. Når sittedelen vendes mot deg, blir den ganske ustabil, jeg veltet tantebarnet mitt. Kanalhjulene som er eneste alternativ ved kjøp, er av ganske dårlig kvalitet, de blir glatt slitt og trekker inn småsten. Det høres ut som en sparegris når søsteren kjører med den. Dette er en 2007 modell som er brukt i vel 3 år, ikke alle har en vogn så lenge. Reservedeler og reperasjoner er dyrt.

Jeg liker og har brukt Teutonia Mistral og Prestige i 4 år, med lufthul og hardbag.

Jaa... du sier noe der. Den taklet ikke å kjøre på underlaget i byen. Forhjulet dirret og bråkte. Det var vel det mest avgjørende for meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:00   #127
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar, Dronningen og Maverick! Jeg ser at den kommer godt ut i en del tester, så jeg tenker det blir bra, jeg. Vi har ikke bil, og den skal stå i underetasjen og trilles rett inn, så det er ikke noe stort problem hvis den er tung. Får evt. se det an hvis det blir tungt å ta den med på buss og slikt. Gidder i hvert fall ikke kjøpe når vi ikke må, hildrane så dyrt det er med alt sånt.

At den ikke nevnes i en tråd om vogn-nyinnkjøp, trenger jo ikke bety at den ikke er en helt utmerket vogn å bruke. Bare at hvis man skulle brukt tilsvarende beløp på ny vogn i dag, som det en Quinny koster ny, ville man helt klart valgt noe nyere og lettere og mer funksjonelt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:14   #128
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns den var tung, bred , veltet lett og dermed så likte jeg den ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 10:31   #129
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Ja, ikke sant!
Har skjønt at det måtte være noe. Da utgår den, det er helt sikkert!!!

Sist redigert av Grøten : 06-01-11 kl 11:12. Årsak: Hadde fått på et surt meldingsikon.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 10:46   #130
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

OTH(mountain buggy) elsket den baggen til babyen og sportsdelen er topp. den er lett og enkel og ha med å gjøre. fine farger og.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:13   #131
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

At den ikke nevnes i en tråd om vogn-nyinnkjøp, trenger jo ikke bety at den ikke er en helt utmerket vogn å bruke. Bare at hvis man skulle brukt tilsvarende beløp på ny vogn i dag, som det en Quinny koster ny, ville man helt klart valgt noe nyere og lettere og mer funksjonelt.

Jeg skjønner jo det, jeg var bare litt nysgjerrig. Vi hadde nok heller ikke valgt den hvis vi skulle kjøpe ny, men siden vi får låne skal vi i hvert fall prøve den.

Gammel 06-01-11, 20:42   #132
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Tydelig veldig ulike erfaringer og meninger. Jeg har tvert i mot opplevd min Teutonia S3 2007-modell (jeg nevnte den i et tidligere innlegg) som veldig stabil og har hatt sittedelen mot meg hele tiden. Fikk litt trøbbel med forhjulet etter ei stund, men sjekket da hjemmesiden og fikk nytt hjul med en gang jeg skrev inn serienummeret da det var en fabrikasjonsfeil. Jeg synes dog den ble ustabil når jeg hadde sittedelen fra meg (men det kan jo like mye skyldes stellebagen som hang på håndtaket, den var ikke av de letteste).

Den er veldig god å trille på de fleste underlag og så tåler den og bli humpet opp og ned en etasje hver dag.

Gammel 06-01-11, 21:23   #133
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

One Tree Hill (OTH) / Mountain Buggy, bagen kan brukes til baby er 4-6 mnd, kommer an på størrelse på baby og str på pose. Man bruker ikke Voksipose i OTH, for å si det sånn.

Men Simo.... Et Must-have-too!!

Vi har brukt 1 stk Simo og 1 stk OTH (skiftet trekk 3 g) til 2 barn. Jenta vår koser seg i OTH'n enda, 3 1/2 år og ganske stor.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:30   #134
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

One Tree Hill (OTH) / Mountain Buggy, bagen kan brukes til baby er 4-6 mnd, kommer an på størrelse på baby og str på pose. Man bruker ikke Voksipose i OTH, for å si det sånn.

