|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg trekker ofte frem røykekortet når det er snakk om at det er synd på folk med lite penger. Har man råd til å røyke så har man ikke dårlig råd. Basta. Det koster et par tusen per måned minimum - og det er en enorm forskjell på alt man kan komme på av leirskoler, skikkelig tøy, evt en bil, fotballsko og sånt. For ikke å snakke om forsikringer. |
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Og ja - jeg har røykesamvittigheten min gullende ren. Ikke bare det, men jeg tar ikke ut frikort på legen om jeg er berettiget det heller. Jeg betaler skatten min med glede og jeg betaler privat fysioterapi fremfor å belaste det offentlige. |
|
|
|
#83 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?
Det kan du ha rett i og det var også mitt inntrykk da jeg så dette intervjuet med denne faren og hans familie. Jeg kalte dette uansvarlig og denne historien i seg selv viser at denne familien trenger oppfølging på flere plan om de ikke har det allerede. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
can-jur
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Alt er forsikret ja, men titt og ofte står regningen ubetalt. Men vi vet om om det vi da
|
|
|
|
#85 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Næsj. Bare en helt vanlig nordmann anno 2011.
Det fikk jeg også inntrykk av, og jeg synes ikke kjempesynd på mor og far, men på barna (mest fordi foreldrene ikke så ut til å være helt i vater...) Likevel- kanskje litt mye skadefryd her. Iallfall etter min smak. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
can-jur
|
Vi får hjemmebesøk vi
|
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Her tar han skulda sjølv:
|
|
|
#88 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Her er alle forsikringer i orden og jeg skulle nok ha spist gråstein til frokost, lunsj og middag før jeg lot være å betale premien. Uff, sier jeg. Virkelig uff.
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Og oppgir kontonummer for å sette inn penger. |
|
|
|
#90 |
|
Ringskrømt
|
De er nok desperate, forståelig nok. Ellers enig med Irma.
|
|
|
#91 |
|
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Kontonummeret er til ein innsamlingsaksjon som vener har starta, og som familien ikkje er involvert i i den forstand.
|
|
|
#92 |
|
Rockesøster
|
Nå om dagen får man det faktisk tilsendt uansett hvor passiv man forholder seg. Eventuelt overskytende beløp kommer ramlende på kontoen av seg selv også *erfart* |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat dette tenkte jeg også når jeg leste artikkelen som er linket til her.
|
|
|
#94 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?He he, denne tråden inspirerte min mann til å sjekke hva vi har av forsikringer, og han har nå funnet ut at hm... vi bør gjøre noe med innboforsikringa vår, den dekker for lite.
|
|
|
#98 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Det er fullt mulig å rote med økonomien, og det var heller ikke det jeg reagerte mest på i denne saken. Det var måten de fremstilte det på tv i går. Da skulle forsikringsselskapet få skylda, og dette er virkelig ikke deres feil.
|
|
|
|
#99 |
|
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?I andre aviser tar han skylda sjølv, så han har nok lært no. Men det ser ut for at gjelda blir tatt hånd om då, men dei må jo sjølv kosta nytt hus og alt innbo.
|
|
|
#100 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|
|