Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er kjerringklær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 13:08   #101
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kjerringklær?

Jeg synes ingen av dem er spesielt kjerringaktige egentlig, men det er mest fordi begrepet konfjuser meg.

Gammel 18-01-11, 13:09   #102
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jo, det er det. Og ganske mange Ecco-sko også.

Noe sier meg at det er ganske mange kjerringer rundt omkring?

*venter ennå på en oppskrift på hvordan ikke være kledd som kjerring*

Men hva med 50-åringer som kler seg som 19-åringer da? Det ser jo også rimelig håpløst ut. Grensen mellom "ungdommelig" og "desperat" er rimelig hårfin.

Gammel 18-01-11, 13:10   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er kjerring= vanlig egentlig?

Gammel 18-01-11, 13:13   #104
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns det fins Ecco-sko som er mye mindre kjerringaktige enn El Naturalista, hvis det nå er kjerringaktige de er.

Helt enig med deg jeg, altså, men Ecco er litt kjerring allikevel. Jeg har selv Ecco-sko på jobb. Uslåelig når man skal gå og stå i 14 timer i strekk, og de er av svært god kvalitet.

Gammel 18-01-11, 13:15   #105
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hva med 50-åringer som kler seg som 19-åringer da? Det ser jo også rimelig håpløst ut. Grensen mellom "ungdommelig" og "desperat" er rimelig hårfin.

De kalles "harry" og "desperate". Det er nesten verre enn kjerring.

Gammel 18-01-11, 13:16   #106
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kjerringklær er klær som får deg til å se eldre og kjedeligere ut enn du er.
:versågod:

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:18   #107
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kjerring er vel litt "jeg har er ferdig med å følge alle motesvingninger, jeg vil være komfortabel" stil?

Under den kategorien kommer vel kanskje de herlige El Naturalista skoene mine. Og Chillkjolen jeg har i skapet. Men jeg føler vel selv at jeg ikke er av verste kjerringtypen, jeg vil jo se OK ut. Problemet er at dagens mote ikke ser veldig bra ut på meg, så da må man jo finne alternativer. Og selv om ENskoene mine er komfortable, kjøpte jeg dem like mye fordi jeg synes de er kule.

Kanskje er det et poeng at jeg er lett overvektig? Om jeg ikke var det, så hadde kanskje buksetights og kjempeoverdeler sett fint ut (tviler litt, siden det peneste ved meg fremdeles ville vært skjult, nemmelig den temmelig smale midjen)? Og om jeg virkelig la meg i selen, så kan jeg kanskje greie å gå med stiletthæler på holka?

Vet dere hva? Jeg erklærer meg herved kjerring og stolt av det.
Jeg har bikket tredve, og de største motetrendene lar jeg være forbeholdt dem under tredve. Om jeg skulle hive meg på en del av det jeg finner i den norske bloggverdenen, så ville nok ikke folk sett på meg som motebevisst, men harry. Jeg er realistisk nok til å forstå at ikke alt ser like bra ut på alle. Ikke engang skinnyjeans.

Gammel 18-01-11, 13:18   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Kjerringklær er klær som får deg til å se eldre og kjedeligere ut enn du er.
:versågod:

Jeg tror aldri noen har syntes jeg var interessant på grunn av klærne mine. Jeg tror i grunnen alle klærne mine ser mindre interessante ut enn jeg selv synes jeg er. (Med mulig unntak av et par av kjolene jeg har fått fra Heiko. ) Men jeg er forsåvidt klar over at jeg kler meg ganske kjedelig, og jeg begynner jo å bli ganske gammel også, så da er det sikkert mer uproblematisk å bli sett på som kjerring også. (I alle fall i klesveien.)

Gammel 18-01-11, 13:19   #109
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Trange bukser er essensielt for at man skal være et Ordentlig Menneske, Skilpadda. Visste du ikke det?

Jeg har trange bukser, men det er etter jula da.

Og vips så er jeg ifølge enkelte kjerring..

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:19   #110
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Katta: ja det tror jeg definitivt Så enkelt er det !

Jeg må jo smile godt av alle rødprikkene jeg har pådratt meg - visste jeg kom til å trampe på tær ved å nevne kiloer.... det er som å banne i kjerka gitt. Beklager så meget

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:21   #111
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Helt enig med deg jeg, altså, men Ecco er litt kjerring allikevel. Jeg har selv Ecco-sko på jobb. Uslåelig når man skal gå og stå i 14 timer i strekk, og de er av svært god kvalitet.

Ecco har en god del modeller (særlig i andre land), som ikke i det hele tatt er av kjerring-fotformtypen. Mulig de også er kjerring, men jeg syns ihvertfall de har endel som er fine. Og gode, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 13:23   #112
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Kjerring er vel litt "jeg har er ferdig med å følge alle motesvingninger, jeg vil være komfortabel" stil?