Men Simo.... Et Must-have-too!!

Vi har brukt 1 stk Simo og 1 stk OTH (skiftet trekk 3 g) til 2 barn. Jenta vår koser seg i OTH'n enda, 3 1/2 år og ganske stor.

Fullstendig enig. Jeg elsker simo, og jeg elsker OTH.

Gammel 06-01-11, 21:30   #135
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg må innrømme at jeg smugtitter litt på den nye Easywalker'en (den er kanskje ikke så ny), den med fire hjul, to svingbare foran.

Gammel 06-01-11, 22:31   #136
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Den er bred over bakhjulene, så du må belage deg på å bruke handicap-kassen på matbutikken og sånn. Ellers velter den litt for lett, men det unngår du jo greit ved å være obs på det. Ikke henge ting på styret og sånn. Den er tyngere enn andre nyere vogner, men absolutt ikke tung som sådann. Ellers er baggen liten, tenk på det når du kjøper pose om du får høst/vinterbarn. En helt grei vogn altså.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 08:26   #137
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Den er bred over bakhjulene, så du må belage deg på å bruke handicap-kassen på matbutikken og sånn. Ellers velter den litt for lett, men det unngår du jo greit ved å være obs på det. Ikke henge ting på styret og sånn. Den er tyngere enn andre nyere vogner, men absolutt ikke tung som sådann. Ellers er baggen liten, tenk på det når du kjøper pose om du får høst/vinterbarn. En helt grei vogn altså.

Takk for svar! Sommerbarn hvis alt går bra, så liten bag går fint i starten i hvert fall. Vi får heller bytte etterhvert hvis det blir behov.

for trådkupping, sf, stikker nå.

Gammel 07-01-11, 08:48   #138
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

One Tree Hill (OTH) / Mountain Buggy, bagen kan brukes til baby er 4-6 mnd, kommer an på størrelse på baby og str på pose.

Eller til de er 8 mnd (ca 4 kilo født) i en vognpose av type klassisk saueskinn. babyer kan også fint ligge påkledd på det minste Nøstebarnskinnet og ha teppe over under det forete overtrekket gjennom den første vinteren.

Gammel 07-01-11, 09:03   #139
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men si meg, Teutonia S3. Den ser jo ganske fin ut og er sikkert god trille siden den har 3 hjul og sving. (Har skjønt det er greia!)
OG man kan ha sittedelen begge veier. Hvorfor blir ikke den nevnt?? Er det en dårlig vogn?? Har lite erfaring med det merket.

Jeg elsker den. For meg er det aller viktigste at jeg kan ha lillebror vendt mot meg, frem til han og jeg er klar for å snu ham. Vi hadde fashionbagen til den, og byttet ikke ut den før han var 8-9 mnd, og han var jo ganske stor baby i grunnen. Vi hadde voksi urban oppi den den første tiden, og med stor baby (han var jo 5100g og 56 cm lang da han ble født i slutten av januar) var det slett ikke for trangt selv om man kanskje kunne tro det.
Har en OTH stående i boden, men selv nå i snøværet de siste dagene har jeg ikke burdert ett sekund å bytte ut spiriten altså.
Elsker hvor lettmanøvrert den er når vi er i butikker, hvor enkel den er å slenge sammen, og ikke minst at vi får plass til både vogna og hundeburet bak i bilen. (Det utgår med høye kneløft med OTH, den er fryktelig upraktisk sammenslått syns jeg.)
Hvis vi skulle komme til å trenge en vogn til en vakker dag hadde jeg gått for babyjogger city elite, den er hakket bedre enn OTH i mine øyne, da den er usedvanlig enkel å legge sammen og får fint plass i bilen uten å ommøblere for mye. Men den kan ikke vendes, så det blir ikke før lillebror er klar for å sitte fra meg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:09   #140
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det ser ut som jeg får arve en voksipose, så da blir det nok smart å ha noe hvor det er plass til den.

Men hvor store er de når de kommer ut av bagen igjen? Vi skal føde i starten av august så tjukkvinteren blir jo når ungen er typisk 4-6 måneder.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.