Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du husket å forsikre huset ditt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 10:25   #101
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Da er de jo gjeldfrie og har tomt - da er det jo bare å søke lån i banken og bygge igjen da. Jepp. Kjekt.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:44   #102
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så med andre ord kan eg droppa husforsikring, for lånet blir betalt om huset brenner ned. Og så kan me kjøra i gang ein innsamlingsaksjon, så eg får pengar til innbo. Fint da.

Gammel 08-01-11, 11:26   #103
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i borettslag, og de har forsikret husene. Vi har innboforsikring selv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:41   #104
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Køddes jeg med her nå? Er dette rimelig? Man kan gi f i å ha forsikring for det ordner seg likevel? Betaler jeg ekstra premie for å forsikre de som ikke gidder selv eller? Dette er IKKE greit etter min mening.
Kall meg gjerne smålig - men dette er ikke fint synes jeg.

Er nok pga mediaomtalen. Og at de har 9 barn. En enslig mann eller barnløst par spørs om hadde fått dekket noe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:44   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Er nok pga mediaomtalen. Og at de har 9 barn. En enslig mann eller barnløst par spørs om hadde fått dekket noe.

Det er faktisk ENDA verre.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:47   #106
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

I andre aviser tar han skylda sjølv, så han har nok lært no. Men det ser ut for at gjelda blir tatt hånd om då, men dei må jo sjølv kosta nytt hus og alt innbo.

http://www.h-avis.no/nyheter/betaler...nken-1.5941165

Hva for noe? Oppriktig talt, er det rart forsikring koster skjorta for oss andre som faktisk betaler regningene våre da? Hva er dette her?

Veldig synd for dem som sitter der uten forsikring den dagen det brenner, men når man greier å få betalt bilforsikringene sine, så er jo forståelsen av hvordan forsikringsbransjen virker tilstede, så da er det vel å forventa at man greier å få betalt husforsikringen også. Hvis bare viljen også er tilstede da, men det er den vel ikke lenger nå når man får hjelp enten man har betalt eller ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:17   #107
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er greit at de får hjelpå denne gangen, men at det bør stilles krav om at når et nytt hus er på plass så skal forsikringene være i orden.
Det er fortsatt snakk om 9 barn som har mistet hjemmet sitt.

Huset mitt var underforsikret uten at vi var klar over det. Det var nye regler når det gjaldt hvilket areal som gjaldt: Når den ble opprettet var boder o.l untatt.
Når jeg tok over huset måtte jeg "oppdatere" litt. Da kom det frem og jeg fikk fikset det. Men innrømmer at vilkårene kanjeg langt fra godt nok.
Så hus og garasje er forsikret. (har andre forsikringer også selvsagt)
Og alle er betalt. Betalte nettopp 4260,- for hus, garasje, bil og campingvogn (det er for 6 mnd)

Gammel 08-01-11, 12:22   #108
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det ikke greit at disse får hjelp? Vi lever jo i en velferdsstat, der ingen blir satt på gata for å sulte ihjel uansett hvor dumt de har oppført seg. Ser ikke helt den store forskjellen på å få dekket nytt hus og få gjeldsordning pga at man har spilt seg fra hus og hjem. F.eks

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:25   #109
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor er det ikke greit at disse får hjelp? Vi lever jo i en velferdsstat, der ingen blir satt på gata for å sulte ihjel uansett hvor dumt de har oppført seg. Ser ikke helt den store forskjellen på å få dekket nytt hus og få gjeldsordning pga at man har spilt seg fra hus og hjem. F.eks

Hjelp må de få. Men at den hjelpen skal komme fra en privat forsikribgsbransje og påføre alle oss andre høyere premie er ikke greit. Hvorfor skal noen forsikre hus i det hele tatt hvis premien kan brukes på noe gøy uten konsekvenser?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:30   #110
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp må de få. Men at den hjelpen skal komme fra en privat forsikribgsbransje og påføre alle oss andre høyere premie er ikke greit. Hvorfor skal noen forsikre hus i det hele tatt hvis premien kan brukes på noe gøy uten konsekvenser?

