Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 14:39   #121
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Nei nei, jeg har ingen problem med at de henger ut klesvask.

Det er teppebankingen og plenklippingen når jeg sitter rett ved siden av som bryr meg litt. Det bryr meg heller ikke andre ganger enn når jeg spiser, men merkelig nok er det da disse aktivitene skal gjøres.

Men tydeligvis bryr det meg ikke så mye at jeg gidder å si ifra.

Gammel 10-06-08, 15:26   #122
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ang. hovedinnlegget:

Jeg syns det var greit at du spurte dem. De som er dine naboer burde jo forstått det selv egentlig. De har da hatt barn selv?
Baksnakking i nabolaget er jo helt på trynet. Tror jeg ville tatt det opp med dem. Bedre å få det av banen så fort som mulig. De fleste er snille og ønsker ikke uvennskap med naboen, men på grunn av kommunikasjonssvikt e.l. så oppstår det noen feider likevel.

Ang. plenklipping og annet bråkete arbeid på søndager og sene kvelder, så syns jeg naboer bør respektere at det ligger barn og sover om kvelden, og at det faktisk ikke er lov å gjøre støyende arbeid før klokka 13 om søndager. Det er dessverre de færreste som holder dette da, men hadde vært fint med en rolig morgen en dag i uka

Gammel 10-06-08, 15:35   #123
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du først drar frem lov om helligdager og helligdagsfred så gjelder den hele dagen, smurfine. (I tillegg til at det ikke gis adgang til sportsstevner mellom kl. 6 og kl. 13 (selvfølgelig med en haug med unntak) og at "unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet" ikke er tillatt i nærheten av kirke osv. i tidsrommet gudstjenesten varer.)

http://www.lovdata.no/all/hl-19950224-012.html

Gammel 10-06-08, 15:52   #124
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det ikke litt ubehagelig å ha naboen så tett innpå seg at man får gress i maten når de klipper plenen, kjenner jeg får klaustrofobi bare ved tanken. Men så liker jeg godt albuerom også da. Tror neppe jeg hadde kommet til å brukt hagen min noe særlig om jeg måttet forholdt meg så tett opp til en nabo.

Gammel 11-06-08, 00:29   #125
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg mener fortsatt at det må være rom for å kunne spørre om muligheten for å utsette støyende arbeidet en halvtime eller to, pga spesielle omstendigheter, og være åpen for et nei med begrunnelse.

Vi er absolutt på talefot med naboene etter "episoden", og jeg tror faktisk at de forstod! Det er vel bare det at den dama elsker å snakke (om alt og alle) og det er virkelig en annen diskusjon. Hun er ikke helt god, men fascinerende nok! Like etter at vi flyttet hit, ringte gamla på døra en lørdag kveld, midt i kosemiddagen, for å si at vi måtte ta inn klesvasken for i morgen var det helligdag!

Ellers, Mani, har det sine fordeler og ulemper å bo så tett-i-tett.
Vi bor ganske usjenert til, med utsikt til en eng der hester beiter, og har enderekkehus. Superbarnevennlig, nesten ikke trafikk og mange barn å leke med. Det er fantastisk for de små å vokse opp slik! Bodde noen år i rekkehusmiljø da jeg var liten selv, og syns det virkelig var helt topp og trygt! En periode før jeg fikk barn, drømte jeg om å bo i en rød liten stue i skogen... Det er helt uaktuelt nå når vi har barn. Det er så flott at barna har venner de selv kan gå til.

Vi er igrunn lite plaget med støy.
Men på søndag, midt i kjerketia! - drev noen andre naboer (oppr. fra et annet land, som faktisk er de i gata som støye mest) og kjørte motorsaga intenst et par timer 30 m unna oss .
Ja, også midt i sovetiden til vesla, men jeg flyttet henne bare rundt hjørnet, litt lavere desibel der.

Ellers tar de fleste hensyn, vi også. Når de gamle ligger og sover i stolene sine i skyggen (litt søte!), ber jeg gjerne lillegutt (3 1/2) om å dempe seg litt hvis han er i hagen, selv om det til nå ikke har vært nødvendig.