Under den kategorien kommer vel kanskje de herlige El Naturalista skoene mine. Og Chillkjolen jeg har i skapet. Men jeg føler vel selv at jeg ikke er av verste kjerringtypen, jeg vil jo se OK ut. Problemet er at dagens mote ikke ser veldig bra ut på meg, så da må man jo finne alternativer. Og selv om ENskoene mine er komfortable, kjøpte jeg dem like mye fordi jeg synes de er kule.

Kanskje er det et poeng at jeg er lett overvektig? Om jeg ikke var det, så hadde kanskje buksetights og kjempeoverdeler sett fint ut (tviler litt, siden det peneste ved meg fremdeles ville vært skjult, nemmelig den temmelig smale midjen)? Og om jeg virkelig la meg i selen, så kan jeg kanskje greie å gå med stiletthæler på holka?

Vet dere hva? Jeg erklærer meg herved kjerring og stolt av det.
Jeg har bikket tredve, og de største motetrendene lar jeg være forbeholdt dem under tredve. Om jeg skulle hive meg på en del av det jeg finner i den norske bloggverdenen, så ville nok ikke folk sett på meg som motebevisst, men harry. Jeg er realistisk nok til å forstå at ikke alt ser like bra ut på alle. Ikke engang skinnyjeans.

Jeg lurer litt på om jeg har vært kjerring hele livet nemlig. Og i såfall får det bare være. Men ja, jeg liker komfortable sko. Ja, jeg liker klærne på mexx og carma bedre enn klærne på bik-bok. Så da får det være så kjerring det vil. Bergans også forsåvidt. Veldig gode jakker.

Men er det sånn at OM og EN var kult helt til det ble allemannseie, og da ble det kjerring? Eller var det sjelden kjerring som ble til vanlig kjerring? Eller hvordan henger det sammen?

Gammel 18-01-11, 13:28   #113
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg kjerring-begrepet begynner å bli litt utvannet her. Det er ikke nødvendigvis noe likhetstegn mellom komfortabel og kjerring, synes jeg. Ikke er det enkelt å kategorisere enkelte typer plagg som kjerringaktige heller - det finnes både barnslige, fjortisaktige, elegante, tøffe, fine og kjerringaktige tunikaer, f.eks. Ofte er det snakk om forskjeller i snitt, farger osv. som det er vanskelig å sette fingeren på.

Chill-kjoler står vel heller i fare for å ha et barnslig preg enn et kjerringpreg, spør du meg (og jeg sitter her i en slik hettemodell i skrivende stund. )

Gammel 18-01-11, 13:29   #114
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnslig-kjerring. :egen_kategori:

Gammel 18-01-11, 13:30   #115
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnslig-kjerring. :egen_kategori:

He-he, det må være der jeg hører hjemme!

Gammel 18-01-11, 13:31   #116
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ecco har en god del modeller (særlig i andre land), som ikke i det hele tatt er av kjerring-fotformtypen. Mulig de også er kjerring, men jeg syns ihvertfall de har endel som er fine. Og gode, ja.

Jeg elsker mine grønne ecco boots *nei, de er ikke kjøpt i Norge* - og jammen har jeg fått mye komplimenter pga de også. :setter meg i kjerringkøen:

Gammel 18-01-11, 13:32   #117
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Forslag til kategorier:

Barnsligkjerring
Jålekjerring
Harrykjerring
Kjerring-som-prøver-å-være-yngre-enn-hun-er
Komfortabelkjerring
Allværskjerring
Valkekjerring
Viljekjerring
Bryr-seg-ikke-kjerring.

Gammel 18-01-11, 13:33   #118
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Forslag til kategorier:

Barnsligkjerring
Jålekjerring
Harrykjerring
Komfortabelkjerring
Valkekjerring
Viljekjerring
Bryr-seg-ikke-kjerring.

Vaskekjerring!! Eller kanskje renholdsmedarbeiderkjerring er mer PK?

Gammel 18-01-11, 13:34   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Så kjerring er ille, men harry er verre, og hvis man er harry kjerring så sliter man? Jeg sitter her og lurer på om "kjerring" er det jeg alltid har tenkt på som "voksent"? For hvis vi trekker ut alt som er virkelig grelt og sitter igjen med resten, er det klær som er pene, men som signaliserer at man ikke er 20 lenger?

Gammel 18-01-11, 13:35   #120
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Forslag til kategorier:

Barnsligkjerring
Jålekjerring
Harrykjerring
Komfortabelkjerring
Allværskjerring
Valkekjerring
Viljekjerring
Bryr-seg-ikke-kjerring.

Da blir jeg en barnslig komfortabel allværsvalkekjerring jeg da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.