|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Da er de jo gjeldfrie og har tomt - da er det jo bare å søke lån i banken og bygge igjen da. Jepp. Kjekt. |
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Så med andre ord kan eg droppa husforsikring, for lånet blir betalt om huset brenner ned. Og så kan me kjøra i gang ein innsamlingsaksjon, så eg får pengar til innbo. Fint da.
|
|
|
#104 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?
Er nok pga mediaomtalen. Og at de har 9 barn. En enslig mann eller barnløst par spørs om hadde fått dekket noe. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Introvert optimist
|
Hva for noe?
|
|
|
#107 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg synes det er greit at de får hjelpå denne gangen, men at det bør stilles krav om at når et nytt hus er på plass så skal forsikringene være i orden.
|
|
|
#108 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Hvorfor er det ikke greit at disse får hjelp? Vi lever jo i en velferdsstat, der ingen blir satt på gata for å sulte ihjel uansett hvor dumt de har oppført seg. Ser ikke helt den store forskjellen på å få dekket nytt hus og få gjeldsordning pga at man har spilt seg fra hus og hjem. F.eks |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Passiv
|
Hjelp må de få. Men at den hjelpen skal komme fra en privat forsikribgsbransje og påføre alle oss andre høyere premie er ikke greit. Hvorfor skal noen forsikre hus i det hele tatt hvis premien kan brukes på noe gøy uten konsekvenser? |
|
|
|
#110 |
|
Halloen!
Burde jeg ha lest linkene her? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?At gjelden de har på under en million blir betalt vil jeg ikke tro fører til at forsikringen min blir så mange kronene dyrere. Det skal jeg nok overleve.
|
|
|
#112 |
|
Passiv
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg kan jo ikke se en eneste grunn til at noen bør betale husforsikringer etter dette ihvertfall. Det blir jo penger rett ut av vinduet for noe man får helt gratis. |
|
|
|
#113 |
|
Passiv
|
Nja. Det er åtte prosent som ikke har forsikring. Du skal betale gjelden til alle disse etterhvert som uhellene dukker opp. |
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Passiv
|
Det er jo det som blir den logiske konsekvensen, man trenger bare forsikre innbo og bil. |
|
|
|
#116 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg har ingen problemer med at denne familien får hjelp, det ser jeg på som en selvfølge. Signaleffekten derimot er katastrofal og det reiser vel nok en gang spørsmålet om ikke media burde være flinkere til å beskytte mennesker mot seg selv.
|
|
|
#117 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Jeg vil tro at forsikringselskapene ikke er så ivrige på å ha disse som kunder til vanlig pris etter dette, så forsikringen deres blir muligens rimelig dyr på nytt hus.
|
|
|
#118 |
|
I mål
|
Det står jo heldigvis at mannen det gjelder ikke vet hvilke konsekvenser det får at det blir betalt for dem. Man får jo håpe at det ikke er sånn at de aldri mer blir påmint akkurat dette. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?Ja, det er et veldig dårlig signal at man kan la være å betale forsikringen, så ordner det seg likevel. |
|
|
|
![]() |
|
|