Egentlig syns jeg det er hyggelig å ha en dag i uka som felles hviledag, at det ikke henger klesvask ute, at man ikke klipper plenen eller lager annet jobbe-støy. En OK tradisjon, selv om jeg har forståelse for at det ofte er da folk har tid og mulighet. Setter av og til ut et lite tørkestativ hvis jeg må tørke tøy, for det er ikke så synlig.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 02:25   #126
Booooooo
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2011
Booooooo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Spørs helt hvor du bor mht om dette er greit..
Jeg hadde naboer som drev med vedsaging fra 6 om morningen, noenganger tidligere. Igjennom hele sommeren. Søndager og andre helligdager. Jeg begynte til slutt å hate disse menneskene så intenst. Som jeg ikke trodde det var mulig å hate noen. For de ødela alt for meg. Spurte jeg de om å vente noen timer så ble de værre. Startet to motorsager i stede for en. Det skjedde så mye fælt på det stedet.
Hadde noen spurt meg om å vente pga baby sov ville jeg ha stoppet med en gang. Blitt gla for å bli spurt og at barnet kunne få sove i ro

Booooooo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 02:43   #127
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Det må da gå an å spørre? Så lenge man er høflig og grei. Hvis de ikke vil så kan de si "tja, men jeg har egentlig ikke tid etterpå så jeg vil helst bli ferdig nå" ellerno. Så kan man ta det derfra. Jeez. At det skal være så vanskelig å bare prate sammen i stedet for taus lidelse eller passiv-aggressiv baksnakkelse.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:30   #128
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er greia med gamle tråder for tiden?

Gammel 12-01-11, 09:39   #129
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får vel aldri snakket nok om naboer med kantklipper?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:59   #130
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Dette er vel oppklart og avklart vel. Dessuten er det snø ute. Du må være rimelig ute på tur for å gå rundt med en kantklipper nå.

Gammel 12-01-11, 10:01   #131
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Melde seg inn på forum for å svare på en 2,5 år gammel tråd om bråkete hagearbeid og babyer som sover ute?

Gammel 12-01-11, 20:42   #132
Booooooo
Nybegynner

Standard

Du svarer jo selv, så det er jo like dumt 2,5 år etterpå

Ting kan berøre selv om det er lenge siden, hva er galt i å svare selv om det er lenge siden.. Da kan forumet heller slette innlegg etter et halvt år eller det som er akseptabel svarfrist

Gammel 12-01-11, 20:55   #133
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jammen, jeg bor her jeg. Og her sletter vi ikkeno'.

Vi har et underforum for introduksjonstråder, forresten, om du har lyst til å presentere deg!

Sist redigert av Matilda : 12-01-11 kl 21:01.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:02   #134
Booooooo
Nybegynner

Standard

oki
Kansje litt rart å svare på det.. Men jeg hadde noen naboer selv som
kun gjorde hva de ville. Tok aldri hensyn

Gammel 12-01-11, 21:07   #135
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes naboen bør vente til våren, i det minste.

Gammel 12-01-11, 21:10   #136
Booooooo
Nybegynner

Standard

ja..

Gammel 12-01-11, 21:16   #137
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes naboen bør legge asfalt, med varmekabler. Da slipper man kant- og gressklipperbråk om sommeren, og snøfreserbråk om vinter'n.

Sist redigert av Skremmern : 12-01-11 kl 21:20. Årsak: Orddelingsleif
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:18   #138
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Booooooo, her.

ja..

Hei!

Hvis du vil ha en rask innføring i FP-kulturen kan det være greit (og tildels morsomt) å kikke gjennom et par gamle og nye tråder:

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=snillet
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=37926
http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1359
http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1515

og sikkert noen flere som andre kommer til å tipse om.

Gammel 12-01-11, 21:19   #139
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Jeg synes naboen kan komme og bråke med snøfreseren sin hos oss.

Gammel 13-01-11, 00:17   #140
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble styrtnysgjerrig på å lese hva som var så spennende med kantklipping og naboforhold en vinternatt. Var det pga min tråd du ble FP-medlem, Booo!?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.