|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ekvilist
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann men
Ja, huff. Vi har det fælt her til lands.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menHvorfor kom politiet når han var inne forresten? Var det fordi han da var uønsket klientell?
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er det jeg antar. En annen dame overtok da han var inne. Jeg hadde alle 3 ungene og varm mat i bilen så hun sa at vi bare skulle reise. Hun skulle vente der til politiet kom. Veldig kjipt å ikke få med seg hvordan det endte helt til slutt.
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menHuff det er så trist. Man burde få et respektfullt svar når man ringer. Så bra at dere tok ansvar. Særlig imponert over broren din siden han har bakteriefob, han burde jo være kjempe stolt over seg selv. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg syns det er så godt å lese at dere bryr dere og tar grep. Og trist at det ikke var bedre svar å få hos 112 eller 113.
|
|
|
#26 |
|
Rockesøster
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSå fint å lese at dere grep inn, men ikke bra med den mottakelsen du fikk hos 112/113. Jeg hadde nok sendt en mail og redegjort for min opplevelse av saken, samt tilstanden til mannen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menRusmisbrukere kan man jo behandle akkurat som man vil. De kan bare fryse ihjel egentlig. Spyles vekk fra plassen foran Sentralbanestasjonen kan de jo også. |
|
|
|
#29 |
|
Ringskrømt
|
Man opptar både en operatør og en nødlinje ved å sette over. Hadde det vært en nødsituasjon hadde jeg derimot tatt imot informasjon og satt over.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSå bra at du hjalp. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSå bra at dere hjalp mannen, hadde bare alle vært som dere.
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg hadde ikke ringt verken politi eller AMK hvis jeg forstår hovedinnlegget rikitg. Så lenge mannen ikke er alene, men sammen med andre, er det greit.
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Men den andre mannen, den såkalte kompisen, hjalp han ikke. Viste ikke evne til å prøve engang. Ikke engang da jeg spurte han om hjelp til å ta på skoen. Han bare stod der og forsvant når jeg tok tak i den rusa mannen.
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menNeida, det var ikke sånn ment. Jeg er veldig glad for at folk stopper og bryr seg! Men nød er det ikke. Når politiet hører at vedkommende er en oppegående voksen mann i følge med flere mennesker tenker de nok at vedkommende blir tatt vare på, at selv om det går litt sent og penis kanskje blir litt blå, pakker han den inn når han blir kald nok.
|
|
|
#35 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg synes det er kjempeflott at dere ordnet opp Huldra, virkelig, det er for få sånne.
|
|
|
#36 |
|
Søt og rar
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, menHer i Bergen var det en helt utrolig trist sak for et par-tre år siden, hvor ei jente ble funnet uten evne til å ta vare på seg selv (ruset). Han som fant henne ringte 112, og fikk beskjed om at de skulle sende en bil i løpet av en halvtime. Jenta døde, de sendte aldri noen bil den dagen.
|
|
|
#37 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men
Det er jo overhodet ikke bra, sier de at det skal komme en bil, så må den komme.
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Det er vel ikke en helsesak at folk er dritings.... Sist redigert av Lommelun : 11-01-11 kl 13:35. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes det er fælt når folk generaliserer ut i fra enkeltsaker. Det går faktisk an å sympatisere i enkeltsaker uten å vise til hvor elendig velferdssamfunn vi har. Det synes jeg faktisk er et hån mot store deler av verdenssamfunnet, og det framstår skikkelig dustete rett og slett. På samme måte synes jeg det er dumt generalisere ifht. avgjørelsene som gjøres på AMK. Jeg synes det er trist at vi i et rikt land som Norge ikke kan ivareta de som ikke klarer å ivareta seg selv slik det beskrives i hovedinnlegget. Jeg er enig i at enkeltpersoner bør ta i et tak i slike situasjoner, men samtidig synes jeg at det offentlige har et ansvar. Ikke alle steder har de ambulante rus- og psykiatriteam slik som i Oslo, og da tenker jeg at politiet faktisk har en jobb i slike tilfeller - enda så lite de måtte like det. Men selvsagt må det prioriteres ut i fra de ressursene man sitter på i det øyeblikket får en melding.
|
|
|
#40 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Her står det om saka. I følge dei som fann henne, sa politiet at dei kunne gå. |
|
|
|
![]() |
|
|