Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg trenger en reisetrille

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 00:54   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en reisetrille

Jeg vet ikke hvordan dette er på den nye modellen. Jeg har 09 mod. og i 2010 kom de med en ny utgave. Den nye har annerledes kalesje, andre hjul og lengre rygg enn min.
Vårt sete har en liten "flapp" på undersiden som man trykker inn, også drar man hele setet mot seg. Da har man plutselig en "lang" sovedel.
Med babynesten har man jo en flottenfeiersk trille til baby også. Jeg har aldri angret på at vi kjøpte Bee og den kvitter jeg meg ikke med før jeg er ferdig med barn
Og den er defintivt den aller kuleste av alle trilller.

Gammel 06-01-11, 10:39   #62
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har brukt bee fra nyfødt. Brukte teutonia softbag i første sommeren Da fungerte softbaggen (med madrass) som reiseseng også.

Gammel 06-01-11, 12:13   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men verken Zapp eller Breeze er noe særlig å trille andre steder enn på asfalt eller gulv.

Er et lite poeng det. At det er svært få små triller som er like gode å trille, og har samme komforten, som en vanlig vong.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:02   #64
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jadda, da kommer denne opp igjen. Faderullan så vanskelig da.
Nå er det enda et element inne i bildet.
Vi skal reise fra Norge klokken ni på kvelden. Dvs at vi jo ikke er fremme før natta. :skrekk: Hvordan i all verden skal vi klare det med snuppa sier nå jeg. Kjenner jeg gruer meg litt, men det er en helt annen historie altså.
Men det jeg tenkte på var hvordan vi løser det med trilla og flyet. Jeg kunne egentlig tenke meg å hatt en som går som håndbagasje. Er det helt umulig eller?
Sånn at jeg bare kunnet tryllet frem trilla og lagt den helt håpløst trøtte halvtannetåringen min i så snart flyet når bakken og til vi skal lempe henne inn i en bil eller buss for en times reise til hotellet. Kjenner dere blodtrykket øker i takt med mitt eller? For jeg må jo tenke på bilstol og. Hva fader gjør jeg angående det da? Det blir altså ikke aktuelt å slække på bilsikkerheten i Tyrkia. Tyrkia liksom, de kjører vel ikke akkurat som norske pensjonister på søndagstur regner jeg med.

:help: (igjen)

Gammel 10-01-11, 00:05   #65
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jadda, da kommer denne opp igjen. Faderullan så vanskelig da.
Nå er det enda et element inne i bildet.
Vi skal reise fra Norge klokken ni på kvelden. Dvs at vi jo ikke er fremme før natta. :skrekk: Hvordan i all verden skal vi klare det med snuppa sier nå jeg. Kjenner jeg gruer meg litt, men det er en helt annen historie altså.
Men det jeg tenkte på var hvordan vi løser det med trilla og flyet. Jeg kunne egentlig tenke meg å hatt en som går som håndbagasje. Er det helt umulig eller?
Sånn at jeg bare kunnet tryllet frem trilla og lagt den helt håpløst trøtte halvtannetåringen min i så snart flyet når bakken og til vi skal lempe henne inn i en bil eller buss for en times reise til hotellet. Kjenner dere blodtrykket øker i takt med mitt eller? For jeg må jo tenke på bilstol og. Hva fader gjør jeg angående det da? Det blir altså ikke aktuelt å slække på bilsikkerheten i Tyrkia. Tyrkia liksom, de kjører vel ikke akkurat som norske pensjonister på søndagstur regner jeg med.

:help: (igjen)

Hvor gammel er hun?
Har du bæretøy?

Bilstol tar du med. Vi har alltid med bilstol.
Trilla kan du i utgangspunktet få ha frem til flyplasstrappa. Der legger de den rett i lasterommet. Vet ikke om du kan få den tilbake ved flyplasstrappa da?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:08   #66
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hm, er det trygt å sende en bilstol med flyet da? Hva om den blir ødelagt? Hvordan pakker man den i så fall?
Og får man montert en besafe på buss om det evt er buss vi skal ta?
Det tar jo noen minutter å montere den og.
Ser for meg et enormt spetakkel fra snuppa jeg.

Bæresele kan jeg få fikset, men hun er ikke vant til å sitte i dette egentlig. Ikke nå i det siste i alle fall.

Hun er et år og tre måneder når vi reiser.

Gammel 10-01-11, 00:08   #67
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Bilstol tar du med. Vi har alltid med bilstol.
Trilla kan du i utgangspunktet få ha frem til flyplasstrappa. Der legger de den rett i lasterommet. Vet ikke om du kan få den tilbake ved flyplasstrappa da?

