Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 17:18   #11
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som Filippa sier så tror jeg det er rimelig vanlig at sykepleiere blir kalt "engler". Og selv om det er godt ment, som i betydningen av at "du er en snill person som gjør sånt for meg" så er det en feil betegnelse, da tillegger man en profesjonell person egenskaper som er personlige, ikke profesjonelle.

Det er sant. Men så er jo heller ikke pasientene profesjonelle, så om de prøver å uttrykke takknemlighet på en klønete måte innimellom, kan kanskje sykepleierne takle det profesjonelt? Jeg synes altså at det er viktig å skille på enkeltutsagn og de som måtte bruke slike uttrykk generelt. Men er det virkelig noen (eller så mange at det er et problem eller trenger å være et tema) som sier vaskeengler og sykepleierengler o.l. om yrkesgrupper, altså? Jeg synes det er noe annet at en pasient sier at en sykepleier "er en engel" i takknemlighet.

Også må jeg fnise litt, for nå ble det veldig mye englesnakk. :finner opp nye varianter i hodet:

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.