|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vekt i hus?I tråden "Hvor ofte veier du deg?" er det fleire som skriv at dei ikkje vil ha vekt i huset, ikkje veie seg foran ungane, eller ikkje har heilfigurspeil.
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Vekt i hus?Vi har vekt i hus, jeg ville blitt helt skrullete uten å vite. Jeg er av dem som aldri veier meg foran barna og veier heller aldri dem. Jeg synes ikke de trenger det fokuset i livet, for å være ærlig. Vi fokuserer mer på sunn mat og bevegelse og nevner aldri vekt.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Vekt i hus?Jeg har ikke vekt. Men det har ikke noe med ungene å gjøre, jeg har bare ikke spesiellt lyst til å veie meg hele tiden. Hvis jeg skal veies bruker jeg Wii med sånn brett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Vekt i hus?Vi har vekt i hus og stiger på den i tide og utide, gutta syns selv det er gøy å se hvor mye de veier. Kan ikke se at det skal by på noe problem, så lenge man ikke fokuserer negativt på det. (Nå er mine såpass små at de ikke ser hva som kan være negativt med det heller da.)
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Vekt i hus?Jeg veier meg ikke foran Poden, for jeg vil ikke at han skal vite (og kanskje si til andre) hva jeg veier.
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Sv: Vekt i hus?Men spør dei ikkje sjøl? Mine syns det er stas å vite kor tunge dei var då dei var små, kor tunge dei er no og kor tunge dei kjem til å vere.
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Vekt i hus?Jeg svarer da heller at jeg ikke har lyst på. Jeg er svært preget av oppveksten, hvor moren min til stadighet laget et sabla styr rundt det at hun slanket seg. Hun spiste blant annet en blokk torsk til middag i halvannet år.
|
|
|
#8 |
|
Ferdiglada
Sv: Vekt i hus?
Kjem han aldri med spørsmål om korfor den og den har tjukk mage? Mine spør sånt innimellom. Og eg syns det er veldig vanskelig å vite kva eg skal svare. Om eg respondere med at Hysj, sånt seier vi ikkje så er eg på eit vis med å bygge opp under at overvekt er tabu?
|
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Vekt i hus?Vi har ikke vekt i huset. Delvis fordi vi aldri har hatt det og ikke ser det som en nødvendighet, men også fordi jeg ikke vil at vekt skal bli et tema. Nå unngår man det jo ikke helt. Og siden jeg har veldig tynne barn, så opplever de ofte at andre kommenterer kroppen deres, på en måte som man aldri ville gjort overfor et overvektig barn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ferdiglada
Ungane mine veit kor eg elskar sjokoladekake så om eg hadde sagt eg ikkje hadde lyst på hadde dei sikkert suprt om eg var sjuk.
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Næsj, det kan jeg ikke tro. Jeg tror ikke jeg ville begrunnet det med sunnhet, bare sagt at jeg ikke hadde lyst på, men det er vel ikke som om ungene dine ikke vet at kake ikke er det sunneste i verden, så det spiller neppe noen rolle.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Vekt i hus?Jeg veier meg ikke foran noen fordi min vekt bare angår meg. Ungene har ikke det anstrengte forholdet til kropp og vekt som jeg har, så jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få veie seg. Vesla vil bare vite hvor mye hun veier fordi hun er glad i tall. Vi måler henne også rimelig hyppig av samme grunn.
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Vekt i hus?Tja.. Jeg hadde også en mor som var mer eller mindre på konstant slankekur, og bortsett fra endel mobbing av de rareste kurene kan jeg ikke huske at det hadde noe som helst innvirkning på meg. Jeg tror det er greit å si at man dropper kake fordi man vil være litt ekstra sunn, men det er også greit å bare si at man ikke har lyst på. Det er dog tvilsomt at mine barn hadde trodd på at jeg ikke hadde lyst på f.eks. sjokolade |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Dette har eg også tenkt på. Om vekt er et ikkje-tema så kan det nesten slå motsatt vei? Mine har som Skilpadda sin pode samme forhold til vekt som til høgde. Det handle om å bli stoooor!
|
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Vekt i hus?Og nå var det kommet litt til mens jeg skrev. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Vekt i hus?Vi har vekt, men jeg bruker den ikke. Jeg er ikke opptatt av hva jeg veier. Om jeg skulle finne på å veie meg, så er det ikke nøye om ungen ser meg.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Min pode spør aldri om sånt. Han er veldig lite opptatt av hvordan andre ser ut. (Han er generelt ofte veldig lite opptatt av andre, så dette er ikke et uttrykk for at han er mindre overfladisk enn andre unger, eller noe sånt.
|
|
|
#19 |
|
Skal rømme
|
Sv: Vekt i hus?Jeg tror ikke barn har vondt av å bo i et hus med vekt nei. Det er hvordan man bruker den som er viktig. Hvis man er redd for at det å ha vekt i hus vil gjøre at man selv fokuserer for mye for det slik at barna ser det skjønner jeg at man ikke vil ha det i hus, for barnas skyld.
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Vekt i hus?Dei spør meg etterpå, ikkje foran. DET har dei fått med seg at dei ikkje gjer.
|
|
![]() |
|
|