Om du tar den med til flyet så henter du den der også. Det er ikke alle flyplasser som godtar at man leverer ved flyet uten man må sende.

Mjau, det går bra, dere kan bære henne og flyduret gjør henne sikkert trett. Tenk at det går bra så går det bedre. Om du føler deg stresset så kjenner snuppa sikkert det og da kaver hun seg opp. Vi har alltid reist mye med Herremannen og som regel så sover han på flyet. Gjør hand det ikke så får man ta det derfra og gjøre det beste ut av det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:11   #68
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Uff, det ble bare så mye å tenke på plutselig. Når vi i tillegg skulle reise så sent så, ja, da blir jeg litt stresset. Men jeg vet at det ordner seg, og vi er seks voksne fang som kan dele.

Får ringe og sjekke det med å levere reisetrillen ved flytrappen tror jeg.

Gammel 10-01-11, 00:11   #69
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal nok mye til for at stolen blir ødelagt og blir den det så melder du i fra når dere lander (i bagasjehallen) og så får du byttet den ut/reparert.

Ha med drikke når dere går ned og la henne drikke om hun er våken. Unngå alt med sukker i også frukt, det gjør i hvert fall min pode mer våken enn nødvendig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:13   #70
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ergosele - det funker samme når du drar på døgnet.

Gammel 10-01-11, 00:19   #71
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hm, er det trygt å sende en bilstol med flyet da? Hva om den blir ødelagt? Hvordan pakker man den i så fall?
Og får man montert en besafe på buss om det evt er buss vi skal ta?
Det tar jo noen minutter å montere den og.
Ser for meg et enormt spetakkel fra snuppa jeg.

Bæresele kan jeg få fikset, men hun er ikke vant til å sitte i dette egentlig. Ikke nå i det siste i alle fall.

Hun er et år og tre måneder når vi reiser.

Kan hun få plass i babysetet? Det er jo lett å montere iallefall.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:24   #72
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Jeg kan nok få tak i en ergosele, men jeg har en meitai selv og. Dog den lille typen, og den er kanskje for liten nå?
Tror babysetet utgår altså, lurer på om vårt går til elleve kg? Maxi cosi, kanskje dere vet. Og hun er rundt elleve nå, og vi har byttet stol. Har forøvrig stolen enda da, om grensen skulle være tretten, og hun ikke når den grensen til turen så er det absolutt et godt alternativ ja.

Gammel 10-01-11, 00:25   #73
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Håper også at jeg har litt melk enda når vi reiser, for da kan hun henge litt på puppen om alt blir trist og leit...
Hun bet meg i dag da, og LO da jeg sa nei. Så mulig at det nærmer seg en ende på den ammingen og.

Gammel 10-01-11, 00:50   #74
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan nok få tak i en ergosele, men jeg har en meitai selv og. Dog den lille typen, og den er kanskje for liten nå?
Tror babysetet utgår altså, lurer på om vårt går til elleve kg? Maxi cosi, kanskje dere vet. Og hun er rundt elleve nå, og vi har byttet stol. Har forøvrig stolen enda da, om grensen skulle være tretten, og hun ikke når den grensen til turen så er det absolutt et godt alternativ ja.

Maxi cosi er til 13 kg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:52   #75
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Det er tretten kilo ja. Da kanskje det er en mulighet å ha med det setet.
Men da må vi vel ha med basen? Eller kan det rett og slett festes uten base? I bare seler? Har aldri tenkt den tanken egentlig.

Gammel 10-01-11, 01:52   #76
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Maxi Cosien kan festes med bare beltet. Om hun fremdeles kan bruke den, ville jeg tatt med den i stedet for BeSafe. Mye enklere å bære med seg og mye enklere å feste.

Gammel 10-01-11, 01:53   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Trenger ikke basen nei, går helt greit å feste med bare selen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:34   #78
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Blir spennende å se hva hun veier om tre uker når hun skal på kontroll da. Jeg tipper hun veier rundt elleve kilo nå, så det går vel kanskje akkurat da.

Gammel 10-01-11, 11:30   #79
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Baby Jogger City Mini, helt klart! Er veldig fornøyd med den trilla. Har også hatt Breezen, syns den er bare skrammel i forhold.

Jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt denne om det hadde vært aktuelt med ny trille. Det er nesten litt frustrerende at jeg ikke trenger den.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 09:57   #80
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med maxi cosi understell og bilstol med inn på flyet, og så ha den nye maxi cosi sete i flybagasjen sånn at dere har sittedelen når dere kommer ned?

Vi hadde han i babyhawken etter flyet landet når han var nesten 2. Han sovna fint på magen frem til vognen kom.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.