Burde jeg ha lest linkene her? Je, je, om hjelpen kommer fra det offentlige, påfører det oss (på sikt) høyere skatter. Potato, potato. Bor man i Norge er det slik at man indirekte hjelper hverandre. Veldig mange hjelper vi med glede, sånne folk blir man bare muggen av å høre om.
Hvis jeg har skjønt der riktig- de fikk dekket huset fra forikringsskapet uten å ha forsikret seg? Betyr det at vi alle kan droppe forsikringen fra nå av, eller?

Gammel 08-01-11, 12:31   #111
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

At gjelden de har på under en million blir betalt vil jeg ikke tro fører til at forsikringen min blir så mange kronene dyrere. Det skal jeg nok overleve.
Men jeg tror det beste hadde vært om det ble holdt kjeft om det, for jeg er redd det kan føre til at flere tar sjengsen på å få samme hjelp.

Gammel 08-01-11, 12:34   #112
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan jo ikke se en eneste grunn til at noen bør betale husforsikringer etter dette ihvertfall. Det blir jo penger rett ut av vinduet for noe man får helt gratis.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:35   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

At gjelden de har på under en million blir betalt vil jeg ikke tro fører til at forsikringen min blir så mange kronene dyrere. Det skal jeg nok overleve.
Men jeg tror det beste hadde vært om det ble holdt kjeft om det, for jeg er redd det kan føre til at flere tar sjengsen på å få samme hjelp.

Nja. Det er åtte prosent som ikke har forsikring. Du skal betale gjelden til alle disse etterhvert som uhellene dukker opp.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:39   #114
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Nja. Det er åtte prosent som ikke har forsikring. Du skal betale gjelden til alle disse etterhvert som uhellene dukker opp.

Men det betyr i teorien at man ikke trenger ha forsikring, ja? Nei, forresten, sikkert ikke. Hvis man har OK økonomi ellers, må man vel punge ut fra egen lomme når slike ting skjer også. Ja, ja.

Gammel 08-01-11, 12:41   #115
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men det betyr i teorien at man ikke trenger ha forsikring, ja? Nei, forresten, sikkert ikke. Hvis man har OK økonomi ellers, må man vel punge ut fra egen lomme når slike ting skjer også. Ja, ja.

Det er jo det som blir den logiske konsekvensen, man trenger bare forsikre innbo og bil.

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:01   #116
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med at denne familien får hjelp, det ser jeg på som en selvfølge. Signaleffekten derimot er katastrofal og det reiser vel nok en gang spørsmålet om ikke media burde være flinkere til å beskytte mennesker mot seg selv.

Gammel 08-01-11, 13:05   #117
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil tro at forsikringselskapene ikke er så ivrige på å ha disse som kunder til vanlig pris etter dette, så forsikringen deres blir muligens rimelig dyr på nytt hus.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:07   #118
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg har ingen problemer med at denne familien får hjelp, det ser jeg på som en selvfølge. Signaleffekten derimot er katastrofal og det reiser vel nok en gang spørsmålet om ikke media burde være flinkere til å beskytte mennesker mot seg selv.

Det står jo heldigvis at mannen det gjelder ikke vet hvilke konsekvenser det får at det blir betalt for dem. Man får jo håpe at det ikke er sånn at de aldri mer blir påmint akkurat dette.

Forøvrig synes jeg dette er høl i huet, og blir nok en gang påmint hvorfor jeg ikke befinner meg på venstresiden. Ikke at de er ansvarlige for denne hendelsen, men det er i alle fall i samsvar med god sosialistisk tankegang .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:13   #119
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er et veldig dårlig signal at man kan la være å betale forsikringen, så ordner det seg likevel.

Vil jo også påstå at når man setter hele ni barn til verden, har man et enda større ansvar for å forsikre hus og innbo. Dette er ikke en familie som lett kan innkvarteres hos familie eller i en liten leilighet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:30   #120
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fysjda, apan!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.