|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?
Jeg hadde den før OTH i 2-3 mnd. Den 3xl eller hva den het. Den var forsåvidt grei, men var veldig bred, og ble litt ustabil hvis man snudde sittedelen. Litt tyngre enn OTH var den også, så jeg solgte den videre. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
S3 er en ganske liten vogn for barnet, og lang sammenlagt. Når sittedelen vendes mot deg, blir den ganske ustabil, jeg veltet tantebarnet mitt. Kanalhjulene som er eneste alternativ ved kjøp, er av ganske dårlig kvalitet, de blir glatt slitt og trekker inn småsten. Det høres ut som en sparegris når søsteren kjører med den. Dette er en 2007 modell som er brukt i vel 3 år, ikke alle har en vogn så lenge. Reservedeler og reperasjoner er dyrt.
|
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?Takk for svar, Dronningen og Maverick! Jeg ser at den kommer godt ut i en del tester, så jeg tenker det blir bra, jeg. Vi har ikke bil, og den skal stå i underetasjen og trilles rett inn, så det er ikke noe stort problem hvis den er tung. Får evt. se det an hvis det blir tungt å ta den med på buss og slikt. Gidder i hvert fall ikke kjøpe når vi ikke må, hildrane så dyrt det er med alt sånt.
|
|
|
|
#125 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?Qunny nevnes ikke fordi den er stor og tung, brei, kort sittedel, tung og kjøre, og har liten bag. Er så mange vogner som er bedre enn denne så da nevnes den ikke. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jaa... du sier noe der. Den taklet ikke å kjøre på underlaget i byen. Forhjulet dirret og bråkte. Det var vel det mest avgjørende for meg. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Sviiisj!!
|
At den ikke nevnes i en tråd om vogn-nyinnkjøp, trenger jo ikke bety at den ikke er en helt utmerket vogn å bruke. Bare at hvis man skulle brukt tilsvarende beløp på ny vogn i dag, som det en Quinny koster ny, ville man helt klart valgt noe nyere og lettere og mer funksjonelt.
|
|
|
#128 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, ikke sant!
Sist redigert av Grøten : 06-01-11 kl 11:12. Årsak: Hadde fått på et surt meldingsikon. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?OTH
|
|
|
#131 |
|
|
Jeg skjønner jo det, jeg var bare litt nysgjerrig. Vi hadde nok heller ikke valgt den hvis vi skulle kjøpe ny, men siden vi får låne skal vi i hvert fall prøve den.
|
|
|
|
#132 |
|
Tatt på
|
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?Tydelig veldig ulike erfaringer og meninger. Jeg har tvert i mot opplevd min Teutonia S3 2007-modell (jeg nevnte den i et tidligere innlegg) som veldig stabil og har hatt sittedelen mot meg hele tiden. Fikk litt trøbbel med forhjulet etter ei stund, men sjekket da hjemmesiden og fikk nytt hjul med en gang jeg skrev inn serienummeret da det var en fabrikasjonsfeil. Jeg synes dog den ble ustabil når jeg hadde sittedelen fra meg (men det kan jo like mye skyldes stellebagen som hang på håndtaket, den var ikke av de letteste).
|
|
|
#133 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?One Tree Hill (OTH) / Mountain Buggy, bagen kan brukes til baby er 4-6 mnd, kommer an på størrelse på baby og str på pose. Man bruker ikke Voksipose i OTH, for å si det sånn.
|
|
|
|
#134 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Fullstendig enig. Jeg elsker simo, og jeg elsker OTH.
|
|
|
|
#135 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?Men jeg må innrømme at jeg smugtitter litt på den nye Easywalker'en (den er kanskje ikke så ny), den med fire hjul, to svingbare foran.
|
|
|
|
#136 |
|
Princess Skids and Scars
|
Den er bred over bakhjulene, så du må belage deg på å bruke handicap-kassen på matbutikken og sånn. Ellers velter den litt for lett, men det unngår du jo greit ved å være obs på det. Ikke henge ting på styret og sånn. Den er tyngere enn andre nyere vogner, men absolutt ikke tung som sådann. Ellers er baggen liten, tenk på det når du kjøper pose om du får høst/vinterbarn. En helt grei vogn altså. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
Takk for svar! Sommerbarn hvis alt går bra, så liten bag går fint i starten i hvert fall. Vi får heller bytte etterhvert hvis det blir behov.
|
|
|
|
#138 |
|
Epikur
|
Eller til de er 8 mnd (ca 4 kilo født) i en vognpose av type klassisk saueskinn. babyer kan også fint ligge påkledd på det minste Nøstebarnskinnet og ha teppe over under det forete overtrekket gjennom den første vinteren.
|
|
|
#139 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg elsker den. For meg er det aller viktigste at jeg kan ha lillebror vendt mot meg, frem til han og jeg er klar for å snu ham. Vi hadde fashionbagen til den, og byttet ikke ut den før han var 8-9 mnd, og han var jo ganske stor baby i grunnen. Vi hadde voksi urban oppi den den første tiden, og med stor baby (han var jo 5100g og 56 cm lang da han ble født i slutten av januar) var det slett ikke for trangt selv om man kanskje kunne tro det.
|
|
|
#140 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?Det ser ut som jeg får arve en voksipose, så da blir det nok smart å ha noe hvor det er plass til den. |
|
![]() |
|
|